MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Koen »

Tamara wrote:Hé, niet te onaardig zijn tegen de Mangakissa! Hun assortiment op conventies is (helaas) een afspiegeling van wat Nederlandse fans lezen en willen lezen.
Als je op mij doelt, het was uiteraard niet m'n bedoeling onaardig te doen tegen een dergelijk super initiatief ;) Maar ik ga hier ook niet 'garant staan' voor een organisatie waar ik niemand persoonlijk van ken, en die ik pas leren kennen heb via dit topic. Ik ga dus niet aan Kana of zo vragen om gratis exemplaren te geven als ik niet weet wie ze zijn en waar ze voor staan. Het enige wat ik dan kan doen is mijn contactpersonen doorgeven als iemand van MangaKissa me dat zou vragen. Soit, dit geheel terzijde ;)

Ik kom terug op de zin die ik quote. Eigenlijk is mijn opmerking hier hetzelfde als bij het bewuste 'Engels op conventies' topic op AW. Als je dergelijke organisatie op stelten zet - het lijkt me toch dat daar enorm veel tijd, energie en (financiële) middelen in kruipen - dan wil je echt wel manga zien doorbreken in ons taalgebied. Ik snap dan niet dat je je gewoon laat leiden door wat het publiek wil en hen niet ergens probeert te informeren, te duwen in de goede richting. Als manga doorbreekt in Vlaanderen en Nederland is dat via NL releases of niet! Manga gaat nooit 'big' worden als er geen NL markt kan overleven. Dus moet je als website, tijdschrift, conventie, 'mangakissa' gewoon de fans doen kennismaken met de NL releases, hen doen inzien dat ze in niks moeten onderdoen voor hun US tegenhangers. Integendeel! Maar het lijkt mij dat die mensen vooral hun eigen organisatie willen zien overleven, willen zien groeien, en dat het publiek 'opvoeden' pas op de tweede plaats komt.

Mangaheuvel is ook begonnen met Franse releases om manga meer naambekendheid te geven in Vlaanderen, maar als die manga's dan eindelijk (!) komen, dan moet je die toch volop steunen? En dat betekent ruimte geven aan die NL releases, ook al zit je publiek misschien meer te wachten op ander nieuwsjes...

Als ik Mangaheuvel wil zien groeien moet ik Engelse recensies schrijven en de laatste nieuwe Naruto en Bleach chapters bespreken... Maar dat is niet mijn doel. Ik wil de diversiteit van het medium aantonen en zoveel mogelijk mensen doen kennismaken met manga. En leken overtuig je niet met een Frans of Engels boekje, dat doe je met een NL uitgave.

En nu even denken waar dit eigenlijk over ging...? Oh ja, MangaKissa, super initiatief! Hopelijk slaat het aan en kunnen ze hun assortiment snel uitbreiden, liefst met NL releases ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by NeeNee »

Koen wrote:
Tamara wrote:Hé, niet te onaardig zijn tegen de Mangakissa! Hun assortiment op conventies is (helaas) een afspiegeling van wat Nederlandse fans lezen en willen lezen.
Als je op mij doelt, het was uiteraard niet m'n bedoeling onaardig te doen tegen een dergelijk super initiatief ;) Maar ik ga hier ook niet 'garant staan' voor een organisatie waar ik niemand persoonlijk van ken, en die ik pas leren kennen heb via dit topic. Ik ga dus niet aan Kana of zo vragen om gratis exemplaren te geven als ik niet weet wie ze zijn en waar ze voor staan. Het enige wat ik dan kan doen is mijn contactpersonen doorgeven als iemand van MangaKissa me dat zou vragen. Soit, dit geheel terzijde ;)
Ik denk dat dat over mijn spandoek ging, Koen. :P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Koen »

Ik heb uw spandoek in de was gedaan en de letters zijn uitgelopen :P
motivatiedip. help!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Tamara »

Het was gericht op meerdere mensen :)

Ik ben het er helemaal mee eens dat initiatieven zoals conventies en de Mangakissa een voorbeeldfunctie hebben, maar ik begrijp wel dat de Mangakissa die verantwoordelijkheid nog niet neemt. Ze bestaan nog niet zo lang en zijn nu nog bezig hun bestaansrecht op te eisen. Ze kunnen zich pas inzetten van de manga industrie in z'n geheel als ze zelf overleven. Bedenk wel dat ze al direct meer Nederlandse manga hadden staan dan oude mangabibliotheken op conventies. Voorheen moest dat kamertje het doen met wat willekeurige, Engelstalige afdankertjes van Archonia. Nu is er een organisatie die de ruimte gezellig inricht, drieduizend boeken ter beschikking stelt en allerlei kleine activiteiten organiseert voor de bezoekers. De volgende stap is ook buiten conventies om als mangabibliotheek kunnen functioneren.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Koen »

Als MangaKissa NL Conan voorziet dan denk ik wel dat NeeNee het touw wilt leveren waarmee je bezoekers kan vastbinden om ze Conan te doen lezen. *knikt*
motivatiedip. help!

