tips gevraagd

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: tips gevraagd

Post by Saki »

Ik zou het als forumganger van aniway niet appreciëren om een link te moeten openen naar de Heuvel o miemand zijn verkopslijstje te zien.

Ik zie echt geen probleem om een oplijsting van voorwerpen die je verkoopt in de cloud te plaatsen, zij het Google Drive, Skydrive, Dropbox of eigen Hosting.
Van al die zaken lijkt mij Google Drive hun sheets het eenvoudigst op te stellen en up to date te houden. Daarentegen is het het meest aanvaarde systeem om dit soort zaken te delen.

Wat slechts kan Google doen met een lijst van items ter verkoop, die het anders ook zou indexeren als ze los op dit forum worden geplaatst?

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: tips gevraagd

Post by mangazot »

Saki wrote:Ik zou het als forumganger van aniway niet appreciëren om een link te moeten openen naar de Heuvel o miemand zijn verkopslijstje te zien.
Maar met een link naar een spion als Google heb je geen probleem?
Dat onderlinge gekissebis van forumpjes is precies waarvan Google gebruik maakt om miljarden te verdienen doordat anderen er gratis voor werken.
Saki wrote:Ik zie echt geen probleem om een oplijsting van voorwerpen die je verkoopt in de cloud te plaatsen, zij het Google Drive, Skydrive, Dropbox of eigen Hosting.
Vanaf het moment dat zo'n lijst niet op je eigen harde schijf staat, staat ze in de cloud.
Je kunt bijv. ook een blog maken op skynetblogs, de lijst daar zetten, en dan daarnaar linken. Dan staat het ook in de cloud.
Als je het hier op het forum zet, staat het ook in de cloud.
Saki wrote:Wat slechts kan Google doen met een lijst van items ter verkoop, die het anders ook zou indexeren als ze los op dit forum worden geplaatst?
In elk geval niet niets, want ze verdienen er miljarden PER JAAR mee.
Image

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Allemaal waar, Google en Co verdienen nu eenmaal geld met hun 'gratis' diensten door ons te bespioneren en die informatie ten gelde te maken. Iedereen moet dus afwegen wat zijn/haar privacy waard is, en of je deze internet molochs gebruikt en voor wat.

In dit geval denk ik dat Google er niet zoveel aan heeft, de titels van dvd's en boeken hebben ze ook door Amazon en Archonia uit te lezen. Ik heb enkele Google mail accounts, die ik voor deze sale ga gebruiken, en daar doe ik ook niets mee behalve dit. Veel succes dus voor Google om hier aan te verdienen. Mijn lijst is te lang en uitgebreid om gewoon in tekst te verwerken en te posten; ik heb een presentatieformaat minimaal zoals Excel nodig, en een hosting. Vandaar dat ik toch besloten heb Google Sheet te gebruiken.

Ik ben intussen druk bezig met de lijst te maken en overal een prijs op te plakken. Dit kost veeeel tijd heb ik gemerkt. Dus nog even geduld. Intussen: kan iemand van jullie iets zinnigs zeggen over thinpacking? Ligt dit gevoelig bij kopers, laat het ze koud,...? Edit: weten huidige generatie kopers eigenlijk wat met thinpacking bedoeld is? :?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: tips gevraagd

Post by NeeNee »

Ik niet. Maar ik ben dan ook vooral bezig met manga.

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Een allereerste test. Ik heb wat info erbij gezet op de eerste tab. Is dit duidelijk/acceptabel of is er iets waarvan jullie zeggen, niet doen?
Op het tweede tab staan de anime DVDs van de letter A. Ook hier graag feedback over de presentatie (duidelijk of niet) en ook over de prijszetting. Nu het nog weinig is, is bijsturen makkelijk :P

Ik heb gekeken of een titel nog beschikbaar is, en wat de prijzen zijn bij Amazon, Fnac en Archonia.

Kunnen jullie ook eens kijken of jullie deze sheet kunnen wijzigen? Normaal moet alles dicht zitten.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

edit: al een heleboel in de lijst gezet, maar nog weinig foto's en prijzen. Kunnen jullie eens kijken of deze manier van foto's erbij zetten voor jullie werkt? Is er een betere manier, want lijsten worden zo wel erg lang?

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: tips gevraagd

Post by mangazot »

Ik heb geen toegang, maar ik heb niet ingelogd met mijn Google-account.
PS: je hebt nog niet alle prijzen toegevoegd, denk ik.
Image

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Nee, voor de anime DVDs ben ik nog prijzen aan het opzoeken, en ik moet nog alle magazines en zo toevoegen. En foto's maken... nog veel werk voor de boeg. Maar zo kunnen jullie al kijken wat er is, en of het zo als presentatie werkt.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: tips gevraagd

Post by mangazot »

