Mangaheuvel Mascotte!?

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

Als hij goegekeurd wordt toch :D

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

Help, er liep iets vreselijk mis tijdens het inkleuren van de staart (de haarlijntjes liepen serieus uit). Ik merk ook dat ik de kraag te rechthoekig heb gemaakt. Ik ga tegen dan eens goe bestuderen hoe de kraag van een kraaghagedis eruitzien en dan zal deze ook verbeterd worden. Ik ga nu al zeggen, ik heb bewust met slechts drie kleuren gewerkt, omdat dit iets is wat ik graag eigen houd bij mijn tekenwerk (met zo gering mogelijke kleuren een werk inkleuren, tenzij anders gevraagd). Aangezien Koen hem zwart wilde heb ik hem dan ook zwart gekleurd.
Aniways, vanaf ik terug op photobucket raak zal ik hem posten. Als ik weer een gaatje vind teken ik hem wel opniew. Zonder haarstreepjes in de staart, het zal beter zijn. Ondertussen kan je tegen dan ook al posten wat er nog anders mag.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

Wegens het effectief kwijt zijn van Heuvelmon (mijn excuses :oops:) ben ik almaar aan PokéNee begonnen gezien ik opeens inspiratie kreeg voor deze mascotte toen ik gisteren lasagna at. Zijn figuur tekende zich af in de saus en opeens zag ik het voor me ^-^ Danku lasagna!

Hier is hij/zij dan, of toch een eerste schets --> klik op de afbeelding zelf om hem te vergroten

Laat maar weten wat jullie van hem vinden ^-^, ook als hij niet goed is, maar dan wel op een deftige en opbouwende manier. Dus niet: "Wat is hij lelijk", want daar ben ik niet veel mee (buiten dat ik besef dat ik absoluut niet kan tekenen) En ik ga al even melden: ik heb grootse moeite met het tekenen van achterpoten. Altijd gehad! Benen lukken me ook altijd veel minder, dus ik besef dat die er mogelijk niet uitzien ^-^

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Koen »

Hahaha! Ik vind haar super! Of NeeNee dat ook zal vinden... :P Grijnzend en ietwat agressief, maar dan toch nog de feminine touch aan het staarteinde. Subliem :D

Er staat in de laatste Aniway een artikel over hoe je een yonkoma bedenkt en uitwerkt. Misschien kunnen we daar eens iets rond doen op het forum? Prijskampje of zo... (Aangezien de wedstrijden in MHM4 zo'n succes zijn... :roll: )
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by NeeNee »

Ik had me wel iets eleganter voorgesteld. ^^''

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Bart »

LasagNeeNee?
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Kira »

Nee Nee, da's niks xD

Waarom eigenlijk altijd NeeNee?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Gurenn »

NeeNee wrote:Ik had me wel iets eleganter voorgesteld. ^^''
Gni. :mrgreen:

Ik vind hem leuk.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Saki »

Hij's wel leuk

Maar zou het niet beter zijn als hij naar ons kijkt ?
Going to Atsusacon!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

^daarom noemt het ook een schets. Het is iets dat je snel tekent dus vaak ook de makkelijkste houding.

+NeeNee: jij wilde een waterbeest, mijn zesde zintuig zag gisteren in de lasagna jou perfecte match ;) Nee, ik vind het wel geinig zo een Dikker/logger wezen. Het maakt het superschattig (hoge kawai-factor) en een beetje aaibaar. Door dan een gemene glimlach en een agressiever uiterlijk mee te geven (bijvoorbeeld de schild en de klauwen), maak je het een dier dat niet met zich laat sollen. Jij laat toch ook niet met je sollen, NeeNee ;) Dus voor mij is het een aaibaar beestje, zolang je weet hoe je der moet benaderen. Though on the outside, sweet on the inside when you get to know her! Niet dat dit perse naar jou refereert, maar ik hou wel van zulke eigenschap. Vandaar dat ik mijn wezens meestal agressief teken met hier en daar subtiele hints van een zacht uiterlijk. Het is gewoon iets eigen aan mij en mijn manier van tekenen.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Saki »

ik gaf maar wat opbouwende kritiek hoor ^^
Going to Atsusacon!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Britt_ »

Dankjewel ook hiervoor, Saki ^-^ Ik wilde enkel uitleggen waarom ik hem in zij-aanzicht tekende :D en dus ook meegeven dat er mogelijk (tijdens de kerstvakantie ten vroegste) een vooraanzichtschets komt. Maar eerst opnieuw heuvelmon tekenen gezien ik die nergens meer vind ^-^

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Saki »

Ik ben benieuwd
Going to Atsusacon!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Koen »

... en ik krijg schrik :lol:
motivatiedip. help!

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Mangaheuvel Mascotte!?

Post by Saki »

Koen wrote:... en ik krijg schrik :lol:
Dat zijn gedachten die je voor jezelf moet houden Koen ^^

Iedereen heeft die, maar om Britt niet te kwetsen :P


Just kidding hoor :Fade-color
Going to Atsusacon!

Post Reply