Grote herstructurering

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Oke, ik heb even een mogelijke nieuwe structuur uitgewerkt voor het forum. Het is redelijk ingrijpend, maar we zullen in ieder geval genoeg plaats hebben. (Er zal wel flink wat verhuisd moeten worden. :?)

Laat maar weten wat jullie ervan vinden, en waar en hoe het verbeterd kan worden.
---

Manga & Anime

Manga
Algemeen manga forum (als iemand een betere omschrijving weet...)

Manga NL
Overzicht van alle in het Nederlands verschenen manga

Uitgeverijen
Manga uitgeverijen & nieuwsjes (Nederlandse uitgeverijen met sticky?)

Anime
Alles over anime (deze kunnen we eventueel ook opsplitsen zoals hierboven)

(?) Discussietopics
Elke week een verse discussie

(?) Games & andere
Alles i.v.m. Japan wat in de rest niet past


Actualiteit & verkoop

(?) Mangaheuvelmagazine
Onze nieuwsbrief

Evenementen
Evenementen, meetings & berichten uit de actualiteit

Winkels & Verkoop
Adressen, links & tweedehands verkoop


Andere

(?) Mangaheuvel
Mangaheuvelmagazine & de site (of "Regels & suggesties" of samenvoegen met Bugs & errors als we MHM apart zetten)

Bugs & errors
Fouten & technische problemen hier melden

Free Talk
Manga en Anime not allowed ;-)
Last edited by NeeNee on Wed Feb 02, 2011 14:36, edited 1 time in total.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Grote herstructurering

Post by Koen »

ik heb nog niet de tijd gehad dit te laten bezinken; eventueel lanceer ik een eigen voorstel... ik zal nog zien...

maar wat ik in eerste instantie bij jou zou veranderen is 'verkoop' naar 'andere' voegen... dat lijkt me logischer dan het zo wat verweesd bij actualiteit te plaatsen...

voor de rest zie ik ook enkele subfora die enorm leeg of weinig actief gaan zijn... maar zoals gezegd kom ik hier uitgebreider op terug ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

"Andere" staat voor Off-topic, dus Verkoop hoort daar niet echt bij.

Okee, nieuw voorstel.


Manga & Anime

Manga
Algemeen manga forum

Manga NL
Overzicht van alle in het Nederlands verschenen manga

Manga Uitgeverijen
Manga uitgeverijen & nieuwsjes

Anime
Alles over anime

(?) Anime Uitgeverijen
Anime uitgeverijen & nieuwsjes


Fan Stuff

(?) Mangaheuvelmagazine
Onze nieuwsbrief

Evenementen
Evenementen, meetings & berichten uit de actualiteit

Winkels & Verkoop
Adressen, links & tweedehands verkoop

(?) FanArt & FanFiction
Jullie eigen creaties

(?) Games & andere
Alles i.v.m. Japan wat in de rest niet past


Off-topic

(?) Mangaheuvel
Regels & suggesties

Bugs & errors
Fouten & technische problemen hier melden

Free Talk
Manga en Anime not allowed ;-)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

En nog een. (Ik probeer wat verschillende mogelijkheden uit om te zien wat het beste lijkt.)


Aankondigingen

Mangaheuvelmagazine
Onze nieuwsbrief

Mangaheuvel
Suggesties, bugs & errors

Evenementen
Evenementen, meetings & berichten uit de actualiteit

(?) Discussietopics
Elke week een verse discussie


Manga & Anime

Manga
Algemeen manga forum

Manga NL
Overzicht van alle in het Nederlands verschenen manga

Uitgeverijen
Manga uitgeverijen & nieuwsjes

Anime
Alles over anime

(?) Games & andere
Alles i.v.m. Japan wat in de rest niet past

Winkels & Verkoop
Adressen, links & tweedehands verkoop

(?) FanArt & FanFiction
Jullie eigen creaties

Free Talk
Manga en Anime not allowed ;-)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Grote herstructurering

Post by barbapapa »

:?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Kom kom, barba, zo erg is het niet. Kijk, al je vertrouwde forums zijn nog steeds daar. :) We worden alleen wat groter.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Zeg Koen, als we de Nederlandse reviews apart zetten, is het dan de bedoeling dat we een duplicaat thread maken in het andere forum voor anderstalige uitgaven van diezelfde serie?

Is het trouwens echt de bedoeling dat we korte reviews in de specifieke threads plaatsen, of gaan die beter in Oververs? Want vaak gaan zulke topics meer over bv. verkrijgbaarheid van de reeks dan over de inhoud, en het voelt een beetje raar om daar een review tussen te plakken.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Grote herstructurering

Post by Koen »

De NL topics (mini-reviews) gaan over de NL release en bevatten dus best geen spoilers of meningen over US/FR releases die vaak verder gevorderd zijn. Is geldig of de mini-reviews nu ooit hun eigen forum krijgen of tussenin ergens staan. In die topics post je best al je posts over de specifieke boekjes van de NL reeks - of dat nu je eigen review is of een mening van een zinneke, dat hoort in dat topic.

