(web) Winkels voor engelse manga

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

(web) Winkels voor engelse manga

Post by Drazic »

Aangezien ik vaak zie dat mensen veel te veel betalen voor engelse manga alleen omdat ze niet weten dat het niet anders kan leek het me wel handig om een lijstje bij te houden met winkels die het wel goed doen. Ik ga alleen winkels in deze lijst zetten die qua prijs in euro niet hoger zijn dan de officiële dollar prijs. Zelfs dat is al redelijk duur maar alles daarboven kan je toch wel oplichting noemen vind ik.

Winkels:

Plenty Plaatjes - Alkmaar
Prijzen zijn dollar prijs -15% dus dat is goed te doen. Aanbod is door het vaak ontbreken van volumes e.d. wel wat minder maar het is best veel en de prijzen zijn zeer goed voor een echte winkel dus nog steeds de moeite waard.

Eppo - Eindhoven
Prijzen voor engelse manga daar zijn tussen de 6 en 10 euro, alleen compleet nieuwe delen kosten soms 12 euro.
Ze hebben trouwens een exstreem grote verzamelening engelse manga,(3 grote kasten) en maar 3 planken met NL manga, franse totaal niets.

Betty Boop - Gent
Het aanbod is niet zo groot, maar ze hebben wel een paar leuke dingen. Prijzen schommelen tussen de 7 en 10 euro voor dezelfde reeks, want de verkoper berekent de prijs aan de hand van de wisselkoers van het moment en verandert ze daarna niet meer. Ze hebben ook Frans en Nederlands, maar dat zijn ze aan het afbouwen (het Frans in ieder geval).

Webwinkels:

Archonia http://www.archonia.com

Prijzen:
Ongeveer gelijk aan de Amerikaanse prijs.

Verzendkosten:
De verzendkosten zijn altijd 5 euro en je krijgt de manga via DPD binnen 2 dagen.

Betaal mogelijkheden: Bankoverschrijving, ideal, paypal, credit card


Bookdepository http://www.bookdepository.com

Prijzen:

Deze zijn over het algemeen iets lager of hetzelfde als Archonia, ook zijn er vaak veel volume's met een korting van ongeveer 30% wat het erg voordelig kan maken.

Verzendkosten:

Deze zijn gratis (duurt ongeveer een week) en volume's worden meteen verzonden zodra ze beschikbaar zijn zelfs al is de volledige bestelling er nog niet.

Betaal mogelijkheden: Paypal, credit card.
Last edited by Drazic on Sat Oct 15, 2011 23:20, edited 3 times in total.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by barbapapa »

Book depository lijkt me wel handig, thx.
Al blijft Archonia voorlopig wel nog gemakkelijker, aangezien ik nog geen 10km van hun woon. :p

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by SilverOwls »

Bookdepository is erg goedkoop. Spijtig dat het met Credit Card is. Ik heb dan niet :p

Archonia is echt duur geworden. Vroeger was dat toch wel 2 euro goedkoper voor manga?
Image

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Drazic »

Axcushate wrote:Bookdepository is erg goedkoop. Spijtig dat het met Credit Card is. Ik heb dan niet :p
Ik heb ook geen credit card, wel paypal =).
Axcushate wrote: :p
Archonia is echt duur geworden. Vroeger was dat toch wel 2 euro goedkoper voor manga?
Voor zover ik weet is het niet duurder geworden, iig niet zoveel? Vergeet je niet dat bijvoorbeeld Shonen Jump manga nu $10 zijn ^^?

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by SilverOwls »

Drazic wrote:
Axcushate wrote: :p
Archonia is echt duur geworden. Vroeger was dat toch wel 2 euro goedkoper voor manga?
Voor zover ik weet is het niet duurder geworden, iig niet zoveel? Vergeet je niet dat bijvoorbeeld Shonen Jump manga nu $10 zijn ^^?
Is Shonen Jump dan opgeslagen? Wist ik niet :P
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Ja, al meer dan een half jaar geleden ;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Bookdepository heeft een paar goede aanbiedingen voor het moment. Bleach voor €4,50, Inuyasha VizBig in pre-order voor €9,74.

