(web) Winkels voor engelse manga

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

... Dit begrijp ik niet.

Blijkbaar hebben ze mijn 'Out of stock' Detective Conans (Fr) nog gewoon kunnen bestellen, maar een deel van de reeks staat nu wel op 'Discontinued'. Waarom doen ze dat als ze toch nog leverbaar zijn? :?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Brook500 »

Ik vind het ook nogal onnozel om rond te lopen. Eens informeren misschien bij Archonia zelf? :?
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

NeeNee wrote:... Dit begrijp ik niet.

Blijkbaar hebben ze mijn 'Out of stock' Detective Conans (Fr) nog gewoon kunnen bestellen, maar een deel van de reeks staat nu wel op 'Discontinued'. Waarom doen ze dat als ze toch nog leverbaar zijn? :?
Ze staan niet op 'discontinued', maar op 'zolang de voorraad strekt'. Het is een bijwerking van de actie die destijds is gehouden om het magazijn op te ruimen. De prijzen zijn voor die actie tijdelijk verlaagt en voor die prijzen was het ook 'op = op'. Nu zijn de prijzen en de leverbaarheid weer normaal, maar het is nog niet voor elk boek aangepast. Ze springen automatisch op 'verzonden binnen een week' zodra Archonia door de huidige voorraad heen is. Koopt Archonia weer nieuwe in, dan springt de status op 'verzonden binnen 48 uur'.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Bij mij staan ze wel degelijk nog altijd op "This article has been discontinued and is no longer available for sale at Archonia.com" (oftewel "Dit artikel is uit de catalogus gehaald en is niet meer beschikbaar op Archonia.com").

Uit de catalogus gehaald betekent normaal gezien dat het niet meer verkocht wordt. Je kunt ze ook niet meer bestellen, het knopje voor het winkelmandje ontbreekt. Waarom halen ze boeken uit het aanbod die blijkbaar nog gewoon leverbaar zijn? Ze zouden ze dan toch beter op "Out of stock" zetten.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Het kan zijn dat die enkele delen herdrukt moeten worden en Archonia op dit moment niet aan exemplaren kunnen komen. Aangezien ze tegenwoordig veel minder Franse manga op voorraad houden, kan het best zijn dat ze door hun voorraad heen zijn terwijl bijvoorbeeld Amazon.fr nog wel wat exemplaren heeft. Mensen dingen laten bestellen die misschien pas over een paar maanden geleverd kunnen worden, is ook niet handig. Als je de precieze reden wilt weten, kun je toch echt het beste Archonia even mailen. Misschien is het ook gewoon een foutje in het systeem. Als je kijkt naar hoe de Franse manga gestructureerd was, zou dat ook zomaar kunnen.

Sorry, maar ik kan ook alleen maar detectiveje spelen met de feiten die ik als klant kan zien, voor de details moet je toch echt bij Archonia zelf zijn.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Tamara wrote:Het kan zijn dat die enkele delen herdrukt moeten worden en Archonia op dit moment niet aan exemplaren kunnen komen. Aangezien ze tegenwoordig veel minder Franse manga op voorraad houden, kan het best zijn dat ze door hun voorraad heen zijn terwijl bijvoorbeeld Amazon.fr nog wel wat exemplaren heeft. Mensen dingen laten bestellen die misschien pas over een paar maanden geleverd kunnen worden, is ook niet handig. Als je de precieze reden wilt weten, kun je toch echt het beste Archonia even mailen. Misschien is het ook gewoon een foutje in het systeem. Als je kijkt naar hoe de Franse manga gestructureerd was, zou dat ook zomaar kunnen.

Sorry, maar ik kan ook alleen maar detectiveje spelen met de feiten die ik als klant kan zien, voor de details moet je toch echt bij Archonia zelf zijn.
En het zijn toevallig net die delen waarvan ik net het laatste deel in stock gekocht heb die nu herdrukt moeten worden? :wink:

Ik ben er vrij zeker van dat het gewoon een fout is: delen die uitverkocht zijn, springen vanzelf op Discontinued i.p.v. Out of stock. Ik dacht oorspronkelijk dat dit was omdat de reeks niet meer te krijgen is en dat die Out of stocks nog aangepast moesten worden, maar blijkbaar zijn ze er in mijn geval toch nog aangeraakt. Hetgeen betekent dat ze echt heel dom bezig zijn, dingen uit de catalogus halen terwijl dat niet nodig is.

