Wedstrijden / prijzen

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Wedstrijden / prijzen

Post by Koen »

Ik vroeg me af wat onze forumbezoekers vinden van wedstrijden. Welke prijzen hebben mangafans het liefst? Wat me ook interesseert is wat voor goodies jullie aanspreken (bladwijzers is iets dat vaak naar voren komt, maar wat nog?).

Als Kana of Mangaheuvel een wedstrijd organiseren, doen jullie dan mee? Wat voor vragen verkiezen jullie? Welke prijzen spreken jullie het meest aan? Gratis manga's? Of prularia die je niet in de winkel kan vinden? Exclusieve hebbedingetjes? Laat het ons weten ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by Britt_ »

Wat dacht je van: alles zolang het manga/animegerelateerd is en je er niet voor moet betalen ;)
Mij maakt het niet uit wat voor prijzen (manga, hebbedingetjes of bladwijzers). Gratis manga kunnen helpen een nieuwe serie te leren kennen. Exclusieve hebbedingen zijn leuk om het exclusieve, enja bladwijzers zijn nuttig? Ik heb zelfs al menig insteekhoezen, agenda's of notitieblokken van anime's/manga's geweten. Lijkt me ook wel wat ^^
Qua vragen zou ik wel zeggen zo gevarieerd mogelijk. Dus niet steeds over dezelfde manga etc. Zelfs vragen over auteurs of Japan zelf lijken me wel leuk. Niet dat ik iets van Japan ken, maar het zou leuk zijn er zo over bij te leren.

Een fan-art wedstrijd lijkt me ook wel iets. Al zitten hier misschien niet zoveel 'kunstenaars'. (Professionele stiften winnen zie ik anders wel zitten :lol:)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by Weertangel »

Persoonlijk zou gewoon gratis manga of Anime het gaafste zijn, kleine hebbedingetjes heb ik al genoeg van andere dingen.
En qua vragen, tja, dat ligt denk ik puur aan waarover je het houdt.(manga history,japan, bekende schrijvers ect)
En een teken wedstrijd is een leuk idee, al zul je mij er niet aan zien deelnemen(ik ben gewoon slecht :( ) maar misschien een review wedstrijd?
Laat me uitleggen, elke deelnemer maakt een review van zijn/haar favoriete manga serie en die wordt dan beoordeeld door Koen en/of andere mensen op hoe hij de manga zou kunnen verkopen, denk hierbij een normale boek of game review, die je leest om te zien of een serie iets voor je is, kun jij een serie aanprijzen zonder meteen alles te verklappen? en durf je ook minpunten te noemen?
(zoals "hij is te bloederig of meisjes vinden het waarschijnlijk niets ect")
bekijk Koen zijn reviews of die van mij voor voorbeelden van 2 totaal verschillende punten.

dit zijn gewoon mijn ideen, en ik organizeer nooit wedstrijden dus ik heb er totaal geen verstand van of zoiets zou passen..

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by Bart »

Weertangel wrote:(zoals "hij is te bloederig of meisjes vinden het waarschijnlijk niets ect")
:splat: Mwah... Gezien het succes van Twilight zou ik zeggen dat meisjes eerder dol zijn op bloederig. :vamp:
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by Weertangel »

Dan hebben ze Evil dead or Hellsing niet gezien....meisjes vinden de twilight serie zo gaaf vanwege het romantische verhaal,(en de knappe heren) de gevechten zijn voor ons heren... :?

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by Turvy »

Koen wrote:Als Kana of Mangaheuvel een wedstrijd organiseren, doen jullie dan mee?
Ik mag nooit meedoen ;_;
Zou ook niet eerlijk zijn tegenover normale stervelingen, natuurlijk ;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by NeeNee »

Aan de Kana wedstrijden doe ik alleen mee als er iets te winnen valt wat mij interesseert, wat niet zo gek vaak het geval is (goodies zeggen mij over het algemeen niet zoveel en bladwijzers heb ik al met hopen, die liggen alleen maar in de weg).

Gratis manga zou ik het leukst vinden, kortingsbons op producten van Kana zijn een goede tweede. Anime volg ik persoonlijk minder, maar zou bij het brede publiek waarschijnlijk zeer in de smaak vallen. Als ze ooit nog eens anime gaan vertonen in de bioscoop (as if) zouden bioscooptickets ook een bruikbaar idee zijn.


Maar wat Mangaheuvel betreft: waarom geen vragen over de site? Als je mensen met een prijsvraag naar hier wilt lokken, is het de bedoeling dat ze de site leren kennen, nietwaar? Dus vraag dingen als "Wanneer verscheen de eerste mangareview op MH?" en "Hoeveel keer komt het woord 'manga' voor in de titels van alle discussietopics tot nu toe?". Makkelijk zat, maar je dwingt ze wel om even rond te kijken op de site en op het forum, en dat vergroot de kans dat ze geïnteresseerd geraken en blijven hangen.

