Japan Expo Brussels stopt ermee

Conventies, meetings & berichten uit de actualiteit.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by NeeNee »

http://japan-expo.be/

Ze kunnen niet meer uitbreiden en daarom stoppen ze volledig? Waarom houden ze het niet gewoon kleinschalig?

Ik snap de logica niet. :|

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by Koen »

Japan Expo kan niet klein zijn, dat is hun ambitie niet. Ze konden volgens mij gewoon de concurrentie met MIA niet aan. En JE is niet iets dat puur door fans, voor fans wordt gedaan, dit is iets dat geld moet opbrengen. Allez, zo zie ik het ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by NeeNee »

Maar het bracht toch al geld op?

Ik snap niet waarom ze het niet gewoon op hetzelfde niveau konden houden.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by Gurenn »

Ik kan me voorstellen dat ze België (of moet ik zeggen, Wallonië en Brussel) in Parijs de moeite niet waard vinden in vergelijking met de afzet van hun events in Parijs, Marseille en de Verenigde Staten. 't Zal zeker wel geld opgebracht hebben in Brussel, maar als je het vergelijkt met de miljoenenomzetten die hun andere events maken kan ik me voorstellen dat hun bestuursleden België het sop de kool niet meer waard vinden. De mensen die ze daarop zetten laten ze dan misschien liever werken aan een nieuw event in pakweg Italië.

Ik heb twijfels bij hun officiële reden trouwens. Ze hadden altijd nog naar Brussels Expo kunnen verhuizen, tenzij ze koste wat het kost niet in hetzelfde pand als Made in Asia willen zitten. In Wallonië gaat het gerucht de ronde dat Made in Asia een exclusiviteitscontract met Brussels Expo heeft afgesloten, maar ik zie niet in waarom Brussels Expo daarmee zou instemmen. 't Is niet dat Made in Asia ergens anders heenkan in België als de Expo dat weigert. Of het zou een contract van meerdere jaren moeten zijn dat afgesloten werd toen ze nog kleinschalig genoeg waren om in een andere expo plaats te vinden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by Koen »

Ze zouden natuurlijk ook gewoon meer betaald kunnen hebben om een exclusiviteit te bedingen - om zo toekomstige concurrentie klein te houden/uit te schakelen. Commercieel zou dat wel een strategisch sterke zet geweest zijn ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by Gurenn »

Nou, de conventiemarkt in België is nog lang niet verzadigd. Ik denk dat Japan Expo Belgium qua bezoekers meer concurrentie ondervond van F.A.C.T.S. gezien ze kort op elkaar volgden.

Dat Japan Expo Belgium niet kan wedijveren met Made in Asia zou trouwens best wel grappig geweest zijn, gezien MiA zich naar Japan Expo Parijs gemodelleerd heeft.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by Koen »

Ik denk dat ze bij JE ook wel iets hadden van "onze naam zal op zich genoeg zijn om iedereen te overhalen", terwijl die MIA-fans wel nogal diehard lijken, zo van "die grote kapitalisten uit Frankrijk gaan onze gezellige MIA niet wegdrummen". Maar dat is ook maar het beetje dat ik gevolgd heb via FB ;)

Ik ben ook van mening dat als je MIA en JEB gewoon enkele maanden uit elkaar haalt dat je perfect hetzelfde publiek kan aanspreken, maar bon...

Ik denk ook dat er in Frankrijk zelf al kleinere JE's gesneuveld waren, dus misschien willen ze hun publiek niet te veel verspreiden over verschillende locaties en hun publiek in Parijs nog wat meer versmachten ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by NeeNee »

Is er trouwens iemand die naar Parijs gaat?

Ik zou dat best wel een keer willen doen. Het is nog wel iets anders dan de 'grote' cons hier.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by Saki »

Paar jaar terug ticket voor gewonnen, nooit geweest :(

Het jammere aan JEB is dat het blijkbaar iets in luik heeft kapot geconcurreerd en nu gaan ze zelf weg, de Walen kunnen daar niet mee lachen.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by Gurenn »

^ Concurreren zou niet de juiste woordkeuze zijn. Asianim 4 werd gehouden in 2009, in 2010 is het overgenomen door Japan Expo, die dan in 2011 de eerste Japan Expo Belgium hebben georganiseerd. Asianim lag meer in de lijn van Atsusacon, dus ik zou als bezoeker ook niet pleased zijn als dat naar zoiets omgezet werd.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Japan Expo Brussels stopt ermee

Post by NeeNee »

Ik zou vooral niet pleased zijn als het daarna verdween.

Wat zonde voor de organisatoren (zelfs al hebben ze er geld voor gehad, je werk zo verloren zien gaan is nooit leuk).

Post Reply