Abunai 2015

Conventies, meetings & berichten uit de actualiteit.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Abunai 2015

Post by NeeNee »

http://www.abunaicon.nl/

De ticketverkoop gaat normaal gezien binnenkort open.

Wie gaat er allemaal? Is er iemand die een kamer wil delen? Want daar zullen we weer snel bij moeten zijn.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Abunai 2015

Post by Gurenn »

Nog niet overwogen je met ATP aan te proberen melden? Ik geloof dat ze dan kamers vrij houden.

Ik heb al een aanvraag voor een standruil + herinnering verstuurd, maar nog geen antwoord gekregen. Ik had van de hoofdsteward van Tsunacon gehoord dat Abunai! vanaf dit jaar geen standruilen meer zou doen. Als dat klopt verneem ik het wel graag van ze voor de registraties opengaan. :P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Abunai 2015

Post by NeeNee »

^ Misschien een idee, maar ik geloof dat Levi zelf niet wil/kan gaan.

En ik denk dat ik zelf ook liever als gast ga... ik zou het niet erg vinden om een paar uur te werken, maar niet het hele weekend.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Abunai 2015

Post by Gurenn »

Ja, maar dat geldt ook voor Animecon. Gelukkig heeft ATP meerdere medewerkers. :P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Abunai 2015

Post by NeeNee »

Maar Aminecon ben ik nog nooit geweest, dus ik weet niet wat ik mis als ik niet vrij ben. :lol:

Bij Abunai weet ik dat wel.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Abunai 2015

Post by NeeNee »

Zoals Britt al zei, het is waarschijnlijk het verstandigste als iedereen een kamer bestelt zodra ze vrijkomen. Zelfs als je niet zeker weet of je er een nodig hebt, bestel toch maar. Met overschrijving heb je twee weken tijd om te betalen, dus dat geeft ons de tijd om te zien of iedereen plek heeft. Als dan blijkt dat we er teveel hebben, dan betaal je gewoon niet en je bestelling vervalt automatisch.

Ik hoop dat het deze keer langer dan drie uur gaat duren voor de kamers uitverkocht zijn, maar ik vrees ervoor. :?

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Abunai 2015

Post by Gurenn »

^ Eerder korter, gezien er wellicht weer meer bezoekers zullen zijn.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Abunai 2015

Post by Weertangel »

Ah, Abunai, moet niet vergeten kaartjes te kopen!
Heb het de laatste tijd zo druk moet mijn werk(bedrijf waar ik werk wordt door de gemeente belaagd en is voor het personeel waar ik bij hoor ook niet makkelijk) maar zal ook dit jaar weer zeker gaan!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Abunai 2015

Post by NeeNee »

Wow. Kamers uitverkocht in twee minuten. :shock:

Ik heb er eentje voor vrijdag-zaterdag, maar voor zaterdag-zondag zal ik zaterdag nog eens opnieuw moeten proberen.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Abunai 2015

Post by mangazot »

Nou nou ... En dan zijn er die roepen dat manga dood is.
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Abunai 2015

Post by Saki »

NL manga loopt op een zacht vuurtje met niche series.

De rush voor Abunai, heeft te maken met dat het voor velen een mooie afsluiter is van de vakantie en er zo veel te doen is.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Abunai 2015

Post by Gurenn »

Dat zijn twee compleet verschillende zaken. :wink:

NL manga is gestorven daar Nederlandse fans de voorkeur geven aan Engelse en Duitse manga omdat die niet zo achter liepen, omdat het aanbod veel groter is en omdat dat 'cooler' is (Vlaamse fans aan Engelse en Franse manga).
Abunai! is gewoon een evenement dat elk jaar bekender wordt en meer bezoekers trekt, waardoor de hotelkamers steeds sneller uitverkocht raken.

Daarnaast kan je de notitie maken dat, hoewel het anime fandom (de bezoekers van dergelijke conventies) groeit, anime allang niet meer de relatieve mainstreampopulariteit heeft die het 10-15 jaar geleden had. En het is die mainstreampopulariteit die je nodig hebt om van manga een commercieel succes te maken. Granted, geldt meer voor landen zoals de VS, in Vlaanderen en Nederland is die mainstreampopulariteit nooit verder geëvolueerd dan wat kinderseries.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Abunai 2015

Post by Weertangel »

Ik heb kaartjes gekocht voor vrijdag en zaterdag, dus als iemand dan weer wil afspreken laat hier maar wat achter :)

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Abunai 2015

Post by Saki »

Ben ik het of is er geen enkele Quiz dit jaar?

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Abunai 2015

Post by Ginrai »

Saki wrote:Ben ik het of is er geen enkele Quiz dit jaar?

op zondag is er de otaku quiz,maar ik vermoed dat de moeilijkheidsgraad even hoog gaat zijn zoals met de editie op animecon!

Post Reply