(web) Winkels voor engelse manga

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Hercule wrote:Het loont nu meer dan ooit om manga te preorderen want voorlopig krijg je daar nog wel korting op.
Maar zou het gek zijn om The Bookdepository er een mailtje over te sturen, om zo duidelijkheid te krijgen waarom de manga duurder zijn geworden?
Het is net door de pre-orders dat ik het gemerkt heb. Die zijn normaal zo stabiel, maar nu zijn ze in één keer van €5,20 naar €5,69 geschoten (voor Viz shonen).

Ja, als iemand eens een mailtje zou willen sturen om te vragen wat er gebeurd is en of dat zo blijft, dat zou ik ook wel fijn vinden.
Ik zit deze manier nu te proberen maar ik krijg maar de kortingscode die ik naar mijn andere email adres stuur niet :?
Als je echt nog codes over hebt dan zou ik er eentje zeer op prijs stellen.
Ik stuur je er een paar. Je hebt nog een mail met een ongebruikte code, toch? Want zonder een werkende link heb je er niet veel aan.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by barbapapa »

Ik had die Akira's misschien net te vroeg gekocht, maar zeker niet te laat dan. 8)

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

Ja, als iemand eens een mailtje zou willen sturen om te vragen wat er gebeurd is en of dat zo blijft, dat zou ik ook wel fijn vinden.
Mailtje gestuurd. Binnen 24 hoor ik iets terug te krijgen, maar omdat het morgen zondag is verwacht ik maandag pas iets te horen.
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

Bericht terug:
Hi Michiel,

Our prices will fluctuate from time to time as we are constantly working with our suppliers to reduce our prices, and offer our books for the lower price possible. On the other hand, there will also be occasions in which we have to increase some prices as our original suppliers will have run out of stock, and the alternative suppliers will be charging us an inflated price for the same title.

I hope this helps.
Kind Regards, Matt Wasley, Customer Advisor
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Dus, in de toekomst kunnen de prijzen weer dalen, maar ook stijgen?
Ik hoop dat ze weer wat meer kortingssacties gaan doen dan.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

de prijzen kunnen binnen 24 uur veranderen hoor;)
gaat soms heel snel:S

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

^ Ja, maar het is héél abnormaal dat de prijzen van zoveel boeken tegelijk met 10% omhoog gaan. Vooral als het om pre-orders gaat, want die zijn normaal veel stabieler.

Trouwens, hoe kunnen pre-orders out of stock geraken? Die uitleg klinkt als een slecht excuus voor een algehele prijsverhoging.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Tamara »

NeeNee wrote:^ Ja, maar het is héél abnormaal dat de prijzen van zoveel boeken tegelijk met 10% omhoog gaan. Vooral als het om pre-orders gaat, want die zijn normaal veel stabieler.
Veel van die boeken komen van dezelfde uitgevers en dus ook meestal van dezelfde distributeur. Als je weet dat het meer gaat kosten, doe je de prijs omhoog.
Trouwens, hoe kunnen pre-orders out of stock geraken?
Omdat oplagen beperkt zijn en meestal al gedrukt zijn voordat alle bestellingen definitief zijn. Als blijkt dat er bijzonder veel interesse is, is het meestal eenvoudiger om gewoon een herdruk te doen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:^ Ja, maar het is héél abnormaal dat de prijzen van zoveel boeken tegelijk met 10% omhoog gaan. Vooral als het om pre-orders gaat, want die zijn normaal veel stabieler.
obzich vind ik dat juist wel logisch... het zou eerder vreemd zijn als alleen bepaalde vollumes van een serie die als pre-order staan duurder worden. heb wel een vaag vermoeden dat het na de 10% off actie weer terug zakt naar de normale 5.20:P tenminste dat is waar je op doelt toch? dat ze het voor deze actie duurder hebben gemaakt zodat we er geen voordeel uit halen om nu alles te pre-orderen?

out of stock is een wat rare term er voor, een order-stop zou logischer zijn, maar het is idd wat tamara al uitlegde;)

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by lloerdy »

Ben ik de enige die nu voor het eerst ontdekt dat er een relevant verschil is in prijs tussen bookdepository.co.uk en bookdepository.com (waarbij die laatste meestal goedkoper is...).
En toch verzenden ze allebei vanuit de UK >_>
Hercule wrote:Bericht terug:
Hi Michiel,

Our prices will fluctuate from time to time as we are constantly working with our suppliers to reduce our prices, and offer our books for the lower price possible. On the other hand, there will also be occasions in which we have to increase some prices as our original suppliers will have run out of stock, and the alternative suppliers will be charging us an inflated price for the same title.