Je moet er wel altijd snel bij zijn, want het verandert constant.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Weertangel »

Ik denk dat je de Eppo in eindhoven ook tot dit lijstje kan toevoegen.
Prijzen voor engelse manga daar zijn tussen de 6 en 10 euro, alleen compleet nieuwe delen kosten soms 12 euro.
Ze hebben trouwens een exstreem grote verzamelening engelse manga,(3 grote kasten) en maar 3 planken met NL manga, franse totaal niets.
dus het is altijd de moeite waard om eens naar toe te gaan als je er in de buurt woont.
Service is ook goed daar, het personeel kan je meestal over bijna elke serie wel iets vertellen,of wanneer het volgende deel uitkomt(meer daarover ergens anders)

dus check it out :)

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by lloerdy »

Een tweeltal jaar geleden was bookdepository zelfs nog goedkoper. Na een herstructurering van hun site en pricing engine zijn manga gemiddeld 20% duurder geworden (ik heb het berekend op basis van eerdere aankopen :P). En nog blijven ze met voorsprong de goedkoopste. Het aanbod is wel verbeterd sinds twee jaar terug.
Manga kunnen soms wel lichtjes beschadigd raken bij de overtocht naar hier, dus daar moet je tegen kunnen.

In elk geval, alle anime/manga- of stripwinkels in BE bieden engelse manga voor vrij hoge prijzen aan. Voor Belgen blijft Bookdepo of Archonia de beste optie.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Wat bedoel je met licht beschadigd? Een geplooid hoekje hier en daar, of heb je ook al scheuren gehad?

Ik ga voor de volledigheid Betty Boop in Gent vermelden. Het aanbod is niet zo groot, maar ze hebben wel een paar leuke dingen. Prijzen schommelen tussen de 7 en 10 euro voor dezelfde reeks, want de verkoper berekent de prijs aan de hand van de wisselkoers van het moment en verandert ze daarna niet meer. Ze hebben ook Frans en Nederlands, maar dat zijn ze aan het afbouwen (het Frans in ieder geval).

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by lloerdy »

Ik heb even in mijn kast gekeken en als ze beschadigd zijn is het meestal de ruggengraat die lichtjes onderaan of bovenaan wat geplooid/bijeengedrukt is.
Nu moet ik zeggen dat het niet zo enorm vaak voorvalt hoor en de schade is ook nog nooit ernstig geweest. Zeker geen scheuren ofzo.
Hun klantendienst is bij problemen wel vlug en behulpzaam, maar als je iets moet terugsturen kost het je bijna meer dan dat je voor een nieuw exemplaar zou betalen. (de belgische post is nu eenmaal duur)

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Drazic »

Klopt, dat en een beetje gebogen voorkant is ook het enige wat ik tot nu toe heb gehad bij bookdepository. Ik denk dat de ruggen gewoon komt omdat ze afzonderlijk verzonden worden. En dan nog komt het bij mij iig tot nu toe heel weinig voor.


Bakuman 1 is er nu 5.49: http://www.bookdepository.co.uk/book/97 ... kuman-v.-1

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Mijn laatste had een soort van snee/lange scheur in de kaft, vlakbij de rug. Alsof ze er een te dik papier tussen gestoken hadden en dan te hard geduwd, maar er zat niets tussen.

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Drazic »

NeeNee wrote:Mijn laatste had een soort van snee/lange scheur in de kaft, vlakbij de rug. Alsof ze er een te dik papier tussen gestoken hadden en dan te hard geduwd, maar er zat niets tussen.
Niet geprobeerd een nieuwe te krijgen?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Nee... je kunt het amper zien. Alleen voelen, als je het daar vastpakt.

Post Reply