Mangaheuvel Mascotte!?

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by pietel »

ik stel mij de mangaheuvel altijd voor als een grote zandheuvel met daarin gangen en holen met gezellige leesplekjes. daaruit leid ik af dat heuvelmon een holbewoner moet zijn en af en toe een klein winterslaapje doet. dus ik denk meer aan een groot dik pluizig beest, een beetje een knorpot ook, en donkergeel :)

voila dat is weer ongelooflijk duidelijk. iedereen die nu heuvelmon tekent, gaat exact hetzelfde beest tekenen.. :D
Image

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Jarus »

pietel wrote:ik stel mij de mangaheuvel altijd voor als een grote zandheuvel met daarin gangen en holen met gezellige leesplekjes. daaruit leid ik af dat heuvelmon een holbewoner moet zijn en af en toe een klein winterslaapje doet. dus ik denk meer aan een groot dik pluizig beest, een beetje een knorpot ook, en donkergeel :)

voila dat is weer ongelooflijk duidelijk. iedereen die nu heuvelmon tekent, gaat exact hetzelfde beest tekenen.. :D
oke dus een soort van cousin it uit de adams family maar dan in het donker geel. :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Femke »

Heuvelmon :D Ik zie hem niet als een zwart beest noch een pluizig beest.
In mijn verbeelding is hij tevens dik, maar bruin met lichtbruine accenten :D Een rond, bruin beest mét een brilletje, haha. En het kan vliegen! Om makkelijk doorheen de heuvels te reizen naar zijn mede heuvelmons.
Ik heb hem zojuist eens getekend en ik zat te lachen met mijn eigen waardeloze creatie :D Ik wacht wel tot Britt klaar is :wink:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Ik had altijd meer een grond- of steentype in gedachten. :)
http://www.serebii.net/crystal/types.shtml

Alhoewel, Heuvelmon zou wellicht ook nog gras kunnen zijn. Wil je een bloem op je hoofd, Koen? :P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Koen »

En dan al die wespen rond m'n kop zeker, laat maar :lol:

Heuvelmon en Pokénee in een fanfic in MHM4? ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Zo van die korte stripjes zouden wel ongelofelijk cool zijn. Maar dan moeten we eerst een design hebben. En een tekenaar.

Fanfic... waarover bijvoorbeeld?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by pietel »

NeeNee wrote:Fanfic... waarover bijvoorbeeld?
een romance tussen heuvelmon en pokenee? of misschien :oops: euh :oops: laat maar
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Wimpuls »

pietel wrote:
NeeNee wrote:Fanfic... waarover bijvoorbeeld?
een romance tussen heuvelmon en pokenee? of misschien :oops: euh :oops: laat maar
Waarom niet... Met pokenee als ex-lief van animon (het was een knipperlichtrelatie).

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Een internetrelatie tussen twee Pokemon?

Nou ja, origineel is het wel. :roll:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Koen »

Heuvelmon leidde een rustig leven op z'n heuvel. Hij las er zijn manga's en grasduinde er op het internet. Af en toe slokte hij een insect op met z'n lange tong om de innerlijke mense te versterken. Het was peis en vree op de heuvel van Heuvelmon. Maar plotseling hoorde hij een luid jouwende pokémon zijn heuvel opstormen. Ze waaide wild met de manga's die ze in haar vier armen hield. Enkele vielen op de grond en rolden de heuvel af. Had ze dan geen orde, vroeg Heuvelmon zich af? Ze stelde zich voor als Pokénee en zou vriendjes meebrengen om van de heuvel een terrein vol mangaliefhebbers te maken. Een stofwolk in de verte kondigde een aanstormend kabaal aan. De eens zo rustige heuvel zou voor altijd veranderd zijn...