I hope this helps.
Kind Regards, Matt Wasley, Customer Advisor
Dat is het bullshit bericht dat ze naar iedereen sturen :P
Ik heb vergeleken met mijn aankopen van de laatste paar maanden. De prijzen van alle manga zijn op een paar maand tijd met 1 euro of meer gestegen (dat is begin 2010 nog al 'ns gebeurd).
Ook de gewone boeken lijken serieus gestegen (mijn laatste aankoop ging van 12 naar 14 euro)

Toevallig dat dat net gebeurt in de maand waar ze reclame maken voor hun "10% korting"...

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by MrXarnus »

Sinds dan ze overgenomen zijn door Amazon waren er geen kortingsacties meer. Deze dat ze nu doen is de eerste in bijna een half jaar. Amazon zal wel meer winst willen, waardoor de prijzen stijgen. Bullsh*t uitleg van 'out-of-stock', ze willen gewoon meer winst, waar de consument weer de duppe van is. Zolang ze regelmatig kortingsacties zoals nu doen mogen de prijzen blijven zoals ze nu zijn, maar zeker niet laten stijgen, anders moet ik ook in mijn engelstalige manga aankoop gaan snijden, iets wat ik niet wil.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

Tamara wrote:
Trouwens, hoe kunnen pre-orders out of stock geraken?
Omdat oplagen beperkt zijn en meestal al gedrukt zijn voordat alle bestellingen definitief zijn. Als blijkt dat er bijzonder veel interesse is, is het meestal eenvoudiger om gewoon een herdruk te doen.
Dus jij wilt zeggen dat een boek dat in november gaat verschijnen en dat nog maar sinds een week geleden te koop wordt aangeboden nu al gedrukt en uitverkocht is?
http://www.bookdepository.com/Bunny-Dro ... 0316217200

Dat vind ik toch heel moeilijk te geloven. Waarom zouden ze zolang voor stockage betalen terwijl dat helemaal niet nodig is? En waarom zouden ze na een week de orders al afsluiten terwijl ze nog meer dan een half jaar de tijd hebben?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by The Donkey »

^ weet niet of je nu gwn niet goed gekeken hebt of niet, maar bunny drop 7 is gwn beschikbaar als pre-order bij mij:P
een andere rede zou kunnen zijn dat hun leverancier de manga besloten heeft niet meer te leveren en dat ze op zoek moesten naar een andere leverancier (zou wel verklaren waarom hij nu wel weer beschikbaar is:P)

@MrXarnus: engelse manga is over het algemeen een stuk goedkoper dan nederlandse en zelfs als de prijs met een hele euro zou steigen ben je met series als naruto nog steeds goedkoper uit... maarja vervelend is het zeker:S

@lloerdi: .com is bij de gewoone shonen/shojo series idd meestal goedkoper, maar in het verleden was .co.uk vaak weer goedkoper met de apartere releases (meeste tezuka manga kocht ik op .co.uk), maar volgens mij is dat tegenwoordig niet langer zo. ik vergelijk altijd alles per deel om er zeker van te zijn:P

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by Hercule »

En toch verzenden ze allebei vanuit de UK >_>
.com is op een schiereiland bevestigd waar ze een gunstigere btw hebben.
Sinds dan ze overgenomen zijn door Amazon waren er geen kortingsacties meer.
Hier was ik al bang voor. En niet alleen dat, sinds Amazon de site heeft overgenomen is ook de korting die je normaal gesproken op reeds verschenen manga kreeg verlaagd/verdwenen. Tevens zou het me niet verbazen als op ten duur ook de korting op pre-orders verdwijnt
maar in het verleden was .co.uk vaak weer goedkoper met de apartere releases (meeste tezuka manga kocht ik op .co.uk)
Dan zou je geluk hebben kunnen gehad dat de korting van .uk hoger was, daarom loonde het vroeger ook om de .com en .uk te vergelijken met elkaar.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: (web) Winkels voor engelse manga

Post by NeeNee »

The Donkey wrote:^ weet niet of je nu gwn niet goed gekeken hebt of niet, maar bunny drop 7 is gwn beschikbaar als pre-order bij mij:P
een andere rede zou kunnen zijn dat hun leverancier de manga besloten heeft niet meer te leveren en dat ze op zoek moesten naar een andere leverancier (zou wel verklaren waarom hij nu wel weer beschikbaar is:P)
Um... ik had het over de plotse prijsstijging?

Waar heb jij het over?

Post Reply