(web) Winkels voor engelse manga

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Ik gebruik Archonia voor de sales, als ik iets wil afhalen op een beurs en om punten te sparen zo dat ik ooit eens grote order kan doen, gratis :D .
Maar voor al de rest gewoon BD (en op tijd en stond ook een Betty Boop bezoeken.), al zou het zonder die pre-order kortingen wel veel minder aantrekkelijk zijn...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

Archonia is over het algemeen sneller (als je dingen besteld die ze op voorraad hebben dan) en de service is misschien beter maar bookdepo is wel echt veel goedkoper. Soms is er misschien niet meer dan een euro verschil maar door komen ook nog 5 euro verzendskosten bij.

Bakuman 10 bijvoorbeeld:

Archonia: 8.15+5 euro verzendskosten = 13.15
Bookdepo: 5.59+0 euro verzendskosten = 5.59 (=P)

Dan kan je natuurlijk een grotere bestelling doen om de verzendskosten te compenseren maar ik vind het zelf wel fijn dat ik ook gewoon 1 boekje kan kopen. Ik hoef niet altijd een bestelling van 5/10+ boekjes.
Die €5 verdeel ik altijd over 10-20 producten, dus dan valt het inderdaad heel erg mee ;) Daarnaast zijn er coupons en kun je pakketten ook afhalen op conventies.

Het doen van grote bestellingen heeft als bijkomend voordeel dat het makkelijk is om je budget in de gaten te houden.

Afhankelijk van hoe je winkelt, hoeft Archonia helemaal niet duur te zijn. Sowieso, al is het daar duurder dan bij Bookdepo, ze zijn nog altijd goedkoper dan 90% van de alternatieven.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Amazon is ook behoorlijk goedkoop. Maar je hebt gelijk, met kortingsacties is het soms wel de moeite. Ik heb niet voor niets voor €200 gekocht in december. ;)

Volgende aankoop is op Abunai. Tegen dan heb ik waarschijnlijk genoeg punten voor 2 boeken.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

De prijzen bij Archonia zijn weer naar beneden gegaan, (voor engelse manga toch allesinds...) naar het normaal niveau dus.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

:o, ik was vergeten de nieuwe viz manga te bestellen en zag dat ze al in stock zijn.
8,90!!!! per stuk. Ik mag toch hopen dat de prijzen snel naar de 7 euro zakken.
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

lol, en ik zat al te balen van de nieuwste One Piece delen, die gaan voor 7,18 ipv 5,66:P
had gehoopt dat het zou zakken, maar in plaats daarvan kwam het nieuwe deel uit en ging ook die prijs omhoog:S

mja ik kan wel ff wachten (kan ik later ook wat meer delen in 1 keer door lezen:P), maar ik hoop wel dat die prijzen weer zakken en niet permanent zo hoog blijven:(

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

The Donkey wrote:lol, en ik zat al te balen van de nieuwste One Piece delen, die gaan voor 7,18 ipv 5,66:P
had gehoopt dat het zou zakken, maar in plaats daarvan kwam het nieuwe deel uit en ging ook die prijs omhoog:S

mja ik kan wel ff wachten (kan ik later ook wat meer delen in 1 keer door lezen:P), maar ik hoop wel dat die prijzen weer zakken en niet permanent zo hoog blijven:(
Bij de .com versie betaal je veel minder:
http://www.bookdepository.com/One-Piece ... 1421541440

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

MrXarnus wrote:
The Donkey wrote:lol, en ik zat al te balen van de nieuwste One Piece delen, die gaan voor 7,18 ipv 5,66:P
had gehoopt dat het zou zakken, maar in plaats daarvan kwam het nieuwe deel uit en ging ook die prijs omhoog:S

mja ik kan wel ff wachten (kan ik later ook wat meer delen in 1 keer door lezen:P), maar ik hoop wel dat die prijzen weer zakken en niet permanent zo hoog blijven:(
Bij de .com versie betaal je veel minder:
http://www.bookdepository.com/One-Piece ... 1421541440
klik je eigen link, daar staat letterlijk 7,18...

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Wacht jij woont in Nederland zeker? Dan betaal jij een andere prijs dan ik. In dit geval dus duurder. Iemand die dan in Frankrijk woont zal nog een andere prijs hebben...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

echt?
wat is de prijs bij jou dan?
damn, das wel vreemd als je het mij vraagt...

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

The Donkey wrote:echt?
wat is de prijs bij jou dan?
damn, das wel vreemd als je het mij vraagt...
6.77 € voor een normale Viz manga, 5.66 € voor pre-order voor diezelfde soort. (bij de .com versie)
De verzendkosten zijn al inebegrepen als je iets koopt, dus de verzendig van uk naar be is minder duur dan de verzending van uk naar nl. Als ik in de VS was waren de prijzen nog anders, ik weet wel niet meer of het duurder of goedkoper was...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

lol, blijf het vreemd vinden dat verzending van de UK naar belgie goedkoper is dan naar nederlandXD
maarja das ook bij particulieren zo, dus dat verklaard het wel:P

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Prijzen bij TBD.com WEERAL gestegen, soms met 40 cent op pre-orders...
Ik ga ze straks eens een mail sturen want nu wil ik echt wel eens een verklaring :evil: :evil: :evil: :evil:

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by SilverOwls »

Kan je eigenlijk met een bankoverschrijving op bdp betalen, omdat ik daar helemaal onderaan Maestro zie staan. Iemand een idee?
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Dus dit krijg ik terug:
Lucy Titcombe, May 16:

Dear Giles,


We use a dynamic pricing system whereby our books are priced according to the prices we are paying for books ourselves at the time of the order being placed, this ensures that we can offer customers the keenest prices possible at any given time.


Kind Regards, Lucy Titcombe, Customer Advisor
(Ja, mijn echte voornaam is Gilles, ze hebben het verkeerd geschreven in dit bericht zo te zien...)
Hopelijk heeft voor een keer een echt persoon mijn klacht even geschreven, aangezien mijn naam verkeerd geschreven is denk ik deze keer van wel...
Hopelijk dalen hun prijzen binnenkort.

Post Reply