Discussietopics

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Discussietopics

Post by Saki »

wow Neenee, zo vroeg al bezig met goede voornemens o.o
Going to Atsusacon!

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Discussietopics

Post by MrXarnus »

Ik heb ook nog een leuke discussie: Manga op school.
Goed idee of niet?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

^ Hoe bedoel je dat precies? Als lesmateriaal?

Ik vind het goed, maar je moet het wel zelf schrijven want ik ben al veel te lang niet meer in een school binnen geweest.

(We zitten aan Discussie nr. 43.)

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Discussietopics

Post by MrXarnus »

NeeNee wrote:^ Hoe bedoel je dat precies? Als lesmateriaal?

Ik vind het goed, maar je moet het wel zelf schrijven want ik ben al veel te lang niet meer in een school binnen geweest.

(We zitten aan Discussie nr. 43.)
Ja, als lesmateriaal.
Ik start hem volgende week vrijdag, dan zit er week tussen mijn andere discussie.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Discussietopics

Post by kolemijn »

Ik had gedacht om een topic te starten over mangacovers, wat je goede/slechte covers vindt, of het een rol speelt in het kiezen van manga etc. Eventueel zou ik hier wel een discussietopic van kunnen maken, maar omdat het allemaal nogal subjectief zal zijn waarschijnlijk weet ik niet of dat echt een goed idee is voor een discussietopic, dus dacht ik, effe polsen wat het beste zou zijn.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

^ Als je de openingspost niet te persoonlijk maakt (dus niet "Wat vind jij leuk?" maar wel "Wat denkt je dat de meeste mensen leuk vinden?") dan kan het wel. Er is ook al een topic over goede/slechte titels, dus dit sluit er mooi bij aan.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

kolemijn wrote: Ik heb bewust gekozen om hier geen discussietopic van te maken zodat iedereen die wil gewoon zijn (minst) favoriete covers kan posten (een beetje uitleg zou wel fijn zijn natuurlijk). Maar dat betekent natuurlijk niet dat je niet het niet algemeen kan houden en het hebben over wat de eigenschappen zouden moeten zijn van een goede cover. Je kan ook een combo doen en de 'theorie' aanvullen met jouw favoriete voorbeelden.
Het is niet dat je in een discussietopic nooit je persoonlijke voorkeur mag geven, he... het mag gewoon niet alléén daarover gaan.

Jammer, want je eerste paragraaf was wel goed voor een discussie. :)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Discussietopics

Post by kolemijn »

Nja, doet er nu toch niet zoveel toe of er in de titel 'discussie' staat of niet, als de mensen willen, zullen ze wel discussieren :P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:Nja, doet er nu toch niet zoveel toe of er in de titel discussietopic staat of niet, als de mensen willen, zullen ze wel discussieren :P
Ja, maar het trekt meer aandacht als er discussie voor staat. :wink:

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Discussietopics

Post by kolemijn »

Ik denk dat de meesten mensen op dit forum wel elk nieuw topic sowieso lezen, maar ik wil er wel een discussietopic van maken. Moet ik nog iets veranderen aan post (buiten dan hetgene over geen discussietopic te zijn natuurlijk) of is het zo goed?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

^ Hmm nee, die eerste alinea met een smiley of zo lijkt mij wel aanvaardbaar.

En de titel veranderen natuurlijk. We zitten aan 43. :)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by Brook500 »

Ik heb juist een (mogelijke) interessante discussie om op deze forum te gooien. Over het feit 'waarom ze soms het verhaal van de anime anders laten verlopen dan in de manga'.
Wat denk je ervan, Neenee? :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

^ Stond op mijn lijst als "alternatieve eindes / wat te doen als de manga stopt" (voorlopige titel). Dus ja, het is zeker een goed onderwerp. Je zult alleen een betere naam moeten zien te vinden. :roll:

We zitten aan Discussie nr. 44.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussietopics

Post by The Donkey »

vind eigenlijk de naam die brook gaf juist heel goed, meteen duidelijk waar het om gaat toch?
en het gaat niet altijd om een ander einde he, soms gooien ze er enkel fillers in of doen ze het achtergrond verhaal van een personage ietsje anders.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:^ Stond op mijn lijst als "alternatieve eindes / wat te doen als de manga stopt" (voorlopige titel). Dus ja, het is zeker een goed onderwerp. Je zult alleen een betere naam moeten zien te vinden. :roll:

We zitten aan Discussie nr. 44.
Ik heb express een iets langere titel gepost om mijn bedoelingen duidelijk te maken. Dus natuurlijk ga ik als titel een kortere versie schrijven. :wink:
Image

Post Reply