Discussietopics

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by Brook500 »

Ik heb even geen inspiratie. Ik laat 't aan de anderen over.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

wordt op veel plaatsen gedaan: een anime van het jaar 2010 verkiezing.
manga kan eventueel ook, maar dat is al direct heel wat moeilijker.

als er een beetje respons voor is, wil ik wel een lijst samenstellen met alle anime uit 2010 (geen langlopende series) waaruit iedereen een paar titels kan nomineren voor een poll.
Om het spamgehalte niet te hoog te maken, kan best iedereen zijn nominaties onderbouwen.
Analoog kan er een mannelijk en vrouwelijk personage van het jaar gekozen worden.
Of echt een opsplitsing zoals bij de oscars: beste animatie, beste script, beste stemacteur, beste muziek, beste komedie, beste drama, beste shonen, beste shoujo, beste CGI, slechtste anime
de meeste komen niet in aanmerking, maar sommigen zijn misschien wel tof.
Image

User avatar
Gurenn
Posts: 238
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Discussietopics

Post by Gurenn »

Ik heb zelf maar weinig anime uit 2010 gezien en ik doe niet mee aan de trendgevoeligheid van het gros van de animefanbase, dus ik heb persoonlijk meer interesse in algemene verkiezingen die niet aan een bepaald jaartal verbonden zijn.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussietopics

Post by Kira »

Gurenn wrote:Ik heb zelf maar weinig anime uit 2010 gezien en ik doe niet mee aan de trendgevoeligheid van het gros van de animefanbase, dus ik heb persoonlijk meer interesse in algemene verkiezingen die niet aan een bepaald jaartal verbonden zijn.
Ik ook, en dat ik nog niet echt zoveel anime heb gezien. (20 ongeveer :s) Maar anders zou de poll veel te lang worden he...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

Dit is nu niet bepaald een forum dat meedraait met de trends, dus ik denk dat een onderbouwde verkiezing misschien wel een interessant eindresultaat kan hebben, ver weg van de K-Ons, Angel Beats en Highschool ot Deads.
We kunnen eventueel een decenniumverkiezing houden,
dat werkt ook goed voor manga.


De poll wordt maar samengesteld met de nominaties van de forumleden, dus je kan die zo klein houden als je wilt.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussietopics

Post by Kira »

Of we kunnen het ook doen met leden van het forum?

Of omgekeerd: we worden een ostracistisch forumpje... :twisted: :twisted:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by Brook500 »

Gurenn wrote:Ik heb zelf maar weinig anime uit 2010 gezien en ik doe niet mee aan de trendgevoeligheid van het gros van de animefanbase, dus ik heb persoonlijk meer interesse in algemene verkiezingen die niet aan een bepaald jaartal verbonden zijn.
Ik ben pro. Maar dan moeten er wel enkele andere forumleden ook meedoen, adners heeft 't geen zin.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

pietel wrote:wordt op veel plaatsen gedaan: een anime van het jaar 2010 verkiezing.
manga kan eventueel ook, maar dat is al direct heel wat moeilijker.

als er een beetje respons voor is, wil ik wel een lijst samenstellen met alle anime uit 2010 (geen langlopende series) waaruit iedereen een paar titels kan nomineren voor een poll.
Om het spamgehalte niet te hoog te maken, kan best iedereen zijn nominaties onderbouwen.
Analoog kan er een mannelijk en vrouwelijk personage van het jaar gekozen worden.
Of echt een opsplitsing zoals bij de oscars: beste animatie, beste script, beste stemacteur, beste muziek, beste komedie, beste drama, beste shonen, beste shoujo, beste CGI, slechtste anime
de meeste komen niet in aanmerking, maar sommigen zijn misschien wel tof.
Nominaties zijn een goed idee, maar niet als discussie.

Ik ben trouwens al lang van plan om zoiets te doen met Mangaheuvel-stuff (beste topic, etc.). Het idee was om elke week een nieuwe categorie voor te stellen, zelf drie kandidaten naar voor te schuiven en dan de mensen zelf extra kandidaten te laten nomineren als ze dat willen. Als het je iets lijkt kun je iets gelijkaardigs doen met de 'oscars' van hierboven.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

Kira wrote:ostracistisch
->nieuw woordje geleerd, dankuwel
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussietopics

Post by Kira »

Ow... ok dan ^^

-wist je trouwens dat je bevoorbeeld in NeeNee's vorige en deze post kunt tekenen dankzij met scoller?- :mrgreen:

EDIT: Nope, het lukt toch alleen in NeeNee's post... magie...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

^ Bijvoorbeeld, Kira. ;)

*zoekt 'ostracistisch' op* Okee, slecht plan. :?