Wil je een grotere discussie starten over een bepaalde mangareeks of iets speciaals, mag je natuurlijk een nieuw topic starten - of die reeks al dan niet wordt uitgegeven in het Nederlands doet dan weinig terzake. Het kan dus zijn dat er een NL Naruto topic bestaat en een US/FR/JPN... Dat mag. Wil je iets zeggen over een bepaalde reeks maar behoeft het daarom geen eigen topic, dan is er Ovenvers (in Ovenvers mogen dus ook je meningen over Naruto 97 en One Piece 103 als je die in een niet-NL taal leest).
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Het is omdat je onlangs nog gezegd hebt dat er veel reviews in Oververs terechtkomen terwijl ze eigenlijk in de specifieke topics thuishoren. Maar voor zover ik kan zien hebben we amper specifieke topics voor niet-NL uitgaven.

Mijn commentaren zijn meestal geen "grotere discussie" waardig, maar als we alles in Oververs blijven steken, gaat het Algemene Mangaforum dan niet erg leeg worden? Ik vraag me af of het een goed idee zou zijn om afzonderlijke threads te openen voor de meest gelezen reeksen.

Aangenomen dat er überhaupt een nieuw forum komt natuurlijk.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Grote herstructurering

Post by Koen »

Wel, dat is één van m'n angsten bij jouw mogelijkheden tot herverdeling; dat veel subfora doods gaan achterblijven.

Er zijn inderdaad nauwelijks specifieke mangatopics buiten die voor de NL releases - en als je ziet hoe veel (lees: weinig) daar in gepost wordt, moet je je afvragen of specifieke mangatopics veel succes gaan hebben. Je zou dan echt de vinger op de pols moeten houden in ovenvers en zien welke manga er door nog andere mensen gelezen wordt én waar het nuttig kan van zijn een eigen topic aan te wijden vanwege bepaalde discussiemogelijkheden.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Of je kunt gewoon mensen blijven aanmoedigen om Guest reviews te publiceren, dan krijg je vanzelf meer topics over specifieke reeksen waar mensen hun mening kwijt kunnen. Sommige van die topics zullen ongetwijfeld niet veel gebruikt worden, maar who cares, de review op zich is een aanwinst.

Of er zelf een paar schrijven. In zekere zin vind ik het jammer dat je reviews op de mainsite staat, waar we er niet op kunnen reageren. Als je het forum echt snel wilt door groeien kun je ze ook gewoon in dubbel hier posten.

Maar zeg eens, welke fora zou je overtueel wel zien zitten? Want jij was degene die zei dat je het Manga forum te zwaar vond, maar nu ben je bang dat het te stil zal zijn? Je zult toch moeten kiezen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Grote herstructurering

Post by Weertangel »

Doe gewoon 1 forum erbij voor reviews, meer heb je eigenlijk niet nodig voor het moment, want je hebt eerst meer mensen nodig, want zoveel verschillende zie ik nu ook weer niet posten in deze fora..

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Maar dan blijft Actualiteit nog steeds even chaotisch als voorheen, en dat was nou net het voornaamste probleem.

Een Manga Reviews forum (met Koens wekelijkse recensies + Guest reviews?) is zeker een mogelijkheid, maar wat dan met de NL reeksen? Als we ze er gewoon tussen zetten gaan ze ook weer verloren in de massa, en anders zit je met twee mogelijk weinig gebruikte review forums. Persoonlijk zie ik er geen graten in dat bepaalde forums minder actief zijn, maar Koen denkt daar blijkbaar anders over.

En meer mensen zou leuk zijn, maar ik zie niet wat we op dit moment nog meer zouden kunnen doen om er aan te geraken, en ik vind het geen excuus om niet te herstructureren - integendeel, mensen zullen sneller komen naar een overzichtelijk forum. Ik denk dat dit een goed moment is voor een paar renoveringen voor we de huurders laten komen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Grote herstructurering

Post by Weertangel »

Nou, een iets betere look is dan wel nodig, nieuw embleem, mooiere kleuren, en meer van dat soort spul, daarna kun je nog altijd kijken wat je eraan wil toevoegen/weghalen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Grote herstructurering

Post by Koen »

een forum met veel onderverdelingen waar nergens veel in gepost wordt vind ik persoonlijk weinig interessant én ik denk dat m'n webdudes ook gezegd hebben dat doorsnee internetgebruikers daar op afknappen...

als ik een extra subforum voorzie voor de NL manga's (de mini-reviews met andere woorden) dan kunnen de manga-uitgeverijen naar daar of naar het mangaforum, en worden zowel het mangaforum als het actualiteitsforum al enorm ontlast...

nu moet ik sowieso iets praktisch aan heuvelkenny vragen... ik weet dat hij bij de vorige phpbb update enorm gesukkeld heeft om onze kleuren goed te krijgen, hij heeft dat moeten doen voor elk forum manueel, dácht ik. dus ik ga sowieso ook zijn mening vragen hoe erg hij het ziet zitten eventueel veel extra subfora bij te maken...
motivatiedip. help!

Post Reply