Als prijs zou ik dan gewoon "een gratis manga" nemen. Je vraagt ze naar hun reeksen (en talen) en stuurt ze dan iets wat ze nog niet hebben, zonder ze te vertellen wat. Er zullen er ongetwijfeld een paar niet tevreden zijn, maar ik denk dat de meesten zo'n verrassing wel zouden weten te appreciëren. En het geeft je een gelegenheid om van je oude brol aan manga's af te geraken. :twisted:

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by Britt_ »

NeeNee wrote: waarom geen vragen over de site? Als je mensen met een prijsvraag naar hier wilt lokken, is het de bedoeling dat ze de site leren kennen, nietwaar? Dus vraag dingen als "Wanneer verscheen de eerste mangareview op MH?" en "Hoeveel keer komt het woord 'manga' voor in de titels van alle discussietopics tot nu toe?". Makkelijk zat, maar je dwingt ze wel om even rond te kijken op de site en op het forum, en dat vergroot de kans dat ze geïnteresseerd geraken en blijven hangen.[/size]
En wie heeft er tijd genoeg om op heel dit forum alle titels met het woord manga in te tellen of wil hier zijn tijd insteken? Het is bij zulke vragen dat net veel mensen het laten afweten aangezien het vaak teveel moeite kost. Anderszinds vind ik het wel een goed idee vragen over mangaheuvel zelf te stellen, maar er zal wel kritisch naar gekeken moeten worden welke vragen er dan genomen worden (dat van die eerste review op mangaheuvel is dan wel weer een goede vraag denk ik).
Weertangel wrote:Dan hebben ze Evil dead or Hellsing niet gezien....meisjes vinden de twilight serie zo gaaf vanwege het romantische verhaal,(en de knappe heren) de gevechten zijn voor ons heren... :?
Welke knappe heren?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by NeeNee »

Britt_ wrote:
NeeNee wrote: waarom geen vragen over de site? Als je mensen met een prijsvraag naar hier wilt lokken, is het de bedoeling dat ze de site leren kennen, nietwaar? Dus vraag dingen als "Wanneer verscheen de eerste mangareview op MH?" en "Hoeveel keer komt het woord 'manga' voor in de titels van alle discussietopics tot nu toe?". Makkelijk zat, maar je dwingt ze wel om even rond te kijken op de site en op het forum, en dat vergroot de kans dat ze geïnteresseerd geraken en blijven hangen.[/size]
En wie heeft er tijd genoeg om op heel dit forum alle titels met het woord manga in te tellen of wil hier zijn tijd insteken? Het is bij zulke vragen dat net veel mensen het laten afweten aangezien het vaak teveel moeite kost. Anderszinds vind ik het wel een goed idee vragen over mangaheuvel zelf te stellen, maar er zal wel kritisch naar gekeken moeten worden welke vragen er dan genomen worden (dat van die eerste review op mangaheuvel is dan wel weer een goede vraag denk ik).
1) typ "discussietopics" in de zoekfunctie
2) vind het topic "Discussietopics" met in de eerste post een overzichtelijke lijst met titels van alle discussietopics tot nu toe verschenen
3) tel hoeveel keer het woord "manga" in de titels voorkomt

O ja, dat gaat je tijd kosten. Toch wel zeker een halve minuut. En als er een apart forum voor discussietopics komt (waar ik voor deze vraag dus eigenlijk wel op gerekend had, sorry als ik een beetje op de feiten vooruitloopt) wordt het nog veel simpeler, want dan krijg je daar alle titels mooi op een rijtje zodra je het forum aanklikt.

Maar aangezien jij mijn vraag blijkbaar al meteen verkeerd begrepen had, neem ik aan dat ik moet verduidelijken dat het om officiële discussietopics gaat. Is het zo dat we ze noemen, officiële discussietopics? Het klinkt een beetje.. geforceerd, maar ik kan niet direct een betere term bedenken.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by NeeNee »

Vraag je dit eigenlijk in opdracht van Kana of voor jezelf?

Is Kana eigenlijk bezig met zulke dingen?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by Koen »

het was iets dat naar boven kwam in emailuitwisselingen met kim, dus vooral voor kana, maar ik heb er natuurlijk ook voor mangaheuvel gepolst. het is nog altijd de bedoeling iets weg te geven met MHM4 (ik weet nog niet of het een wedstrijd gaat zijn of een verloting tussen nieuwe facebook/forumleden of mensen die iets posten in maand X of zo)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by NeeNee »

Een verloting zou ik niet doen... dan nog liever elk tiende lid of zo (okee, vijfde :wink:).

Of een schiftingsvraag... o, o! Ze moeten raden hoeveel posts Mangaheuvel zal hebben aan het eind van de maand. Dan zullen er altijd een paar zijn die hoog schatten en dan veel posten om er te geraken. :wink:

Ik zou trouwens sowieso iets nemen waar de bestaande leden ook aan kunnen deelnemen, dat is veel leuker. En het vermijdt dat je moet loten tussen drie mensen.

Maar eigenlijk zou ik gewoon voor een relatief moeilijke quiz gaan en alle mensen die hem correct oplossen een prijs geven. En ze eventueel zelfs nog een tweede kans geven (met andere vragen), dan blijven ze terugkomen.
Last edited by NeeNee on Wed Jul 28, 2010 18:45, edited 1 time in total.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by Koen »

ik ben idd van het principe dat je ook de trouwe bezoekers moet kunnen belonen en niet enkel de nieuwkomers die misschien maar een week zullen blijven... (sowieso ken ik het adres niet van de meeste spambots :P)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by NeeNee »

Okee, wat dacht je hiervan. Mensen moeten:
- een drietal vragen oplossen over manga in het algemeen
- een tweetal over de site
- minstens 5 (10?) posts maken

De aantallen zijn niet zo belangrijk, maar ik zou die drie dingen combineren. De vragen moeten niet te moeilijk zijn, maar nu ook weer niet zo gemakkelijk dat iedereen ze met zijn ogen dicht kan oplossen.

Eventueel kunnen we nog een schiftingsvraag doen voor een superprijs of zo. Dat idee om mensen te laten raden naar het aantal posts aan het einde van de maand lijkt mij eigenlijk echt wel bruikbaar. :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Wedstrijden / prijzen

Post by Koen »

vragen komen er sowieso niet. dat vermindert nogmaals het aantal deelnemers. en is praktisch lastiger.

schiftingsachtigevraag, mailen, of loting, daar ben ik nog niet uit.
motivatiedip. help!

Post Reply