KuroNeko wrote:Intussen: kan iemand van jullie iets zinnigs zeggen over thinpacking? Ligt dit gevoelig bij kopers, laat het ze koud,...? Edit: weten huidige generatie kopers eigenlijk wat met thinpacking bedoeld is? :?
Thinpackaging is alleen geschikt als binnenverpakking. Als er een scherp of gepunt voorwerp tegenbotst, is de inhoud beschadigd.
Neem gewatteerde enveloopen of zo, of dozen die je volstopt met luchtkussens of iets dergelijks.
Neem geen te kleine enveloppen, maar als de enveloppen te groot zijn, moet je er ook voor zorgen dat de inhoud niet verschuift, want anders kan de hoek van een boek zich bijv. door de enveloppe boren.
De enveloppes hoeven niet nieuw te zijn, maar pas op: te oud is ook niet goed. In de praktijk kan een enveloppe twee keer worden gebruikt, maar daarna wordt het riskant.
Image

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Misverstand: met thinpacking bedoel ik dat ik de normale standaard DVD doosjes heb vervangen door dunne doosjes om ruimte in de kast te sparen. Deze doosjes zijn maar half zo dik en dus kan je twee keer zoveel DVDs kwijt. Maar het zijn dus niet meer de originele doosjes. Speciale doosjes heb ik natuurlijk behouden, maar een purist zou er toch een probleem van kunnen maken...?

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: tips gevraagd

Post by mangazot »

KuroNeko wrote:Misverstand: met thinpacking bedoel ik dat ik de normale standaard DVD doosjes heb vervangen door dunne doosjes om ruimte in de kast te sparen. Deze doosjes zijn maar half zo dik en dus kan je twee keer zoveel DVDs kwijt. Maar het zijn dus niet meer de originele doosjes. Speciale doosjes heb ik natuurlijk behouden, maar een purist zou er toch een probleem van kunnen maken...?
Dat klopt, en dat is ook begrijpelijk: de originele doosjes worden niet zomaar gemaakt, maar spelen een rol in de "look and feel". Je krijg er ook allerlei foto's en afbeeldingen door. Boeken worden soms samen verkocht in een casette. Gooi nooit die cassette weg. Gelukkig kun je die boeken doorgaans ook los kopen zonder de cassette, dus dat is niet zo erg. Maar met die cassette kun je wel een betere verkoop krijgen (een hogere prijs of gemakkelijker verkocht). Eén keer heb ik zo'n cassette weggedaan, om plaats te winnen. Had ik beter niet gedaan. Maar ja, wie koopt die dingen om ze te verkopen?
Hebben de cd's met OST nog de originele doosjes? CD-doosjes zijn niet zo ruimteverkwistend als dvd-dozen.
Image

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Die zitten nog in originele doosjes. Wat de DVDs betreft, enkel de single volumes in standaard doosjes zijn gethinpackt, als er iets speciaals mee was heb ik ze met rust gelaten. Ook alle Japanse DVDs zijn nog origineel (meestal was er wel iets speciaals aan, maar ook de 'gewone' doosjes zoals de Ghibli films heb ik niet gewijzigd)

Ik heb wel een aantal normale doosjes liggen op zolder en zoals ik op de info sheet zeg zijn die beschikbaar voor wie liever een obees doosje hebben :D

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: tips gevraagd

Post by mangazot »

Heb je dan nog het oorspronkelijke inlegmateriaal? Ik bedoel: met "doosje" bedoel ik niet zozeer dat plastic ding dat open en dicht klapt, maar het papiertje dat je er doorheen ziet. Dus het "artwork", zoals ze dat in het Engels wat protserig noemen.
Image

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Yup, alles is intact, alleen het plastic doosje is dus vervangen. Als een booklet oid niet in een dun doosje paste, heb ik het gewoon niet gethinpackt.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: tips gevraagd

Post by NeeNee »

Leuk gedaan met de tabs. Maar, euh, wat is precies het verschil tussen tankobon en pocket sized? Is dat niet ongeveer hetzelfde? Is het nodig om het Japanse woord te gebruiken? Want ik vrees dat er behoorlijk wat mensen gaan zijn die die term niet kennen.

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Hmmm, niet aan gedacht. Fans van manga zouden wel op de hoogte zijn dacht ik. Ik zal het vanavond aanpassen.

Edit: done. Ik denk dat ik de uitleg rond thinpacking maar ga schrappen. Als tankobon en zo voor verwarring zorgt, dan zal dat ook bij thinpacking het geval zijn, en mensen die het niet snappen afschrikken.

Overigens zit ik een beetje te knoeien met foto's. Ik kan niet veel DVD of manga op 1 foto krijgen, dan zie je te weinig. Op zich niet er, dan zijn het maar wat meer foto's, maar waar kan ik ze in de sheet kwijt? Iemand een ideetje? Ik heb nog een oud account op Photobucket, ik kan ze daar zetten en een link in de sheet, is dat acceptabel of zien jullie liever geen links naar 'vreemde' sites? Andere oplossingen welkom!

En tenslotte: ik heb Gilles een mailtje gestuurd, hij is de lijst aan het doornemen. Als iemand van jullie iets ziet wat hem/haar interesseert, en er staat geen prijs bij of zo, vraag ernaar of doe een bod. Je hoeft niet te wachten, het zal pas dit weekend zijn dat ik alles af kan maken.

Post Reply