Grote herstructurering

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Hm, ok. Ik neem het voorlopig even mee terug naar Kleine herstructurering, want we zijn vrijwel weer terug bij het begin.

Of er ooit een echte grote herstructurering komt zien we dan nog wel.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Grote herstructurering

Post by Koen »

nav. neenee's vraag in de kleine herstructuering

even een voorstel... het is nog maar een eerste gedacht maar dan zien jullie al iets concreets... enkel discussies vind ik moeilijk om plaatsen... bij 'manga/anime' of bij andere?

Manga & Anime
- Manga in het Nederlands (Alle mini-reviews en de laatste nieuwtjes!)
- Manga in andere talen (Alles over manga die niet in het Nederlands verschijnen.)
- Anime (Alles over de Japanse tekenfilm.)

Mangaheuvel
- Site nieuws [mhm, scorpio, media, etc.]
- Bugs & Errors

Andere
- Evenementen (Conventies, meetings & actualiteit.)
- Winkels & Verkoop
- Free talk
---
- Discussies?
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Grote herstructurering

Post by Weertangel »

Zoals al ik eens heb aangekaart in Free talk, een plaats voor guest reviews?
want nu raken ze verward met de andere topics en het zou leuk zijn als we die ook zo snel konden opzoeken als die van jou Koen.
Trouwens de verlopige overzicht is intersant, al ben ik wel nieuwschierig waarom je voor NL en ander talen manga aparte forums wilt aanmaken, vind zoals het nu is wel lekker.
En een apart forum voor mensen die willen verkopen is nu wel snel nodig ja.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Grote herstructurering

Post by Koen »

In NL Manga zouden de topics komen van de uitgeverijen (nu Actualiteit) en de topics met mini-reviews over de NL reeksen. Als je die weghaalt van de rest ga je guest reviews veel zichtbaarder maken omdat je het mangaforum halveert. Jouw recensies zouden ideaal zijn om een topic te starten over de reeksen die je recenseert, zoals we ook een HXH topic zouden kunnen gebruiken aangezien er in ovenvers redelijk wat over gesproken (werd). En dat zou dus in het niet-NL manga horen...

Vanwege het opzet van de site (NL manga/anime doen doorbreken) en de activiteit in het forum in zn huidige vorm, lijkt het me interessanter NL en niet-NL manga op te splitsen, dan 'manga algemeen' en 'mangarecensies' te weerhouden als subfora.

Maar geef vooral jullie gedacht hierover mee, iedereen moet z'n zeg krijgen hierin.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Grote herstructurering

Post by Brook500 »

Een topic voor niet-nl manga zou idd ideaal zijn
Zo kunnen we een eindeloze ovenvers-topic voorkomen, of toch op z'n minst beperken.
Image

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Grote herstructurering

Post by Drazic »

Vooral het winkel board lijkt me een goed idee. Veel mensen weten niet waar ze voor een normale prijs manga kunnen kopen (Vooral engelse manga is in sommige winkels veel te duur) en kopen daardoor minder. Een lijst met winkels zou heel handig zijn voor mensen die net beginnen met kopen. Ook met feedback over de snelheid, betrouwbaarheid e.d zodat ze met meer vertrouwen hun eerste bestelling kunnen plaatsen (of er naartoe gaan als het geen web winkel is).

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Grote herstructurering

Post by Jarus »

Ik vind koen zijn indeling goed 8)
Alleen zou ik bij manga/anime discussie neer zetten en bij andere.
Zo kun je ook discussietopics maken met andere onderwerpen zo kunnen we het makkelijker uitelkaar houden denk ik.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Ik heb nog niet de tijd gehad om het in detail te bekijken, maar ik zou in elk geval "Manga in andere talen" vervangen door "Manga internationaal". Er zijn namelijk nogal veel topics die over manga in het algemeen gaan (in alle talen) en die zouden dan ook daar kunnen komen.

Verder zou ik de 'nieuws' uit "Site nieuws" halen zodat we daar ook threads over de werking van de site kunnen opnemen die niets met media of actualiteit te maken hebben. Ik weet nog niet precies wat dan een betere naam zou zijn.

En een apart bord voor discussietopics vind ik in de huidige configuratie nog steeds onnodig. Als je die wilt gebruiken om de boel levendig te houden moet je ze middenin het forum zetten, niet in een hoekje wegsteken.

Voor de rest lijkt het wel okee. "Andere" is een domme naam, maar wat doe je eraan, je hebt nu eenmaal een soort vuilbakcategorie nodig. En ik zie geen plaats voor Games & Figures; gaan die nog steeds in Free Talk?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Grote herstructurering

Post by Koen »

