(web) Winkels voor engelse manga

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Het gebeurt bij mij ook niet zo vaak, hoor. Ik heb er intussen zeker 300 boeken besteld en slechts 3 keer een beschadiging gehad.

Maar het is wel leuk als je weet dat je geld/boeken dan terugkrijgt.

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Saki »

en alle 3 dan net mijn boekjes xD

Claymore en 2x Bunny Drop

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Die Bunny Drops heb ik als één bestelling gerekend. De vervangingsalbums waren daar trouwens ook beschadigd, dus er was gewoon iets mis met de stock.

Maar voor de rest gebeurt het echt niet vaak.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

De pre-order korting is verlaagd van 25% naar 15/14% bij TBD :?

Edit: Ik heb ze een mailtje gestuurd om te vragen of dit een tijdelijke actie is, TBD was al niet goedkoop de laatste tijd en deze actie helpt niet echt.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Ik vind Engelse manga nog steeds nergens goedkoper...

Maar ik pre-order ze dan ook meestal allemaal tegelijk tijdens kortingsacties, dus dan heb je echt wel de laagste prijs mogelijk. De meeste had ik voor minder dan €5 tot nu toe. :)

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

Manga is inderdaad nog nergens goedkoper te vinden maar de prijzen komen tegenwoordig akelig dicht in de buurt bij die van Archonia.
Als je ziet dat je voor een viz manga nu €6.93 betaald als je hem pre-ordered tewijl dat een jaar geleden ongeveer 5,50 was.
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

LOL! Als ik via een proxy server de uk prijzen bekijk (dan woon je zogezegd in de UK) dan lig ik voor pre-orders soms een euro lager dan bij ons. Nog beter zijn de gewone dingen, ik krijg daar bijna altijd +20% op. (soms zelfs +40% :o )
Als ze zo'n prijsverschil willen maken zal ik dan ook maar valsspelen. (je kan via de proxy bestellen, maar net voor je je betaling doet moet je de proxy afsluiten, anders is er een kleine kans dat je problemen krijgt...)

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

Is het jou gelukt?
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Hercule wrote:Is het jou gelukt?
Het zou kunnen lukken, maar met een proxy kan iemand zo al je CC data stelen, dus heb ik het dan toch niet gedaan. Dan zal ik maar de BE prijs betalen (die trouwens iets lager is dan de de NL), en doodsb... umm.. ik bedoel vriendelijke mails sturen naar de TBD dat ze hun prijzen voor de benulux moeten verlagen of ik koop wel ergens anders... (als ze gaan zien dat er veel minder kopers zijn zal de prijs wel wat dalen, anders is het gedaan met TBD denk ik, voor mensen in de benulux, dan toch..., zal ik maar wat meer bij Worlds end comics gaan kopen, prijzen zijn niet veel hoger of zelfs minder dan archonia met mijn studentenkaart...)

Hebben ze trouwens al geantwoord op jouw vraag die je verstuurd heb?

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

Hoe betaal je de BE prijs of kan dat alleen als je in Belgie woont?

Dit kreeg ik trouwens terug:
Dear Michiel,

Thank you for your message. Prices will fluctuate and we will look to try to offer the best price across all titles, whether they are pre-orders or titles that are already available. We have unfortunatley had to review our 25% discount on pre-orders, as we found we were often losing money on these and it was no longer sustainable. However, we are still offering a discount across pre-order titles.

Many thanks.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Tja, een beperkte prijsverhoging is op zich niet onlogisch. De prijzen gaan overal omhoog.

Zolang het onder de €6 blijft, vind ik het persoonlijk niet zo erg...

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

Weet niet hoe het in België zit maar voor een pre-order van een viz manga betaal ik nu bijna 7 euro en voor manga afkomstig uit de yenpress stal bijna 10.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Nu je het zegt, het is hier ook zoiets momenteel.

Maar voor mijn laatste reeks pre-orders in mei (met 10% korting) betaalde ik €5,10 voor een Viz en €6,60 voor Yen Press. Als ik op de volgende kortingsactie wacht, zal het waarschijnlijk iets van een euro duurder zijn. Dat valt nog redelijk mee, IMO.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Blijkbaar moeten we binnenkort nog eens op meeting in Antwerpen, want "A Shop Less Ordinary" is weer open. ;)

http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.ph ... 4&start=14

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Bart »

NeeNee wrote:Blijkbaar moeten we binnenkort nog eens op meeting in Antwerpen, want "A Shop Less Ordinary" is weer open. ;)

http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.ph ... 4&start=14
Driewerf hoera voor slecht ondertitelde anime!
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

Post Reply