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Jarus »

Ik gun het ze ook van harte om door te breken.
Want zoeits als dit is gewoon geweldig.
Maar het lijkt me wel lastig om de donaties rond te krijgen.
Want is iedereen wel bereid om geld/manga te geven ook al komt die persoon er misschien nooit.
Maar ja als je doet merk je dat natuurlijk ook wel op je conventies.
Misschien handig voor hun om alles dubbel te hebben zodat je verrijbarekasten hebt.
Scheelt veel sjouwwerk naar een conventie toe.
Maar dat zal voor hun pas erg ver in de toekomst zijn om dat te kunnen doen :lol:
Koen wrote:Als MangaKissa NL Conan voorziet dan denk ik wel dat NeeNee het touw wilt leveren waarmee je bezoekers kan vastbinden om ze Conan te doen lezen. *knikt*
Dat denk ik ook wel ja hahaha
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Tamara »

Wat we eigenlijk moeten doen, is een moordmysterie in de Mangakissa organiseren! Een lijk in een bibliotheek en hints die verstopt zitten in boeken, de droom van menig detectivefan! Hints in Nederlandstalige manga! Raadsels in de vorm van cryptogrammen (titel van manga) en nummers (de nummers van pagina's, panels en woorden die lijden tot de informatie die nodig is om de dader te ontmaskeren)!

Er vinden altijd activiteiten plaats in de Mangakissa, dus het is nog niet eens zo ver gezocht. Detective Conan kan op één of andere manier in de spotlight gezet worden. Als iemand met een goed voorstel/scenario komt, hebben ze mogelijk best interesse :D
Last edited by Tamara on Wed Aug 18, 2010 20:26, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by NeeNee »

Koen wrote:Ik heb uw spandoek in de was gedaan en de letters zijn uitgelopen :P
Dat zul je opnieuw moeten schilderen, Koen. 8)

En waarom schijnt opeens iedereen er vanuit te gaan dat ik de grootste fan van DConan ben? Okee, ik vind het een goede reeks, maar ik was de enige niet. Het is niet alsof ik iedereen perse die reeks wil laten lezen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Berserker500 »

Tamara, jij bent precies ook een grote Conan fan.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by NeeNee »

Tamara wrote:Wat we eigenlijk moeten doen, is een moordmysterie in de Mangakissa organiseren! Een lijk in een bibliotheek en hints die verstopt zitten in boeken, de droom van menig detectivefan!

Er vinden altijd activiteiten plaats in de Mangakissa, dus het is nog niet eens zo ver gezocht. Detective Conan kan op één of andere manier in de spotlight gezet worden. Als iemand met een goed voorstel/scenario komt, hebben ze mogelijk best interesse :D
Dat zou ik persoonlijk wel absoluut briljant vinden. :D

Maar valt zoiets te organiseren voor op Abunai? Want helemaal naar Utrecht vind ik eigenlijk wel een beetje ver.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Jarus »

Toe maar nog een conan fan :lol:
hadden we nog niet genoeg hier :lol:
maar het is een leuk idee Tamara ik zie mezelf dan alleen eerder gewoon manga lezen dan hints zoeken :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Tamara »

Nee, ik verkleum in de schaduw van Ash. Ik lees de serie en houd zeker van een raadselachtig moordje op z'n tijd, maar ik mag geen grote fan genoemd worden.

NeeNee: Plan "Moordmysterie in de Mangakissa" kan waarschijnlijk pas op Animecon 2011 of later uitgevoerd worden. Voor Abunai is het te kort dag (alles moet uitgewerkt worden, er is toestemming nodig van de conorganisatie enzovoorts) en Tsunacon heeft waarschijnlijk weer geen ruimte voor de Mangakissa.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Berserker500 »

Conan fans aan de macht. Nee, nu even terug normaal doen.
Het kan wel eens leuk zijn om zelf eens de hints te zoeken.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Jarus »

Tamara wrote:Nee, ik verkleum in de schaduw van Ash. Ik lees de serie en houd zeker van een raadselachtig moordje op z'n tijd, maar ik mag geen grote fan genoemd worden.

NeeNee: Plan "Moordmysterie in de Mangakissa" kan waarschijnlijk pas op Animecon 2011 of later uitgevoerd worden. Voor Abunai is het te kort dag (alles moet uitgewerkt worden, er is toestemming nodig van de conorganisatie enzovoorts) en Tsunacon heeft waarschijnlijk weer geen ruimte voor de Mangakissa.
Dus als het gebeurt word het volgend jaar pas dat is jammer.
ALWEER WACHTEN.
Poe al dat wachten word wel erg zeg de laatste tijd :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: MangaKissa - Manga Bibliotheek/Cafe

Post by Tamara »

En ik maar denken dat lezers Nederlandstalige manga getrainde wachters zijn ;)

Zie het zo, dit soort initiatieven vergt veel voorbereiding. De Mangakissa zal het misschien wel uit kunnen voeren, maar ze hebben mensen nodig bij het in elkaar zetten van het mysterie. De conventie moet toestemming geven en kan misschien voor wat toepasselijke prijzen zorgen via hun sponsors.

Post Reply