NeeNee wrote:Ik heb nog niet de tijd gehad om het in detail te bekijken, maar ik zou in elk geval "Manga in andere talen" vervangen door "Manga internationaal". Er zijn namelijk nogal veel topics die over manga in het algemeen gaan (in alle talen) en die zouden dan ook daar kunnen komen.
Manga Internationaal is idd een betere verwoording om de lading te dekken en duidelijkheid te scheppen.
NeeNee wrote:Verder zou ik de 'nieuws' uit "Site nieuws" halen zodat we daar ook threads over de werking van de site kunnen opnemen die niets met media of actualiteit te maken hebben. Ik weet nog niet precies wat dan een betere naam zou zijn.
Werking van de site, bedoel je dan zoiets als deze topics? Ik ben er nog niet uit of je zoiets niet beter in een B&E houdt, eventueel ook voor 'feedback'.
NeeNee wrote:En een apart bord voor discussietopics vind ik in de huidige configuratie nog steeds onnodig. Als je die wilt gebruiken om de boel levendig te houden moet je ze middenin het forum zetten, niet in een hoekje wegsteken.
Niet onlogisch, ik denk ook dat ze beter bevolkt zullen worden temidden van andere topics. Alleen zit je dan met de mangarelated discussies... Vaak passen die in beide... Maar ik hou NL liever echt voor de mini-review topics per reeks...
NeeNee wrote:Voor de rest lijkt het wel okee. "Andere" is een domme naam, maar wat doe je eraan, je hebt nu eenmaal een soort vuilbakcategorie nodig. En ik zie geen plaats voor Games & Figures; gaan die nog steeds in Free Talk?
Als een japanofiel een leuke japanse benaming vindt...

Waarom haal jij specifiek games & figures eruit? Ik zie die twee onderwerpen niet speciaal populair zijn hier? Als ik een extra onderverdeling zou maken, zou ik eerder de brede japanse popcultuur (games, muziek, merchandise) in het algemeen opsplitsen van free talk, maar dat lijkt me voorlopig onnodig... Blijkt dat free talk te druk wordt kan er nog altijd subverdeeld worden in een later stadium...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Koen wrote:
NeeNee wrote:Verder zou ik de 'nieuws' uit "Site nieuws" halen zodat we daar ook threads over de werking van de site kunnen opnemen die niets met media of actualiteit te maken hebben. Ik weet nog niet precies wat dan een betere naam zou zijn.
Werking van de site, bedoel je dan zoiets als deze topics? Ik ben er nog niet uit of je zoiets niet beter in een B&E houdt, eventueel ook voor 'feedback'.
In dat geval moet je de omschrijving van B&E aanpassen. Beide zijn goed voor mij.

NeeNee wrote:En een apart bord voor discussietopics vind ik in de huidige configuratie nog steeds onnodig. Als je die wilt gebruiken om de boel levendig te houden moet je ze middenin het forum zetten, niet in een hoekje wegsteken.
Niet onlogisch, ik denk ook dat ze beter bevolkt zullen worden temidden van andere topics. Alleen zit je dan met de mangarelated discussies... Vaak passen die in beide... Maar ik hou NL liever echt voor de mini-review topics per reeks...
Ik zou onderwerpen als 'welke manga wil je in het Nederlands zien verschijnen' echt wel bij Nl steken. Het is niet alsof die paar topics het verschil zullen maken.

Al de rest gaat volgens mij in Manga Internationaal.

NeeNee wrote:Voor de rest lijkt het wel okee. "Andere" is een domme naam, maar wat doe je eraan, je hebt nu eenmaal een soort vuilbakcategorie nodig. En ik zie geen plaats voor Games & Figures; gaan die nog steeds in Free Talk?
Als een japanofiel een leuke japanse benaming vindt...
Nee.

Waarom haal jij specifiek games & figures eruit? Ik zie die twee onderwerpen niet speciaal populair zijn hier? Als ik een extra onderverdeling zou maken, zou ik eerder de brede japanse popcultuur (games, muziek, merchandise) in het algemeen opsplitsen van free talk, maar dat lijkt me voorlopig onnodig... Blijkt dat free talk te druk wordt kan er nog altijd subverdeeld worden in een later stadium...
Het waren de enige twee dingen die mij te binnen schoten die Japan-gerelateerd en nog niet vertegenwoordigd zijn. Muziek had ik niet aan gedacht.

Ja, een gecombineerd forum klinkt goed, als het überhaupt nodig is. Ik heb hier zelf niet echt zicht op.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Manga & Anime
- Manga in het Nederlands (Alle mini-reviews en de laatste nieuwtjes!)
- Manga Internationaal
- Anime (Alles over de Japanse tekenfilm.)

Mangaheuvel
- Site nieuws [mhm, scorpio, media, etc.]
- Feedback, Bugs & Errors

Andere
- Evenementen (Conventies, meetings & actualiteit.)
- Winkels & Verkoop
- Free talk
Ik was dit nog eens aan het bekijken, en het viel mij opeens op dat 'Site nieuws' wel erg leeg zal zijn. Er zitten eigenlijk alleen de MHMs in plus nog een paar gestickte topics. Is dat echt genoeg voor een apart forum?

Ik denk dat ik dan eerder geneigd zou zijn om de MHMs in Evenementen ze zetten en alles over de site samen te zetten in één forum... misschien hebben we zo zelfs geen grotere onderverdelingen nodig.

(Noot: ik zet MH eerst omdat ik daar ook een sticky met de regels zou maken (het zijn er niet veel, maar toch, handiger als je het weet) en dan gaan mensen het rapper zien als het vanboven staat.)