Dit verhaal is fictie is werd niet gebaseerde op waargebeurde feiten! :)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Tsk! En ik ben nog wel zo netjes op mijn manga. 8)

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

NeeNee wrote:Zo van die korte stripjes zouden wel ongelofelijk cool zijn. Maar dan moeten we eerst een design hebben. En een tekenaar.
Moest het nog niet duidelijk zijn ^_^ --> ik ben een (soort van) tekenaar. Ik doe ook requests als ze niet te moeilijk zijn en je niet teveel tralala van me verwacht :lol: Ik ben niet zoals vele fanart-artiesten op aniway maar je kan men stijl wel opzoeken op men deviantart, waar ik overigens niet al men tekeningen heb opstaan. Ik heb wel al een kinderboek geïlustreerd en ooit een hoofdstuk van een boek in strip omgezet voor een boekbespreking, en men leerkracht was er gek op.
Tevens was Andy ontroerd door zijn suspenderboy die ik voor hem heb gemaakt, en die heb ik met een nog slechtere beschrijving moeten tekenen dan Koen zijn heuvelmon (die wel redelijk gedetaileerd was).

Dus als iemand een script heeft en mijn toekomstige heuvelmon in de smaak valt wil ik deze stripjes gerust maken ^^

Ooh btw: ik zie mangaheuvel letterlijk als een berg vol mangaboeken. Oke, misschien was dat wel wat vreemd, maar het zou wel cool zijn, niet? En heuvelmon, daar had ik nog niet eens een beeld van, dus zal Koen zijn variatie wel eens proberen. Indien ik echt belachelijk teveel tijd heb wil ik die van Pietel en Femke ook wel proberen. Als er nog mensen een beeld hadden? ^^ Graag ook tijd kado doen dan :roll:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Een tekenaar die tijd heeft. :wink:

Vergeet niet dat je ook nog een Pokénee moet ontwerpen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Koen »

Een strip zou natuurlijk nog leuker zijn dan een tekening - voor in MHM4. Ik hoopte al te kunnen zeggen dat we een tekenaar zouden kunnen lanceren, maar als je al een kinderboek hebt geïllustreerd ben je eigenlijk al gelanceerd natuurlijk...
motivatiedip. help!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

Dat kinderboek is nooit echt uitgebracht hoor. Het was een project voor school waarbij we rond een specifiek thema moesten werken waar in de praktijk vaak nog niet veel info rond te vinden is. Mijn groepje en ik besloten dan samen een educatief kinderboek te maken waar ook info voor de ouders in kwam te staan, twee vliegen in een klap dus. Tijdens de beoordeling vroeg mijn lector wie de tekeningen gemaakt had en of ik soms de intentie had om kinderboeken te illustreren (in plaats van ons dus duidelijke info te geven of ons project inhoudelijk wel goed was ^_^). Ik antwoordde dat tekenen voor mij slechts een uiting van emoties is en verder een ontspannende bezigheid. Ze vertelde me dat ik hier beter eens goed over dacht en dat als ik naast mijn studie nog iets anders wilde ik zeker eens moest rondhoren om kinderboeken van prenten te voorzien. Ze was trouwens niet de enige die verbaasd was om de tekeningen, ook mijn groepsgenoten, die mee hebben geholpen met inkleuren, vonden het super dat ik ons project van de nodige illustraties had voorzien (evenals andere studenten).

Ik moet wel zeggen als het boek terug recent wordt gemaakt, schrijffouten eruit en iets uitgebreider zou zijn, kan het zo naar de drukker..
Eigenlijk bestaat het kinderboek dus echt :) Dat wil zeggen als onze lector dit werk nog steeds heeft bijgehouden. Anders heb ik wel ed tekst en ingescande tekeningen nog en kan het zo weer in een kinderboek omgetoverd worden ;) Het is enkel nooit onder een echte uitgever uitgebracht. Dat is het enige verschil met een echt kinderboek.

Dus met andere woorden: ik wil best een debuut in mangaheuvelmagazine hoor :lol:
NeeNee wrote:
Een tekenaar die tijd heeft.

Vergeet niet dat je ook nog een Pokénee moet ontwerpen.
en hoe ziet pokenee er dan uit? ^_^
Last edited by Britt_ on Tue Aug 03, 2010 18:21, edited 1 time in total.

Post Reply