(web) Winkels voor engelse manga

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

^ korting? nee, ging om hun standaard prijzen...
na een aantal verschillende tezuka manga te hebben gecheckt, kom ik tot de conclusie dat deze delen nu allemaal dezelfde prijs hadden op .com en .co.uk, dus idd dat is iets van het verleden:(

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

Het leuke is dat ze op de .uk site nog wel korting geven:

.Uk
Bleach 38:
RRP €8.39 - €7.14 - Save €1.25
(14%)

Naruto 54:
RRP €8.39 - €7.15 - Save €1.24
(14%)

Gantz 16
€9.41 Save €7.38 -RRP €16.79
43% off

.Com
Bleach 38 - RRP €7.59 - €7.13 - Save €0.46
(6%)

Naruto 54
RRP €7.59 - €7.15 - Save €0.44
(5%)

Gantz 16:
RRP €9.86 -€8.95 - Save €0.91
(9%)
Last edited by Hercule on Mon Feb 20, 2012 21:14, edited 1 time in total.
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

ow op die manier:P
tjaa, nooit naar gekeken, is dan ook dikke bull shit, had vandaag een manga waarvan de RRP bij .uk hoger was dan bij .com en ze daarom bij .uk meer korting gaven en nog steeds duurder warenXD

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Ja, dat gebeurt vaak.

Vroeger waren er nog enkele uitzonderingen waar je bij co.uk goede zaken kon doen, maar tegenwoordig worden ze steeds zeldzamer.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

^ idd merkte ik de laatste keer ook al:S
normaal ging mijn bestelling vaak voor 60-70% bij .com en 30-40% bij .uk
laatste bestelling was er maar 1 deeltje dat ik van .uk haalde en als ik nu kijk zouden het er 0 zijn...
dus tjaa, heb nu wel zoiets van trek de 2 sites naar 1 lijn en wees wat duidelijker qua prijs, vind dit nu niet echt leuk meer...
ik bedoel ik wil One Piece 60 graag bestellen (ben hem toen vergeten te pre-orderen) en die is nu al maanden meer dan 7 euro, terwijl dat soort delen altijd 5.20 waren...
nu vind ik het echt niet zo'n probleem iets meer te betalen, maar dit is meer dan 2 euro duurder!
mja zorgen dat ik de rest van One Piece in de pre-order gooi, maar vind het toch lullig dat ik nu deel 60 niet voor een redelijke prijs kan kopen...
(dit soort dingen zijn wel vaker voor gekomen, maar dan ging de prijs wel binnen de maand terug naar een redelijke prijs en dat doet het nu niet:S)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Raad eens wat ik als antwoord gekregen heb?
Hi NeeNee

Our prices will fluctuate from time to time as we are constantly working with our suppliers to reduce our prices, and offer our books for the lower price possible.

On the other hand, there will also be occasions in which we have to increase some prices as our original suppliers will have run out of stock, and the alternative suppliers will be charging us an inflated price for the same title.
Kind Regards, Marty Hutchinson, Customer Advisor
Tiens, dat ziet er precies bekend uit. :roll: Ik vermoedde al zoiets.

Ik heb dus nog eens eentje teruggestuurd om te vragen hoe pre-orders out of stock kunnen geraken... ben benieuwd of ze daar ook nog op gaan reageren.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

De prijzen (voor de pre-orders dan allesinds) bij 'TBD' zijn een klein beetje naar beneden gegaan, en juist wanneer die kortings actie bijna gedaan is....

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Goede timing.

Wow, de Bunny Drop pre-orders zijn zowaar goedkoper bij co.uk. :shock: Dat komt ook niet vaak meer voor.

EDIT:
En ze hebben de wishlists gelijkgesteld. Alles wat je doet bij .com verandert nu automatisch bij co.uk en omgekeerd.

Ik vind het wel zo gemakkelijk.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

Ik zit nu mijn wishlist te vergelijken maar qua prijs zit er tussen de .com en .uk versie nauwelijks verschil meer.
Image

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Saki »

NeeNee wrote: Wow, de Bunny Drop pre-orders zijn zowaar goedkoper bij co.uk. :shock: Dat komt ook niet vaak meer voor.
I want Neenee! ^^

8) :mrgreen:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Saki wrote:
NeeNee wrote: Wow, de Bunny Drop pre-orders zijn zowaar goedkoper bij co.uk. :shock: Dat komt ook niet vaak meer voor.
I want Neenee! ^^

8) :mrgreen:
Ik heb ze voor je besteld, geen zorgen. :)

Als ze later nog goedkoper worden, koop ik ze nog een keer voor mijzelf en dan mag jij de goedkoopste hebben. :lol:

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

http://www.archonia.com/mangashop/en/news/2012/2/56/

De euro doet het niet zo goed en dat zorgt voor hogere importkosten bij Archonia, hierdoor zijn de prijzen van alle US-imports wat gestegen (niet veel hoor, tussen 10 en 20 cent).

Zouden we de oorzaak van 'TBD' prijsstijging hier op kunnen wijzen?

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Ik moet binnekort wat inkopen bij Archonia doen en vroeg me af of iemand hier wel een kortingsbon kan missen... (mijn punten verlopen volgens mij binnekort.)

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Edward »

MrXarnus wrote:http://www.archonia.com/mangashop/en/news/2012/2/56/

De euro doet het niet zo goed en dat zorgt voor hogere importkosten bij Archonia, hierdoor zijn de prijzen van alle US-imports wat gestegen (niet veel hoor, tussen 10 en 20 cent).

Zouden we de oorzaak van 'TBD' prijsstijging hier op kunnen wijzen?
Het interessante is natuurlijk dat euro/dollar koers op dit moment niet veel anders is dan enkele maanden geleden :lol:
Maar ik kan me voorstellen dat de prijzen wel stijgen van import e.d.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Mja, maar hij staat wel hoog. Ik kan me voorstellen dat ze niet meteen de prijzen verhogen maar eerst een paar maanden wachten of ze niet weer naar beneden gaan, maar op den duur kun je dat niet meer volhouden.

Wat ik wel vreemd vind, is dat Engelse manga niet duurder geworden zijn. Komen die ook niet uit Amerika?

Post Reply