Maar soit, ik heb er geen last van, dus mails sturen doe ik niet... ik zal het misschien eens posten op Aniway, eens zien of ze daar nog komen.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

En het zijn toevallig net die delen waarvan ik net het laatste deel in stock gekocht heb die nu herdrukt moeten worden? :wink:
Ik weet niet welke delen je bestelt hebt.
Ik ben er vrij zeker van dat het gewoon een fout is: delen die uitverkocht zijn, springen vanzelf op Discontinued i.p.v. Out of stock.
Waarschijnlijk vanwege de actie, inderdaad...
Ik dacht oorspronkelijk dat dit was omdat de reeks niet meer te krijgen is en dat die Out of stocks nog aangepast moesten worden, maar blijkbaar zijn ze er in mijn geval toch nog aangeraakt. Hetgeen betekent dat ze echt heel dom bezig zijn, dingen uit de catalogus halen terwijl dat niet nodig is.
Archonia heeft tienduizenden artikelen in het systeem staan. Foutjes worden gemaakt en dan kan het even duren voordat ze opgemerkt worden. Dat gebeurt sneller als mensen mailen!
Maar soit, ik heb er geen last van, dus mails sturen doe ik niet... ik zal het misschien eens posten op Aniway, eens zien of ze daar nog komen.
Jij bent soms echt wel een egocentrische zeur...

Ik heb ze even gemaild. Het was twee minuten werk. Ik zal de reactie hier plaatsen zodra ik 'm heb.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Tamara wrote:
Maar soit, ik heb er geen last van, dus mails sturen doe ik niet... ik zal het misschien eens posten op Aniway, eens zien of ze daar nog komen.
Jij bent soms echt wel een egocentrische zeur...

Ik heb ze even gemaild. Het was twee minuten werk. Ik zal de reactie hier plaatsen zodra ik 'm heb.
Wow, overreactie much? Ik heb gisterenavond nog een reactie op Aniway geplaatst. Zij hebben dat topic destijds zelf uitgeroepen tot mogelijk aanspreekpunt, dus ik zie niet in wat er zo verschillend aan is dan mailen.

En die post is gerapporteerd. Ga fijn ergens anders mensen uitschelden, want ik pik het niet.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Ach, miep niet. Je post hier gerust een half dozijn posts over een probleempje dat je op Archonia tegenkwam, maar je vertikt het om ze via de mail even een seintje te geven, omdat 'je er toch geen last van hebt'. Dat is de houding van een zeur.
Zij hebben dat topic destijds zelf uitgeroepen tot mogelijk aanspreekpunt, dus ik zie niet in wat er zo verschillend aan is dan mailen.
Mailen is sneller. Het belandt direct in hun postvak. Het Aniway-forum checken ze volgens mij niet elke dag.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Ja, en? Alsof het probleem nou opeens zo dringend is. Ze gaan er vast dòòd van gaan als ze het tegen morgenochtend nog niet weten.

En ik ben de probleemopsporingsdienst van Archonia niet. Ze zouden blij moeten zijn dat ik überhaupt de moeite doe om dat soort dingen te rapporteren. Als je ziet hoelang het probleem al bestaat, zou je haast denken dat ik de enige ben.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Ik mail ze in dat soort gevallen even, omdat het gewoon wel zo vriendelijk is.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

NeeNee, niet om lullig te zijn maar tamara is gwn logisch met je aan het mee denken. nu neem je de moeite hier te posten over het probleem dan kun je het op zn minst netjes houden. dat je niet wilt mailen snap ik ook niet helemaal, dat is al jaren lang de beste oplossing voor een probleem als dit omdat je meteen iemand hebt die over problemen gaat en niet iemand die de PR (of iets in die trant) doet zoals bij het topic op aniway. als het om een fout op de site gaat zoals jij zegt kan je het best de admin/webmaster mailen, wat tamara dus al voor je gedaan heeft.

reporten gaat echt ver, je moet ff er op letten wie je vrienden zijn, er zit hier geen kwaad iets achter van tamara...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ En ze kon niet meedenken zonder meteen denigrerend te doen? Toe zeg.

En ja, als mensen mij zonder aanleiding beginnen uit te schelden, dan rapporteer ik dat. Is dat niet logisch? Ik weet dat het vooroordeel gaat dat alle Hollanders ontzettend grofgebekt zijn, maar ik vind dit dus echt niet normaal.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Volgens mij was het vooroordeel dat we recht voor z'n raap zijn. Dat staat niet gelijk aan grofgebekt :)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

ze is niet meteen denigrerend, ze post dat pas na een aantal berichten heen en weer.
nog nooit eerder gehoord dat het vooroordeel was dat nederlanders grof gebekt zijn,
maar kan nu ook niet echt zeggen dat ik dit erg ver vind gaan...
ik bedoel je post hier een bericht over hoe irritant je het wel niet vind,
maar ondertussen vind je het niet de moeite waard er iets aan te doen (je poste eerst, misschien post ik op aniway)

nederlanders zijn idd recht voor zn raap, heeft niets met schelden te maken, ze zeggen waar het op staat.
nu ben ik zelf wel zo, maar ik ken er meer dan genoeg die het niet doen, dus is een vooroordeel waar je niets mee op schiet...

Post Reply