Discussietopics

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

ik zal hier ineens een lijstje mogelijke discussiepunten dumpen.

- vertaling van geluidseffecten in manga
- rokers in anime en manga voor een jong publiek
- naruto vs bleach :D
- functioneel naakt?
- ideale instapseries hebben geen japanse cultuurverwijzingen?
- bishonen zijn vaak heel vrouwelijk, waarom?
- je favoriete superkracht?
- bestaat een neutrale vlaams/hollandse vertaling?
- ondergewaardeerde genres
- anime op tv
- de eerste vlaamse conventie hoort in Antwerpen
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Die eerste hebben we al een thread over (viewtopic.php?f=4&t=146), drie ervan stonden al op mijn lijst en twee ervan zijn weinig geschikt omdat ze heel erg persoonlijk zijn. Maar met de rest kunnen we nog altijd meer dan een maand verder, dus heel erg bedankt! ^_^

Nog iemand suggesties? Denk ruim.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Discussietopics

Post by Wimpuls »

Hmm. De perceptie van manga (en hoe die te veranderen). Ik kreeg gisteren weer de 'sex en geweld'-dooddoener te horen :/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Is genoteerd.

Tussen haakjes, Pietel, die twee topics die ik te subjectief vond (naruto vs bleach, je favoriete superkracht?) mag je gerust zelf openen, hoor. Dat het geen 'serieuze' (bij gebrek aan een beter woord. Goh, wat klinkt dit elitair :mrgreen:) discussietopics zijn wil nog niet zeggen dat ze niet interessant zijn om over te praten.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussietopics

Post by Jarus »

we hebben winst met pietel op het forum.
met een mooi leuk lijstje met goeie topics.
bravo pietel bravo.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

danku danku

ik vond gewoon dat niet elke week even serieus moest zijn,
en zonder fanboys of girls, kan je ook een heel serieuze discussie houden over naruto en bleach, twee series die ongelooflijk populair zijn en iedereen wel een beetje kent. (naruto is duidelijk beter trouwens)

discussiepunt: cosplayers zouden een badge moeten dragen waarop staat wat ze voorstellen, of beter, een afbeelding
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

^ Goeie. 8)

Ja, je kan een discussie houden maar uiteindelijk komt het toch altijd neer op persoonlijke voorkeur. Ik ben meer op zoek naar dingen waar je echt met argumenten kunt afkomen die een ander kunnen overtuigen.

Maar zoals ik al zei, voel je alsjeblieft vrij om zelf een topic erover te openen. Het is niet de bedoeling dat iedereen hier alleen maar zit te wachten op de officiële discussiethreads, weet je. (Bleach is duidelijk beter trouwens)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussietopics

Post by Koen »

Zouden we de discussietopics plaatsen waar ze het meeste thuishoren, of er een apart subfora voor maken?
motivatiedip. help!

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Discussietopics

Post by Turvy »

Koen wrote:Zouden we de discussietopics plaatsen waar ze het meeste thuishoren, of er een apart subfora voor maken?
Misschien een apart subforum en dan alleen threads laten starten door degene die de discussietopics moderate.
Zo blijft het allemaal mooi overzichtelijk en gaat het niet verloren in de zee van andere topics.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussietopics

Post by Jarus »

Maar waar gaan we precies de dicussies allemaal over houden.
Kan/mag het alleen manga/anime gerelateerd zijn want als dat zo is zou ik daar een apart subje voor maken.
En voor de andere dingen misschien gewoon in freetalk houden.
of is het alles mag wat dan moet er gewoon een sub forum komen
in ieder geval zowiezo een subforum lijkt me handig voor de DISCUSSIES.
en geen onzin dingen zoals wat is lekkerder patat of snoep.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Koen wrote:Zouden we de discussietopics plaatsen waar ze het meeste thuishoren, of er een apart subfora voor maken?
Ik zou ze plaatsen waar ze het meeste thuishoren. Dat zal in de meeste gevallen in Manga zijn, en een paar keer in Actualiteit.

Ze afscheiden van de rest zou ik niet doen want het was net de bedoeling om met de discussies meer mensen naar het forum te krijgen. Als je ze dan in een apart hokje stopt kijken sommigen misschien niet verder dan dat, terwijl als ze tussen de rest staan mensen in het passeren misschien ook andere interessante topics zullen zien en daar op reageren.

Overzichtelijkheid lijkt mij geen probleem want ten eerste hebben ze een duidelijk herkenbare titel, ten tweede ga ik ze oplijsten in de de eerste post van Discussietopics (dat ik dus liefst naar Actualiteit zou verplaatsen en een sticky geven), en ten derde lijkt het mij nog steeds raadzaam om elk topic voor de week vaarin het gepost is een sticky te geven, zodanig dat het dan al zeker makkelijk terug te vinden is. Daarna mag het los, de turnover is hier nog lang niet zo hoog dat topics snel volledig uit het zicht zullen verdwijnen. Ik zou me daar geen zorgen om maken.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

Jarus wrote:en geen onzin dingen zoals wat is lekkerder patat of snoep.
SNOEP!

oh lap ik heb me weer laten verleiden tot spam
snel nog een discussiepunt verzinnen..euh..
- is er bij ons een markt om japanse kookmanga te vertalen? er zijn er trouwens ontzettend veel
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

^ Klinkt interressant. 8)

Wil je er zelf een inleidinkje voor schrijven? Of laat je dat liever aan Koen over? (Ik pas wegens geen ervaring met het onderwerp.)

Voor volgende week had ik al een ideetje, maar dit zou leuk zijn voor de week erna.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

NeeNee wrote: Wil je er zelf een inleidinkje voor schrijven? Of laat je dat liever aan Koen over? (Ik pas wegens geen ervaring met het onderwerp.)
Nou? :)

Voel je niet verplicht, maar ik zou het wel graag weten.

NeeNee wrote:Maar de zondag post Koen zijn wekelijkse recensie, dus dan is er altijd al wat meer volk. En veel mensen lezen die recensie waarschijnlijk pas de maandag, dus het idee was om het de dinsdag of woensdag te doen, zodat ze dan nogmaals een reden hebben om te komen.

Langs de andere kant, misschien zou het inderdaad beter zijn om te proberen het momento vast te behouden en die recensielezers meteen door te sluizen naar de discussie... Komt er meer volk naar de recensies dan naar het forum, Koen? Anders moet je de discussietopics misschien juist meenemen in je wekelijkse aankondiging, dan weten we zeker dat iedereen die naar de site komt ook op de hoogte is. Als er in weken met mini-reviews meer lurkers zijn komt dat waarschijnlijk ook omdat mensen dan meer doorklikken, dus het kan wel belangrijk zijn. En de recensie zelf doet in principe weinig aan het forum, dus er is geen echte overlap.

Als je een tweede opleving wilt, kun je dan altijd de mini-reviews doorschuiven naar later in de week... je kunt natuurlijk ook gewoon twee keer per week een aankondiging doen. Jammer dat het archief niet werkt, je mag geen week missen dan.
Dus wat doen we nu? Zondag al posten en meenemen in de Aankondiging, of toch wachten tot dinsdag?

Wanneer zijn de updates gewoonlijk (rond welk uur)?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

pff voor zo'n inleiding moet ik opzoekwerk gaan doen, want kookmanga interesseren me niet.
ik heb gewoon in japan eens gezien dat er een hele rayon vol van stond in de mangawinkel. en gegarandeerd reeksen met meer dan 50 tankoubon elks. ach misschien wil ik het wel doen als het terug afkoelt buiten. nu ben ik compleet ongemotiveerd voor eender wat.
Image

Post Reply