Grote herstructurering

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

NeeNee wrote: Wat doen we met doujinshi?
15 threads over doujinshi + fan stuff (verspreid over Manga en Free Talk). Voldoende voor een eigen forum?

En iets van een 20-30 threads over games, maar de meeste gaan niet echt specifiek over Japanse games, dus die staan wel goed in Free Talk (volgens mij. Maar niemand anders schijnt hier meningen over te hebben, dus ja. :P)

Wat doen we met enquêtes/werkstukken? Actualiteit, Manga of Free Talk? Momenteel staan ze in alledrie.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Grote herstructurering

Post by Hercule »

Manga/Anime forums hebben meestal een succesvol games subforum.
Ik zie eigenlijk geen reden waarom dat hier geen succes zou kunnen worden.
Met onderwerpen zoals "Welke game speel je op dit moment" of topics over game aanraders/nieuwe handhelds, raad de game en jou favo games heb je sowieso al een paar goedlopende topics.

Dan heb je een subfora met algemene topics als:

- Raad de game
- Welke game speel je op dit moment
- Welke game moet ik kopen
- Het algemene 3DS topic
- Het algemene NGP topic
- Het algemene PS3 topic
- Het algemene Wii topic
- Het algemene Xbox 360 topic

en topics met bijvoorbeeld typisch japanse games:
- Final Fantasy XIII (XIII -2)
- Tales of graces F
- Naruto ultimate ninja storm 3
- Nieuwe jump stars mocht die komen
- Persona 2 en 3 psp
- Tales of xillia
- Harvest moon topic
- Disgaea 4
- Hyperdimensional Neptunia
- Atelier rorona
- Resonance of fate
- Bleach: Soul Ignition
- Nieuw Dragon ball spel
enz
Image

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Grote herstructurering

Post by SilverOwls »

Vind ik ook :D
Topics per console zullen wel handig zijn, want nu staat het allemaal door elkaar :)
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Grote herstructurering

Post by Weertangel »

Vergeet ook niet een PC topic, want daar komen ook nog steeds veel spellen op uit, al zijn er zelden japanse games voor dit platform :(

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Grote herstructurering

Post by pietel »

pff ik vind het niet onlogisch dat een mangaheuvel een anime-subforum heeft, maar games zijn toch al weer een stap te ver voor mij.
games horen net als films en boeken bij de algemene zever.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Grote herstructurering

Post by Brook500 »

pietel wrote:pff ik vind het niet onlogisch dat een mangaheuvel een anime-subforum heeft, maar games zijn toch al weer een stap te ver voor mij.
games horen net als films en boeken bij de algemene zever.
Pietel heeft hier wel een punt. 't is hier tenslotte een manga/animeforum.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Een forum voor games alleen zie ik ook niet echt zitten, toch zeker niet voor algemene games.

Eentje voor games + j-pop + alles wat Japans is zou eventueel nog kunnen, maar met een deel van de games daar en een deel in Free Talk zal het alleen nog maar verwarrender worden.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Grote herstructurering

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:Een forum voor games alleen zie ik ook niet echt zitten, toch zeker niet voor algemene games.

Eentje voor games + j-pop + alles wat Japans is zou eventueel nog kunnen, maar met een deel van de games daar en een deel in Free Talk zal het alleen nog maar verwarrender worden.
Een forum voor Japan zie ik wel zitten. Zoals die indeling op manganews (manga, anime & Japan) :wink: .
Image

noot
Posts: 47
Joined: Sun Jul 09, 2006 21:54

Re: Grote herstructurering

Post by noot »

-
Last edited by noot on Wed Jul 05, 2017 9:27, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

noot wrote: - Mangaheuvel
Feedback, vragen & antwoorden over de site
(misschien kunnen hier eventueel ook bugs & errors gemeld worden?)
Ja, dat was de bedoeling. Het valt onder vragen & antwoorden.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Grote herstructurering

Post by Weertangel »

op zich is er niets mis met een sub-forum voor games, sinds bijna iedereen wel iets speelt, en zoals nu in de threads in Free Talk te zien is,is er meer dan genoeg om over te praten, zoals al die japanse RPG's en zo, die blijven toch tot de beste console spellen horen.

Of je kunt het houden zoals het nu is, beide ideén werken.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Ideeën.

Het problem is vooral dat veel van de games waarover gesproken wordt geen Japanse games zijn. Dus om dat in een apart forum te zetten valt een beetje buiten het bestek van de site. Ik weet ook niet in hoeverre Koen de nadruk op dat onderdeel wil leggen, aangezien het eigenlijk toch nog altijd bijzaak is (voor zover ik het begrijp).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Grote herstructurering

Post by Koen »

Waarschijnlijk komen er vooralsnog geen specifieke subfora voor iets als games... Ook al omdat mocht het op lange termijn nodig/nuttig zijn, dat dit veel eenvoudiger is aan te passen dan iets als "manga" volledig herdenken. Gewoon een extra subfora in free talk en enkele topics verplaatsen, das geen werk ivm waar we hier voor staan ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Koen wrote:Waarschijnlijk komen er vooralsnog geen specifieke subfora voor iets als games... Ook al omdat mocht het op lange termijn nodig/nuttig zijn, dat dit veel eenvoudiger is aan te passen dan iets als "manga" volledig herdenken. Gewoon een extra subfora in free talk en enkele topics verplaatsen, das geen werk ivm waar we hier voor staan ;)
Het gaat over 30+ topics, hoor, die ook nog eens overal verspreid staan. Als je dat simpel vindt, kun je met de rest ook geen probleem hebben.

Trouwens, het meeste werk is al gedaan. Gewoon de topics verplaatsen die ik hierboven opgesomd heb, ik ben er vrij zeker van dat ik ze allemaal gehad heb. Ik heb ook al lijsten gemaakt met topics voor verkoop en threads die verplaatst moeten worden, dus je hoeft verder bijna niets meer te doen (behalve kijken of je het er mee eens bent dan).

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Grote herstructurering

Post by pietel »

Kzal ook eens een suggestie doen..

Discussies
  • Mangaheuvel Nieuws:
  • Manga NL:
  • Manga Internationaal:
  • Anime:
  • Algemeen:
Praktisch
  • Evenementen:
  • Winkels en Verkoop:
  • Vragen en Antwoorden:
  • Forum Regels?:
De bovenste vijf vormen de eigenlijke mangaheuvel, zoals het nu eigenlijk al is, maar dan met de langverwachte splitsing tussen manga nl en internationaal.
Bugs & Errors is verplaatst naar het tweede deel van het forum, waar de normale forumganger enkel komt om doelbewust informatie te zoeken.
(met andere woorden, de icoontjes die ik roodgekleurd mag laten :D (als in: ongelezenpostenrood))
De kalenderdingen en de verkoop horen daar, net als eventuele links naar andere sites.
Image

Post Reply