(web) Winkels voor engelse manga

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Dat is hun standaard antwoord. De prijzen gaan regelmating eens omhoog en omlaag.

Kwestie van op het goede moment te kopen.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

NeeNee wrote:^ Dat is hun standaard antwoord. De prijzen gaan regelmating eens omhoog en omlaag.

Kwestie van op het goede moment te kopen.
Waar, maar wat is de kans dat ze prijzen weer naar het niveau van vorig jaar verlagen?
Bijna nul procent?

Het is gewoon zeer verdacht dat in korte tijd de prijzen bijna met 20 procent (!!!) gestegen zijn...
Als het zo blijft verder gaan ga ik eens overwegen om een ECHTE brief te sturen om eens een verklaring te vragen, want ik vindt dat ik als veelkopend consument wel recht heb op een goed antwoord.

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Drazic »

Het heeft volgens mij o.a. ook te maken met de verzendkosten en de BTW van het land waaruit je besteld. Ik heb een tijdje geleden toevallig wat boekjes besteld voor Amerika en Australië en toen kreeg ik andere prijzen dan bij mijn normale bestellingen.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Drazic wrote:Het heeft volgens mij o.a. ook te maken met de verzendkosten en de BTW van het land waaruit je besteld. Ik heb een tijdje geleden toevallig wat boekjes besteld voor Amerika en Australië en toen kreeg ik andere prijzen dan bij mijn normale bestellingen.
Verzondkosten hoger, ja, maar BTW?
Ze zijn juist op een eiland gesitueerd om BTW te VERMEIDEN, dus aan BTW kan het niet liggen denk ik...

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Drazic »

MrXarnus wrote:
Drazic wrote:Het heeft volgens mij o.a. ook te maken met de verzendkosten en de BTW van het land waaruit je besteld. Ik heb een tijdje geleden toevallig wat boekjes besteld voor Amerika en Australië en toen kreeg ik andere prijzen dan bij mijn normale bestellingen.
Verzondkosten hoger, ja, maar BTW?
Ze zijn juist op een eiland gesitueerd om BTW te VERMEIDEN, dus aan BTW kan het niet liggen denk ik...
Klopt, ik weet ook niet precies hoe het werkt hoor. Maar er zijn dus wel verschillen per land en als op dit moment de verzendskosten naar Nederland en/of Belgie duurder zijn beinvloed dit natuurlijk de prijzen. Het zou ook kunnen dat ze door de overname van Amazon niet meer zonder BTW mogen verkopen binnen Europa?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

volgens mij word er zoiezo btw betaalt (ik moet het in ieder geval wel, als de manga's binnenkomen staat de hoeveelheid BTW namelijk ook op de pakbon). Ik dacht dat ze door op dat eiland te gaan zitten juist lage btw hadden, maar niet compleet 0. Heeft er mee te maken dat ze daar minder geld nodig hebben om het eiland te runnen, dus kunnen ze lagere btw heffen.

Ik ben het compleet met je eens dat het belachelijk is dat die prijzen zo gestegen zijn, ik betaalde eerst 5 euro voor een nieuwe manga (normale Viz titels) en nu is dat voor de nieuwste ineens 7 geworden! de wat oudere hangen rond de 6-6,5 maar ik vind het best lullig... De reden er achter is denk ik toch wel de overname door amazon, ze willen waarschijnlijk dat TBD niet al te veel goedkoper is dan amazon (daar verliezen ze ten slotte klanten mee op hun normale site). Tevens halen ze de investeringskosten er zo sneller uit, al zou dat wel een erg botte zet zijn geweest:P

laatste lading manga die ik besteld heb kreeg ik trouwens niet alleen in bubbeltjes enveloppen. 1 pakketje met 3 boekjes, 1 met een stuk of 6-7 en nog 2 losse. De pakketjes waren met de bekende kartonnen omvouw gevallen die amazon ook gebruikt (maar nu zonder opdruk:P), 1 van de losse boekjes kwam in een karton envelop die amazon ook gebruikt binnen en de laatste in de oudewetse bubbeltjes envelop. Dus tjaa dat is ook zeker veranderd (ten goede imo) en het kan best zijn dat ze daarom meer kosten.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Die kartonnen krijg ik al een hele tijd af en toe. Ik weet niet meer precies sinds wanneer, maar volgens mij was het vòòr de overname.

