MANGA CAFE IN BELGIE

Adressen, links & tweedehands verkoop.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

MANGA CAFE IN BELGIE

Post by aya »

Graag had ik jullie mening gewenst over een manga café in België. Zou er daar publiek voor zijn in ons klein landje .
manga café = waar men manga's kunnen lezen voor een prijs van 4 à 3 euro het eerst uur en dan 1.5 vanaf het tweede uur in deze prijs zit inbegrepen drank zowel warm als koud en wat snoepgoed en natuurlijk de manga's die je wilt lezen .
Ik ben in zo een café geweest in Parijs en ik vond het concept zeer tof zo lees ik daar elk jaar een deel van fake uit wegens dat ik hem niet vinden kan . Hup naar deel 3 dit jaar :wink:
De mensen die al naar Japan geweest zijn zullen dat waarschijnlijk ook al kennen.
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by Koen »

ik vind dat altijd duur voor wat het is... ik betaal dan liever iets meer om een manga op mn gemak te kunnen lezen en zo vaak als ik maar wil...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by NeeNee »

Ik vind €4 ook wel duur. Ze kunnen dan beter gewoon geld voor de drank vragen en dan €0.5 per boek om zo, dan kun je zelf kiezen hoeveel je wilt uitgeven.

Maar het concept op zich vind ik wel leuk. Ze moeten dan wel een zithoek met zetels hebben, aan een tafel leest zo ongemakkelijk.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by Jarus »

Ik zou het geweldig vinden een mangacafe hier in nederland.
Maar dan moet het wel iets met een soort van abbonement wezen.
gewoon een vast bedrag per maand ofzo dan zou ik het zeer aantrekkelijk vinden.
MMMMM misschien maar is kijken wat de mogelijkheden zijn hahaha.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by pietel »

Ik zou daar wel wat tijd doorbrengen als het in de buurt was.
zo'n 10 euro voor 5 uur lang comfortabel en rustig te lezen uit een uitgebreid assortiment
dat vind ik een betere investering dan 2uur naar de cinema
als er een paar simpele drankjes in de prijs inbegrepen zitten, is het zelfs helemaal niet duur.

een mangacafé valt of staat wel met het interieur denk ik, goeie zetels zijn een must
en goeie manga natuurlijk ook.
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by Wimpuls »

't Zou vooral handig zijn om wat minder bekende reeksen te leren kennen. Door vluchtig te bladeren in de winkel heb ik al vaker een reeks onterecht links laten liggen. Hoe zit dat met het geluid/muziek? Hangt daar kleffe loungemuziek, of J-pop, en mag je er luid praten? Of is het meer een soort bibliotheek waar je kan zitten en drinken? De huisstofmijten mogen wild dansen in de zetels, als ik maar op mijn gemak zit!

anneke
Posts: 18
Joined: Tue Oct 25, 2011 23:15
Location: Puurs

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by anneke »

Moest ik daar niet al te ver voor moeten reizen, zou ik daar ook wel naartoe gaan. Hoewel ik €4 wel wat veel vind voor het eerste uur.
Ik denk dat ik daar zelfs redelijk vaak te vinden zou zijn :)

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by Fakie »

Een manga café zou'k eerder als 'n concept zien, ...
zoal we ook al bespraken in de topic van MangaKissa Floor.

Het is slechts een onderdeel om manga's uit te lenen. Zelfs voor
3 euro/ uur, moet je maar eens uitrekenen hoeveel manga's je zal moeten
uitlenen voor hoeveel uur, om enkel nog maar je huurprijs van het pand te kunnen betalen.

Manga & Anime aan de man brengen, allemaal mooi en wel, maar als je er elke maand
moet bij inschieten ... voor wie of wat doe je het dan nog ... ?

Daar komt uiteraard ook nog andere kosten bij: water, verwarming, elektriciteit, ... .

En dan zou je er nog een klein beetje winst uit moeten halen ... anders zal 't concept niet
lang bestaan. Zoals elk café is het cruciale element ... de Cafébaas. Waarom ga je naar het ene
café en niet naar het andere? ... de cafébaas, hij/zij beslist wat er op het menu komt, en wat
de sfeer, prijzen, .... zijn.

Ik vind het een goed idee, ik denk dat er wel ruimte voor is, maar enkel als je in een concept gaat denken.
... m.a.w. ... veel meer als manga's uitlenen en wat drank serveren.

Je kan ook het publiek niet vergelijken met onze zuiderburen. In Frankrijk is de mentaliteitsverandering
er sinds jaren geleden al doorgekomen. .. don't forget ...

Fakie
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by Fakie »

... nog steeds aan't denken om een manga café te openen in Belgie, Aya ?
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by Marv »

Ik zie zo iets niet echt goed draaien in België. We hebben er gewoon de cultuur (nog niet) voor. In Japan zit manga ingebakken in de cultuur. Manga wordt overal gelezen: trein, mc do,... Kmoet wel zeggen dat ik nooit een pure manga kissa heb gezien eigenlijk, dus ik vermoed dat het zelfs in Japan geen gigantisch lucratieve markt is. Wat ik wel vaak heb gezien was een mangabib in een internetcafé, dat lijkt me de perfecte plaats ervoor ook. Mensen komen er sowieso al om te surfen of te gamen en als ze even willen chillen halen ze een manga erbij. Je ziet er Salarymen, pubers, twintigers, koppels (die muurtjes rond de kotjes zijn geen 2 m, wat ik wel ben dus ik heb wat gezien :D), ... vrij grote demografie om op te mikken. Hier in België gaat zoiets altijd wat niche blijven denk ik, niet dat dat betekent dat het niet kan werken.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

mrfacts
Posts: 1
Joined: Thu Apr 05, 2012 14:31

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by mrfacts »

Marv wrote:Ik zie zo iets niet echt goed draaien in België. .
Bij het flyeren van FACTS-folders in Brussel kwam ik in Elsene terecht in Manga Zone, een manga kissa waar je Franse manga in goeie zetels kan lezen en games kunt spelen. Bestaat al 2 jaar, hebben 9000 mangas en het loopt goed.

http://www.mangazone.be/

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: MANGA CAFE IN BELGIE

Post by Saki »

cat's eye heb je ook in de rand van Brussel

Post Reply