HeuvelBlog

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

HeuvelBlog

Post by Koen »

Het is geen speciale dag, zelfs geen volle maan. Of ik spot althans geen weerwolven aan het venster. Misschien verschuilen ze zich vanwege het weer? Morgen Wolf Guy recensie, dus dan zullen ze wel opduiken. In een of andere vorm. Soit, ondanks deze doorsnee dag vond ik het leuk eens een stand van zaken te geven… Wat heeft het jaar ons reeds gebracht en wat zal het ons – hopelijk – nog brengen.

Momenteel lukt het me nog steeds een wekelijkse recensie neer te pennen. Dat lijkt na al die jaren een zekerheid, maar dat is het allerminst. Ik koop toch echt wel minder manga dan vroeger en het is niet dat er nog zoveel nieuwe NL stuff verschijnt dat deze uitgaven het gat opvullen. Het is dus angstig afwachten tot de week dat er eens geen recensie meer zal komen… Hopelijk kunnen we die dag nog een hele poos uitstellen!

Qua mini-reviews blijft het weer wat stiller. Tijdens mijn zomerreces heb ik wat kunnen inhalen maar tijdens werkperiodes lijkt dat maar niet te lukken. Ik blijf zelfs met enkele Kana reeksen achter de feiten aanhollen, ook al probeer ik de reeksen waarmee ik bij ben ook echt op te volgen. Sinds begin 2010 krijg ik nauwelijks nog recensie-exemplaren van Glénat dus dat maakt de situatie voor deze uitgeverij er niet eenvoudiger op. Maar in een jaar als 2010 waar er nauwelijks stuff is bijgekomen blijft het spijtig dat ik niet meer achterstand heb kunnen ophalen. Het blijft een stille, verre, onbereikbare droom ooit een webstekkie te voorzien met recensies van alle in het Nederlands beschikbare mangareeksen en –volumes.

Animerecensies blijven echter nog veel meer aanmodderen dan mini-reviews. Ik heb hier echt stapels en stapels NL anime dat snakt naar en smeekt om een recensie maar ik krijg ze maar niet gezien. Ik heb sowieso altijd moeite om mij aan een film te zetten en bij de series zit er dan blijkbaar niks bij dat mij echt zo hooked krijgt dat ik de moeite neem om telkens die DVD in en uit de laptop te steken/halen. Nochtans zit er echt goede/leuke stuff bij maar ja… Het zou gewoon op mn computer moeten staan en aanklikbaar zijn. Tig nadelen aan lui zijn natuurlijk… Ik had me voorgenomen een maandelijkse recensie te voorzien dit jaar, en als dat niet lukte toch zeker 10 in 2010… Maar voorlopig blijf ik wat hangen… Geen paniek, ik heb nog wat voorzien, maar das voor binnenkort…

MHM4 dan… Even een update hoe het gaat met het magazine dat nu echt wel in de steigers staat. Er is wat stuff geschreven – vandaag nog belangrijke progressie gemaakt – en enkele interviews zijn reeds de elektronische deur uit. Veel toezeggingen ook maar veel drukke agenda’s dus sommige interviews zullen pas voor begin november zijn. Stilletjes hoop ik ook zelf tegen dan klaar te zijn, maar das dus koffiedik kijken. Pin me niet vast op die datum maar das toch een eerste streefdoel.

Ik vroeg me ook af of we eerst de 500ste mangareview gaan mogen meemaken of eerst de 100ste animerecensie… Spannend! MHM5 bij die mijlpaal? Who knows! Laat ons eerst MHM4 maar eens afkrijgen. Van de respons op MHM4 zal ook veel van mn motivatie voor MHM5 afhangen, denk/vrees ik. Veel extra bezoekers, traffic, positieve reacties zullen me misschien sneller motiveren dan weinig meer dan het doorsnee aantal bezoekers…

Toekomst, toekomst… Er leeft toch weer wat op de NL markt met EPO en Taniguchi (Casterman, Dargaud), en ik hoop die snel binnen te krijgen zodat ik weer wat kan recenseren. Met de release van MHM4 zou ik echt ook meer animerecensies willen – net ervoor of net erna – zodat ook die sectie ‘levendiger’ lijkt voor eventueel nieuwe bezoekers. En zoals gezegd, is er al het een en het ander (maar meer ook niet) klaar. En met dat nieuw ipod touch ding dat ik me gekocht heb zie ik ineens mogelijkheden qua podcasts en diens meer maar nieuwe technologieën zijn m’n ding niet dus ja… en sowieso ben ik meer een schrijver dan een spreker…

Dat was een kleine rambling mijnentwege. Ik ga nu toch nog een schaaltje vlees buitenzetten voor de weerwolven, dat hij morgen toch eens op de site komt voor de recensie te ondersteunen. Wolf Guy out!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: HeuvelBlog

Post by NeeNee »

We appreciëren je moeite, Koen. :)

Wat de manga-reviews betreft, als er ooit een dag komt dat je er niet genoeg meer hebt kun je altijd nog naar de guest reviews verwijzen. Er zijn er momenteel nog niet zoveel, maar ik ga er na nieuwjaar ook wel een paar schrijven.