Trouwens, boekjes tegelijk versturen zou toch net goedkoper moeten zijn? Ik denk echt niet dat het daaraan ligt.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Ja, dat is het!
Ze willen hun klanten van TBD naar Amazon lokken.
Maar ik blijf toch bij TBD, ze zijn hoe dan ook nog steeds goedkoper... voor nu.
(Alhoewel de Amazon site wel wat aantrekkelijker is dan die van TBD, behalve Amazon.com. Als ik niets beter wist zou ik denken dat ze enkel die piece of shit Kindle verkopen daar, maar gelukkig is .fr .de nog wel goed gedesignd.)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

^ het design van elke amazon is toch hetzelfde?

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

The Donkey wrote:^ het design van elke amazon is toch hetzelfde?
Alle andere behalve de .com versie zijn gelijk.
(Vergelijk Amazon.com en Amazon.fr eens...)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

Lol, laatste keer dat ik keek was dat nog niet zo:P
Maar idd beetje verlept;)o

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Als ze dan toch verschillende verpakkingsopties zouden hebben, dan zouden ze u moeten laten kiezen naargelang hoe snel je je boeken wilt hebben. Ik wacht wel 2 maanden als dat nodig is om de prijzen weer op normaal niveau te krijgen. Ik wil gewoon weer even goedkoop als vroeger kunnen winkelen, ik kan niet geloven dat het inflatie is die de prijzen in bijna een jaar met 20 procent heeft laten stijgen... Weet er nog iemand alternatieven op TBD?
Over prijzen gesproken, van pre-orders zijn ze met 1 cent gezakt.(sarcasm) Wauw, wat een verschil.(/sarcasm)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Systematisch goedkoper dan BD heb ik ze nog nergens gevonden. Amazon.co.uk heeft occasioneel eens een nummer dat wat goedkoper is, maar dat scheelt geen halve euro.

Trouwens, €5 voor een manga is toch zeker niet veel? Voor een Jommeke betaal je meer tegenwoordig.

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Drazic »

The Donkey wrote: Ik ben het compleet met je eens dat het belachelijk is dat die prijzen zo gestegen zijn, ik betaalde eerst 5 euro voor een nieuwe manga (normale Viz titels) en nu is dat voor de nieuwste ineens 7 geworden! de wat oudere hangen rond de 6-6,5 maar ik vind het best lullig... De reden er achter is denk ik toch wel de overname door amazon, ze willen waarschijnlijk dat TBD niet al te veel goedkoper is dan amazon (daar verliezen ze ten slotte klanten mee op hun normale site). Tevens halen ze de investeringskosten er zo sneller uit, al zou dat wel een erg botte zet zijn geweest:P
Wat bedoel je overigens met "normale viz titels". Viz is namelijk al een tijdje gestopt met 8$ shonen jump manga (zijn nu 10$) dus daar heeft het misschien ook mee te maken als je met oudere vols gaat vergelijken?

En er is niet echt een alternatief en dat komt vooral door de gratis verzendskosten. Zonder de verzendskosten zou iets als http://www.rightstuf.com/ waarschijnlijk wel goedkoper zijn maar nu betaal je als ik het me goed herinner al snel 2$ per manga meer aan verzendskosten. Zelfde voor archonia, de manga zijn al vaak 1-2 euro duurder en dan ook nog 5 euro verzendskosten.
Last edited by Drazic on Sat May 19, 2012 1:24, edited 1 time in total.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Kan er gedeeltelijk mee te maken dat vele engelstalige manga zeer hoog geprijsd zijn in het algemeen. Had ik PMMM 1 niet gepre-orderd dan zou ik nu 8,30 € betalen. Op archonia zelfs 9,50 € (!). Dat vindt ik er wat over, dus ben ik sinds vorige week mijn 'wishlist' met duitse manga aan het vullen (zit nu aan een 200 tal, dat wordt een leuke kerst...), zelfde formaat als engelse maar redelijk wat goedkoper. Enkel van Vertical, Viz en Kodansha Comics USA vindt ik de prijzen nog redelijk. Van Yen Press en Seven Seas ga ik enkel nog pre-order's doen of als er 5%/10% off actie is, ik ben een student zonder vaste job (wel vakantie job deze zomer, maar dat geld staat al zo goed als vast wat ik ermee ga doen...) dus ben ik kwaad over de bijna constante prijsstijgingen.

Post Reply