(web) Winkels voor engelse manga

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

engelse manga niet duurder? heb jij nu een heel gesprek in dit topic gemist?
engelse manga bij bookdepository is flink duurder geworden dus we merken zeker de schommelingen in de economie!
of bedoel je nu alleen bij archonia? (check die site niet voor prijzen, is toch altijd duurder:P)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Ik bedoelde Archonia. Ze hebben in de nieuwsbrief geschreven dat ze de prijzen van Engelse comics moeten verhogen, maar over manga werd met geen woord gerept.
Last edited by NeeNee on Sat Mar 10, 2012 18:19, edited 1 time in total.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Ben je niet een beetje aan het mierenneuken? Ik dacht dat het duidelijk genoeg was dat het over alle uit de US afkomstige producten ging. Bovendien worden manga wel degelijk genoemd:
Existing orders are unaffected, as well as goods procured from within the EU, like French, Dutch and German manga, UK Anime, Logoshirt and Nekowear T-shirts, as well as our entire European Comics catalog.
Als je naar de prijzen kijkt, zie je ook dat alle Engelstalige manga iets meer kosten. Een standaard Viz manga van $9,95 is nu 18 cent duurder.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Moet je heb echt altijd zo bot stellen, Tamara? Ik vermeld gewoon even dat Engelse manga niet genoemd worden. Niet alles is een aanval.

En nee, ik had niet gemerkt dat ze wel degelijk duurder geworden zijn. Mea culpa. Ik vind de prijzen voor Engelse manga daar sowieso al veel te hoog, dus ik ken ze niet van buiten.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

mja, mag miss bot zijn maar je doet het wel:P

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Maar vind je niet overal alles te duur, NeeNee? ^_^'

Bij Archonia betaal je omgerekend de Amerikaanse adviesprijs en je kunt punten sparen. Uiteindelijk valt het best wel mee.

(Bijkomende voordelen voor mij zijn:
-Archonia verkoopt ook andere strips en anime
-Alles kan in een pakket verzonden worden. Losse enveloppen en een brievenbus buitenshuis zijn géén goede combinatie. Ik wil best een paar euro verkosten betalen om zeker te weten dat alles snel en heel arriveert.)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

The Donkey wrote:mja, mag miss bot zijn maar je doet het wel:P
Jij bent anders degene die van een zijdelingse opmerking een heel gedoe maakte.
Tamara wrote:Maar vind je niet overal alles te duur, NeeNee? ^_^'

Bij Archonia betaal je omgerekend de Amerikaanse adviesprijs en je kunt punten sparen. Uiteindelijk valt het best wel mee.
Tussen Archonia en Boopdepository scheelt het gemakkelijk €2-3 per boekje. Dat vind ik toch al veel, hoor. Meer dan 30% verschil.

Franse manga zijn wel redelijk goed geprijsd, maar die vind ik dan weer iets goedkoper in de winkel. En dan krijg ik er nog wat folderjes bij. ;)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Als ik kijk naar de titels die ik volg, is het verschil helemaal niet zo groot.

Twin Spica is bij BookdepoUK maar 6 cent goedkoper, ongeveer een euro op .com. House of Five Leaves 6 scheelt ook een eurootje. Bij zo'n verschil kies ik voor de service :)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:
The Donkey wrote:mja, mag miss bot zijn maar je doet het wel:P
Jij bent anders degene die van een zijdelingse opmerking een heel gedoe maakte.
jij begint er over, ik reageer, dat is waar een forum voor bedoelt is.
ik dacht dat het ging om manga in het algemeen, wist ik veel dat je alleen archonia bedoelde.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by barbapapa »

Zelf ben ik al een tijd overgeschakeld naar BD van Archonia. Bij Twin Spica scheelde het niet zo, maar met Akira die ik pas gekocht heb bvb. Heb ik waarschijnlijk zo een 30€ uitgespaard.
Service is misschien wel een punt, maar gratis verzending is dat ook en na 2 jaar BD te gebruiken heb ik tot nog toe alles perfect aangekregen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

^ heb zelf 2 keer een beschadiging gehad, 1 keer verkeerd in de envelop gestopt wat er voor zorgde dat de kaft was gevouwen en 1 keer was de kaft verkeerd om, om het boekje gelijmt (niet hun schuld dus) en in bijde gevallen kreeg ik meteen een nieuwe toe gestuurd zonder dat ik ze terug moest sturen (heb natuurlijk er wel over gemailt;P). dus qua service vind ik ze zeker niet slecht! is alleen jammer dat alles los verzonden word, heb liever alles in 1 pakketje, maarja daar ben ik intussen wel aan gewent:P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Tamara wrote:Als ik kijk naar de titels die ik volg, is het verschil helemaal niet zo groot.

Twin Spica is bij BookdepoUK maar 6 cent goedkoper, ongeveer een euro op .com. House of Five Leaves 6 scheelt ook een eurootje. Bij zo'n verschil kies ik voor de service :)
Voor pas verschenen albums is het verschil inderdaad niet zo groot. Maar voor mijn laatste pre-order van Blue Exorcist heb ik bijvoorbeeld €4,70 betaald (met korting), terwijl het bij Archonia €8 kost. Dat is bijna het dubbele.

Over de service heb ik overigens nooit te klagen gehad. :) En die aparte envelopjes zijn voor mij juist handig, dan hoeft er niet altijd iemand thuis te zijn.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by kolemijn »

Mijn laatste bestelling bij TBD is nu toch ook al weer bijna een maandje onderweg, en mijn vorige is gewoon nooit aangekomen, geen idee hoe waaraan het zou liggen. Heb toen wel alles terugbetaald gekregen (en nu hopelijk ook weer), maar ik twijfel toch of ik nog ga bestellen bij hun. Betaal dan liever wat meer, met tenminste wat zekerheid dat het toekomt. Als ik het weer terugbetaald krijg is het niet zo erg, maar leuk is het nu toch ook weer niet.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Echt? Ik heb het nog maar één keer voorgehad dat een boek totaal niet toekwam (en toen hebben ze meteen een nieuw gestuurd).

Je moet erg veel pech gehad hebben. :P

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Drazic »

Tamara wrote:Als ik kijk naar de titels die ik volg, is het verschil helemaal niet zo groot.

Twin Spica is bij BookdepoUK maar 6 cent goedkoper, ongeveer een euro op .com. House of Five Leaves 6 scheelt ook een eurootje. Bij zo'n verschil kies ik voor de service :)
Archonia is over het algemeen sneller (als je dingen besteld die ze op voorraad hebben dan) en de service is misschien beter maar bookdepo is wel echt veel goedkoper. Soms is er misschien niet meer dan een euro verschil maar door komen ook nog 5 euro verzendskosten bij.

Bakuman 10 bijvoorbeeld:

Archonia: 8.15+5 euro verzendskosten = 13.15
Bookdepo: 5.59+0 euro verzendskosten = 5.59 (=P)

Dan kan je natuurlijk een grotere bestelling doen om de verzendskosten te compenseren maar ik vind het zelf wel fijn dat ik ook gewoon 1 boekje kan kopen. Ik hoef niet altijd een bestelling van 5/10+ boekjes.

Post Reply