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussietopics

Post by Kira »

Ok, voor alle duidelijkheid (want Wikipedia bijvoorbeeld heeft het fout) :

Een ostracistische wet is een wet die iedereen die ook maar een beetje macht heeft (In deze tijd: Iedereen buiten vreemdelingen; bij de Grieken: iedereen buiten vrouwen, slaven en vreemdelingen) verplicht wordt iemand op de schrijven die zou verbannen moeten worden voor 3 jaar, anoniem wel te verstaan. Een synoniem hiervoor is potschervengerecht.

:mrgreen: Heb ik het nu juist geschreven?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Kira wrote:Ok, voor alle duidelijkheid (want Wikipedia bijvoorbeeld heeft het fout) :

Een ostracistische wet is een wet die iedereen die ook maar een beetje macht heeft (In deze tijd: Iedereen buiten vreemdelingen; bij de Grieken: iedereen buiten vrouwen, slaven en vreemdelingen) verplicht wordt iemand op de schrijven die zou verbannen moeten worden voor 3 jaar, anoniem wel te verstaan. Een synoniem hiervoor is potschervengerecht.
Wat is er fout aan Wikipedia dan? En hoe kom je aan die 3 jaar? Elke bron die ik gecheckt heb zegt 10.

En het is niet alsof ik het niet begrepen had of zo. Maar om zomaar zonder reden mensen te beginnen wegstemmen is gewoon een gigantisch slecht idee. Op zo'n forum zou ik zelfs niet eens meer willen blijven.
Last edited by NeeNee on Tue Dec 14, 2010 17:19, edited 1 time in total.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussietopics

Post by Kira »

NeeNee wrote:
Kira wrote:Ok, voor alle duidelijkheid (want Wikipedia bijvoorbeeld heeft het fout) :

Een ostracistische wet is een wet die iedereen die ook maar een beetje macht heeft (In deze tijd: Iedereen buiten vreemdelingen; bij de Grieken: iedereen buiten vrouwen, slaven en vreemdelingen) verplicht wordt iemand op de schrijven die zou verbannen moeten worden voor 3 jaar, anoniem wel te verstaan. Een synoniem hiervoor is potschervengerecht.
Wat is er fout aan Wikipedia dan? En hoe kom je aan die 3 jaar? Elke bron die ik gecheckt heb zegt 10.

En het is niet alsof ik het niet begrepen had om zo. Zomaar zonder reden mensen beginnen wegstemmen is gewoon een gigantisch slecht idee. Op zo'n forum zou ik zelfs niet eens meer willen blijven.
Ach, het was maar een grapje hoor...

Enne, mijn leerkracht geschiedenis zei 3 jaar. Ik herinner me het nog heel goed, ze zei: ''En Koenos kreeg 33427 stemmen, maar Thomasos **!! En zoef! Koffers pakken en dat ik u 3 jaar in mijn klas niet meer zie he!'' (En hij werd de klas uitgesmeten xD)

**meer als 33427 alleszins, ben zijn getal vergeten
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Kira wrote:
NeeNee wrote: Wat is er fout aan Wikipedia dan? En hoe kom je aan die 3 jaar? Elke bron die ik gecheckt heb zegt 10.

En het is niet alsof ik het niet begrepen had om zo. Zomaar zonder reden mensen beginnen wegstemmen is gewoon een gigantisch slecht idee. Op zo'n forum zou ik zelfs niet eens meer willen blijven.
Ach, het was maar een grapje hoor...

Enne, mijn leerkracht geschiedenis zei 3 jaar. Ik herinner me het nog heel goed, ze zei: ''En Koenos kreeg 33427 stemmen, maar Thomasos **!! En zoef! Koffers pakken en dat ik u 3 jaar in mijn klas niet meer zie he!'' (En hij werd de klas uitgesmeten xD)

**meer als 33427 alleszins, ben zijn getal vergeten
En stond er ook 3 jaar in je leerboek?

Want anders ga ik ervan uit dat je leerkracht een grapje maakte en dat Wikipedia het juist heeft. Wikipedia is best wel betrouwbaar wat dat soort dingen betreft.

Post Reply