Voor de anime, misschien is het beter daar ook wat meer losse threads te maken. Bakuman bijvoorbeeld kan zo onderhand wel een eigen topic gebruiken.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: HeuvelBlog

Post by Koen »

Dat van Bakuman heb ik onlangs ook nog gedacht... We zijn blijkbaar toch met verschillende die de piraterij rond deze serie steunen! :o
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: HeuvelBlog

Post by Ginrai »

euhm koen,

spijtig genoeg moet ik je erop wijzen dat je een foutje heb gemaakt met de recensie van 5 cm per second.
in de eerste paragraaf vermeld je dat 5 cm p s het langspeeldebuut is van makoto shinkai ,wat uiteindelijk niet correct aangezien dat er nog een andere film project was van shinkai voorheen( "The Place Promised in Our Early Days") en deze spijtig niet bij kaze in de collectie zit.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: HeuvelBlog

Post by Koen »

Bedankt voor de rechtzetting, ginrai. Ik weet niet waar ik dat vandaan heb maar dat zat zo in m'n hersenpan om een of andere reden... Het is gecorrigeerd.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: HeuvelBlog

Post by Koen »

We blikken terug op de eerste week na de lancering van MHM4. Na weken en zelfs maanden van hoogconjunctuur waren de cijfertjes reeds twee-drie weken in dalende lijn aan het gaan – zonder aanwijsbare reden. Ik hoopte met de lancering van MHM4 de ban te breken en weer positieve cijfers te halen, maar die eerste zondag van publicatie was de slechtste zondag in een maand tijd… Ook de rest van de week kende niet echt een opwaartse trend. Uiteraard werd de komst van MHM4 niet echt vooraf aangekondigd. Het was slechts op het laatste nippertje klaar en ik wou het zo snel mogelijk online om de altijd zwakke feestdagen voor te blijven. Vrijdagavond werd het bericht dan hernomen in de nieuwsbrief van De Poort en daarmee moet het toch wat aan ruchtbaarheid hebben gewonnen. Eerlijk gezegd is dat onze voornaamste duw in de rug. Op het eerste zicht lijkt de impact beperkt maar de nieuwsbrief heeft natuurlijk nog zeker tot en met morgen, maandag, invloed. Aangezien er best wat meer mensen het magazine mogen lezen heb ik vandaag wat extra mailtjes rondgestuurd om MHM4 in the picture te zetten. Uiteraard is die respons daarop nog niet meetbaar.

Kortom, ook MHM4 heeft – net zoals zijn voorgangers (met een kleine uitzondering voor MHM3) – een beperkte invloed op de bezoekersaantallen. Niet echt motiverend om snel aan een MHM5 te beginnen, maar toch geef ik de moed niet op. Momenteel moet ik even tijd besteden aan andere zaken die ook nodig zijn, maar de inspiratie voor MHM5 borrelt al op! :)

PS: Al opgemerkt hoe relatief levendig onze animesectie de laatste tijd is? Ik geef mezelf een pluim! ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: HeuvelBlog

Post by Edward »

En die pluim is terecht :lol:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: HeuvelBlog

Post by NeeNee »

Koen wrote:We blikken terug op de eerste week na de lancering van MHM4. Na weken en zelfs maanden van hoogconjunctuur waren de cijfertjes reeds twee-drie weken in dalende lijn aan het gaan – zonder aanwijsbare reden. Ik hoopte met de lancering van MHM4 de ban te breken en weer positieve cijfers te halen, maar die eerste zondag van publicatie was de slechtste zondag in een maand tijd… Ook de rest van de week kende niet echt een opwaartse trend. Uiteraard werd de komst van MHM4 niet echt vooraf aangekondigd. Het was slechts op het laatste nippertje klaar en ik wou het zo snel mogelijk online om de altijd zwakke feestdagen voor te blijven. Vrijdagavond werd het bericht dan hernomen in de nieuwsbrief van De Poort en daarmee moet het toch wat aan ruchtbaarheid hebben gewonnen. Eerlijk gezegd is dat onze voornaamste duw in de rug. Op het eerste zicht lijkt de impact beperkt maar de nieuwsbrief heeft natuurlijk nog zeker tot en met morgen, maandag, invloed. Aangezien er best wat meer mensen het magazine mogen lezen heb ik vandaag wat extra mailtjes rondgestuurd om MHM4 in the picture te zetten. Uiteraard is die respons daarop nog niet meetbaar.

Kortom, ook MHM4 heeft – net zoals zijn voorgangers (met een kleine uitzondering voor MHM3) – een beperkte invloed op de bezoekersaantallen. Niet echt motiverend om snel aan een MHM5 te beginnen, maar toch geef ik de moed niet op. Momenteel moet ik even tijd besteden aan andere zaken die ook nodig zijn, maar de inspiratie voor MHM5 borrelt al op! :)
Is er nu eigenlijk een effect geweest?

Wat veel meer nieuwe leden hebben we niet. :? Jammer genoeg.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: HeuvelBlog

Post by Koen »

Zelfs het effect van de nieuwsbrief van De Poort was verwaarloosbaar. Een tiental leden meer op Facebook noem ik geen denderend succes. Ik moet de cijfers op langere termijn afwachten maar voorlopig is het echt huilen met de pet op qua bonus. Terwijl de maand waarin het derde magazine verscheen echt wel een topmaand was tussen diepe dalen ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: HeuvelBlog

Post by NeeNee »

Toen waren de dalen natuurlijk ook nog veel dieper dan nu.

Post Reply