MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Jarus »

Oke Mangakissa is druk bezig om een vaste plek te krijgen voor zijn/haar manga's
Dit alles moet wel gebeuren door donaties en andere middelen want anders zitten ze met auteurs rechten en noem maar op.
Het is dus een non-profit organiesatie die we ook wel zien op de conventies zoals chibi-con en abunai!
Maar wat vinden jullie van dit idee voor een mangacafe in utrecht? ( want daar willen ze hem hebben volgens mij )
Ik zelf vind het een leuk idee ook mede omdat je er eventueel leuke meets kan houden.
En persoonlijk zou ik zoiets wel steunen maar het zal wel goed uitgewerkt moeten wezen.
dus niet dat we straks in 1 of ander kraakpand manga's zitten lezen :?
Jullie ideen/menig hier over graag ???

Edit: hier trouwens een link naar hun site http://www.mangakissa.nl/
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by NeeNee »

Ik vind het wel een goed idee. Een soort van bibliotheek waar je op je gemak kunt zitten lezen en iets drinken, daar zou ik me wel een tijdje kunnen bezighouden.

Het zou natuurlijk nog leuker zijn als er ook een in België was. :wink:

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Jarus »

Ja dat is voor JOU en andere hier misschien beter.
Maar voor mij niet :lol:
ben er wel blij mee als er zoiets in nederland komt.
En heb trouwens dit topic geopend omdat dit ook zijn eigen site heeft enzo daarom heb ik het niet in dat topic gedaan neenee voor als je je dat afvroeg.
Maar goed ze hebben al wel een aardige collectie voor wie dit op de conventies gezien heeft zo'n 2000+ dingen om te lezen.
dus dan bedoel ik manga artbooks magazines ( volgens mij ).
Hoop heel erg graag dat dit van de grond komt zou een goede doorbraak wezen in ons wereldje :D
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Weertangel »

Het is een intersant idee, maar hoe je zoiets goed uitwerkt?? goede reclame maken is het belangrijkste denk ik, en misschien kunnen ze dan ook de gemeente om hulp/advies vragen.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by pietel »

Oh heel leuk idee,
en bij het station van Utrecht is ook wel een goede locatie, centraal in Nederland en gemakkelijk bereikbaar.

En het adoptie-idee is wel goed op zich. Veel mangalezers geven zowiezo al veel geld uit aan hun hobby,
dus als ze door zo'n kleine sponsoring een mangacafé kunnen onderhouden, lijkt me dat niet vergezocht.
En die sponsors zijn natuurlijk ineens klanten, fans en reclamemakers.
Als ze echt aan 500 man geraken, dan geloof ik wel in het initiatief.
En ik denk ook dat de huidige mensen achter mangakissa zo'n idee niet lichtzinnig lanceren. er zal goed over nagedacht zijn.
Image

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Femke »

Juist eens de site helemaal doorgenomen, aangezien ik niet goed wist wat MangaKissa voorstelde. En ik ben behoorlijk onder de indruk van deze non profit organisatie. Hun passie is duidelijk zichtbaar. Dus ben ik er ook van overtuigd dat het bib concept tot in de puntjes zal uitgewerkt worden. Nooit gedacht trouwens dat hun verzameling manga's al zo groot was. Mijn visie van de mangabib op Abunai blijkt dus toch correct te zijn: uitgebreid en kasten vol manga :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by NeeNee »

Waarom kunnen mensen niet gewoon boekjes doneren? Ik heb nog wel wat oude brol die ik kwijt wil (nette boekjes, hoor, daar niet van). :)

Elke maand geld geven voor iets wat veel te ver weg is om ooit te geraken vind ik dan weer wat te veel van het goede. Ik geloof niet dat veel mensen dat gaan doen.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by pietel »

NeeNee wrote:Waarom kunnen mensen niet gewoon boekjes doneren? Ik heb nog wel wat oude brol die ik kwijt wil (nette boekjes, hoor, daar niet van).
zo werkt mangakissa al jaren. als je series hebt, die je kwijt wilt en die nog niet in hun collectie zitten, dan zullen ze blij zijn met je donatie.
NeeNee wrote:Elke maand geld geven voor iets wat veel te ver weg is om ooit te geraken vind ik dan weer wat te veel van het goede. Ik geloof niet dat veel mensen dat gaan doen.
dat denk ik niet, want het is juist de ideale plek. (veel te ver weg is alleen van toepassing op ons, arme vlamingen)
meeste studenten in nederland rijden goedkoop met de trein, dus zij kunnen gemakkelijk naar utrecht om wat te gaan lezen. (of voor een meet, een event, ..)
het grootste probleem is uiteraard om 500 mensen te vinden die in dat project willen stappen. maar als je het bekijkt als een speciale lidkaart van de enige mangabibliotheek in onze regionen,
dan zijn er misschien al 50 die mee aan boord springen. en dan is het nog maar een klein beetje meer. :D Optimisme is een gave!
Vanaf dat het er is, kan het wel eens een perfect centrum worden voor de nederlandse mangafan.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by NeeNee »

pietel wrote:
NeeNee wrote:Waarom kunnen mensen niet gewoon boekjes doneren? Ik heb nog wel wat oude brol die ik kwijt wil (nette boekjes, hoor, daar niet van).
zo werkt mangakissa al jaren. als je series hebt, die je kwijt wilt en die nog niet in hun collectie zitten, dan zullen ze blij zijn met je donatie.
En hoe weet je welke boekjes nog niet in hun collectie zitten?

Ik vind de website niet erg duidelijk. De link om materiaal te doneren in de uitleg over de bibliotheek werkt niet voor mij, ik krijg alleen een mislukte versie van de homepage. :|

Ah, er is wel een collectielijst. Maar geen zoekfunctie. En blijkbaar hebben ze praktisch alleen maar Engels. :? Dat wordt dus weer een stap terug voor de Nederlandse markt...

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Jarus »

Nou dan kunnen we misschien nederlandstallige manga doneren :lol:
Maar ik zou het wel geweldig vinden zo in utrecht.
Zo is het minder moeilijk voor de meeste om er te komen want het is redelijk centraal in nederland.
En ja dat doneren ik wacht daar denk ik wel mee totdat er daad werkelijk iets staat waar ik zelf ook heen kan.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Koen »

Op zich prachtig initiatief natuurlijk, alleen vind ik het ook redelijk erg dat je in zo'n enorme collectie slechts DB en Shirow als NL manga hebt.

Ik heb soms de indruk dat bepaalde organisaties in NL die zich bezighouden met promotie van manga en anime liever US versies zouden zien doorbreken dan de eigen NL uitgaven. Geen zekerheid want daarvoor ken ik te weinig van die organisaties maar dat is soms de vage indruk die ik krijg. (Nadruk op soms en vaag!)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Koen »

Ik heb dan eerlijk gezegd meer sympathie achter de KUL mangabib: http://japanesestudies.arts.kuleuven.be ... e/mangabib

Daar overheerst de logica en richten ze zich op NL en JP manga. Natuurlijk zitten daar ook buitenlandse releases tussen, maar de meerderheid is NL of origineel.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Berserker500 »

Als je met zoiets geen promotie maakt voor de nl manga vind ik dat maar triestig.
Rot op met die Engelse manga en promoot de nl manga. :D

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Brook500 »

Ja, zolang het de nl-mangamarkt maar groot maakt. We kunnen alle steun gebruiken.
Image

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Jarus »

Misschien moet er dan wat meer nl manga gedoneert worden zodat ze het hebben :|
Of is dat iets wat ik verkeerd zie want het lijkt me niet echt dat ze het kopen.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

Post Reply