tips gevraagd

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: tips gevraagd

Post by Saki »

Volgens mij heb je aan de 'oude-garde" verkocht :p

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Kan best. Als de gegevens van de profiles van deze klanten klopt zijn het geen tieners meer :) En maar goed ook, tieners hebben niet genoeg geld om zo'n hoop DVDs te kopen :lol:

Koen, je pakje gaat morgen op de post. Veel plezier ermee. En niet te hard lachen als je de artikels van mijn hand leest. I was once young and stupid too :roll:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: tips gevraagd

Post by Koen »

Tja, jong ben ik niet meer, maar stupid... toch nog wel, hoor, dus no worries ;)
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: tips gevraagd

Post by mangazot »

KuroNeko wrote:Wel gek, ik ken iemand bij Archonia, die zegt dat DVDs niet verkocht worden, maar gadgets zoals figures (die toch erg duur zijn) zijn niet aan te slepen. En inderdaad, er worden veel figures aangeboden op Aniway. Maar tot nu toe is de interesse enkel tot DVD beperkt - heb ik een gaatje in de markt gevonden? :mrgreen:
Bij Archonia denken ze in andere grootteorden, vermoed ik. Eén set verkopen interesseert hun niet. Ze willen tientallen sets verkopen. En zulke bedrijven geven slecht verkopende producten op, maar dat betekent niet dat niemand het wilt.
Er wordt ook geen manga uitgegevne, maar ik heb tamelijk vlot mijn dubbels verkocht gekregen. Alleen, dat waren uiteindelijk maar 17 verschillende titels waarvan ik maar één exemplaar te koop had. Een winkel of uitgever vindt dat te weinig om ermee bezig te zijn. Maar het is precies dan dat het voor ons, als koper en als verkoper, interessant en boeiend wprdt: de jacht op zeldzaamheden, ontdekkingen doen, herinneringen bovenhalen ...
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: tips gevraagd

Post by Koen »

Alles in perfecte staat ontvangen, prima geregeld allemaal, thanks! 8)
motivatiedip. help!

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Prima, veel plezier ermee! :D

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Rest van de foto's van de DVDs staan er op, en morgen rest van de manga. Voor het geval er hier nog iemand interesse zou hebben. Van Gilles hoor ik niets meer dus alle manga zijn beschikbaar.

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Het is overal erg rustig op de fora. Iedereen nu een laatste rush kerstshopping aan het doen? :D

Op Aniway lukt het niet om Franse anime of manga te verkopen. DVDanime.net lijkt een beetje op Mangaheuvel, qua drukte dan. Weet iemand een actief forum in het franstalige landsgedeelte? De reacties van DVDanime.net tot nu toe wijzen op te dure verzendkosten. Dus moet ik eerder klanten zoeken in Wallonie. Een Mangacolline of zo? :D

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: tips gevraagd

Post by Koen »

2ememain? geen specifiek animesite maar je kan er wel anime/manga te koop aanbieden...

De meeste Franse fora die ik ken zijn doods, dus of daar dan nog veel Walen rondhuppelen...
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: tips gevraagd

Post by mangazot »

Er zijn ook maar half zoveel walen als vlamingen ...
Image

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Die standaard tweedehands sites zoals Kapaza en 2iememain zijn natuurlijk altijd een optie, maar je kan er moeilijk een link naar een hele collectie zetten, vaak doen ze daar moeilijk over. En alles individueel of in kleine groepjes gaan verkopen wordt een fulltime bezigheid. Eerst nog even andere opties proberen.

Heb er nog eentje gevonden, maar men vraagt een langer lidmaatschap voor je in de forsale mag posten (belgotaku) dus heb ik de mod maar eens aangeschreven.

En verder zal iedereen nu wel met kerst bezig zijn :bday: , en minder met tweedehandsjes kopen :mrgreen: Ik ploeter toch gewoon maar voort! Je weet nooit of zich geen oude otaku te pletter verveelt op het kerstfeestje :lol:

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Ik was eigenlijk van plan hier gewoon "bump" te schrijven, met een paar 'flogging dead cows' smileys. Maar ondanks het gigantische aanbod aan smileys, no dead cows to flog...

btw Aan de Mr T smiley kan je zien hoe oud het forum is ... :mrgreen: :mrgreen:

Mijn verkoop is een beetje stilgevallen. En dan heb ik het niet over Mangaheuvel, hier is het altijd nogal rustig :wink: maar op de andere fora zoals Aniway en Belgotaku. Vooral dit laatste is verwonderlijk, het is een vrij actief forum met veel volk, maar momenteel is het eeeerrrrggg kalm. Tijd van het jaar, iedereen zit aan de kachel met een winterdepressie?

Vandaar dat ik al aan het kijken ben hoe ik het verder moet aanpakken. Een richting is het posten van aparte advertenties per item op 2iememain, wat blijkbaar het populairst is in franstalig Belgie. Maar ook het zgn bring and buy wat op Aniway beschreven staat. Je kan een aantal spullen meenemen naar een conventie (of meegeven als je zelf niet kan) en tegen een kleine vergoeding verkopen ze het voor je. Je betaalt enkel als het verkocht is.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Bestaat zo iets ook bij Belgische conventies zoals Facts?

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: tips gevraagd

Post by Saki »

De enigste Bring & Buy in Vlaanderen is die op Atsusacon, voor zover ik weet ^^

KuroNeko
Posts: 33
Joined: Fri Dec 09, 2005 10:19

Re: tips gevraagd

Post by KuroNeko »

Ik heb op hun website even gekeken. Nog geen nieuws over een 2017 editie. Maar ik hou het in de gaten. Bedankt voor de tip!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: tips gevraagd

Post by Koen »

KuroNeko wrote:btw Aan de Mr T smiley kan je zien hoe oud het forum is ... :mrgreen: :mrgreen:
Wist je trouwens dat de makers van The A-Team BA op onze smiley gebaseerd hebben en niet omgekeerd?
motivatiedip. help!

Post Reply