- Mangaheuvel
Feedback, vragen & antwoorden over de site

- Manga in het Nederlands
Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

- Manga Internationaal
Manga in de rest van de wereld / Manga in andere talen & landen

- Anime
Alles over de Japanse tekenfilm

- Evenementen
Conventies, meetings & berichten uit de actualiteit

- Winkels & Verkoop
Adressen, links & tweedehands verkoop

- Free talk
Manga & Anime not allowed ;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Grote herstructurering

Post by Koen »

Ja, dat is idd ook een mogelijkheid... Zucht ;) Nu moet ik wéér knopen doorhakken. Nu ja, het momentum is weer voorbij. Kerstvakantie is wat in het honderd gelopen dus geen tijd voor niksni gehad, waardoor de komende maanden niks verwacht moet worden qua forumherstructurering. Eerste mogelijkheid die ik zie is pas pasen - en dat valt dit jaar héél erg laat argh!

Ik erger mij ook wat aan het te beperkte karakter van de site, maar bon, das andere meuk. Ik heb daar sowieso geen technische oplossingen voor én als ik zie dat het forum toch beter werkt dan de site (zie jaaroverzicht) dan krijgt bepaalde content hier misschien meer zichtbaarheid dan op de site...

Soit! Ideetjes blijf ik sowieso meenemen, dus spui maar als je nog aan iets denkt.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Tja, veel simpeler dan dit kan het niet. Er zijn eigenlijk gewoon twee forums bijgekomen.

Alleen het herschikken van alle oude topics zal een beetje werk zijn. Lijkt mij anders wel een leuk jobke, als ik veel tijd heb (niet nu dus).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Grote herstructurering

Post by Koen »

Dat is idd het probleem. Tijd vinden om het forum te herstructureren zou ik misschien nog wel vinden (als ik ooit eens dé structuur vind ;)) maar je moet dan toch ook wel op erg korte tijd een grote meerderheids van de topics heronderverdelen - en das al veel tijdrovender ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Grote herstructurering

Post by NeeNee »

Ik help je alvast even met filteren. :wink:

Topics voor Manga Nl:
Reviews:
viewtopic.php?f=4&t=575
viewtopic.php?f=4&t=1325
viewtopic.php?f=4&t=1329
viewtopic.php?f=4&t=1226
viewtopic.php?f=4&t=1035
viewtopic.php?f=4&t=721
viewtopic.php?f=4&t=1305
viewtopic.php?f=4&t=1042
viewtopic.php?f=4&t=1002
viewtopic.php?f=4&t=969
viewtopic.php?f=4&t=502
viewtopic.php?f=4&t=1006
viewtopic.php?f=4&t=1158
viewtopic.php?f=4&t=1167
viewtopic.php?f=4&t=1114
viewtopic.php?f=4&t=1269
viewtopic.php?f=4&t=1260
viewtopic.php?f=4&t=1021
viewtopic.php?f=4&t=964
viewtopic.php?f=4&t=1089
viewtopic.php?f=4&t=436
viewtopic.php?f=4&t=571
viewtopic.php?f=4&t=1017
viewtopic.php?f=4&t=1024
viewtopic.php?f=4&t=1020
viewtopic.php?f=4&t=979
viewtopic.php?f=4&t=1013
viewtopic.php?f=4&t=1116
viewtopic.php?f=4&t=1090
viewtopic.php?f=4&t=965
viewtopic.php?f=4&t=1012
viewtopic.php?f=4&t=1085
viewtopic.php?f=4&t=1046
viewtopic.php?f=4&t=1030

Discussies:
viewtopic.php?f=4&t=1324
viewtopic.php?f=4&t=1166
viewtopic.php?f=4&t=1290
viewtopic.php?f=4&t=1184
viewtopic.php?f=4&t=1264
viewtopic.php?f=4&t=1186
viewtopic.php?f=4&t=612
viewtopic.php?f=4&t=1028 (mag op slot, denk ik)
viewtopic.php?f=4&t=1187
viewtopic.php?f=4&t=1188
viewtopic.php?f=4&t=1027 (mag op slot)
viewtopic.php?f=4&t=1140
viewtopic.php?f=4&t=1040
viewtopic.php?f=4&t=1062
viewtopic.php?f=4&t=1060 (mag op slot)
viewtopic.php?f=4&t=1055
viewtopic.php?f=4&t=166

Twijfelgevallen:
viewtopic.php?f=4&t=1333
viewtopic.php?f=4&t=1215
viewtopic.php?f=4&t=1249
viewtopic.php?f=4&t=1214
viewtopic.php?f=4&t=1211
viewtopic.php?f=4&t=1137
viewtopic.php?f=4&t=1189
viewtopic.php?f=4&t=1143
viewtopic.php?f=4&t=1096
viewtopic.php?f=4&t=1058

Voel je vrij om je mening te geven over de twijfelgevallen, iedereen...

Daarnaast ook nog een Announcements-kotteke voor de uitgeverijen en een nieuw topic voor Nieuws & Geruchten.

Wat doen we met doujinshi?

Post Reply