Discussietopics

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussietopics

Post by Jarus »

Tamara wrote:Je mag 'm hebben. Deze newbie kijkt nog even de kat uit de boom :)
Bij deze dan dank u wel :D
nu nog even een leuk verhaaltje erbij verzinnen.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Discussietopics

Post by Drazic »

Wat dachten jullie van deze:

"Moeten Nederlandse winkels stoppen met importeren van manga die een Nederlandse uitgave hebben?"

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussietopics

Post by Weertangel »

Drazic wrote:Wat dachten jullie van deze:

"Moeten Nederlandse winkels stoppen met importeren van manga die een Nederlandse uitgave hebben?"
Ik zeg, NEE! er moet wat voor iedereen zijn, en in tegenstelling tot de meeste op deze site, gaan veel toch voor engels.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussietopics

Post by Jarus »

Weertangel wrote: Ik zeg, NEE! er moet wat voor iedereen zijn, en in tegenstelling tot de meeste op deze site, gaan veel toch voor engels.
Niet echt de bedoeling dat je hier al op het IDEE reageert. :lol:
Je bent er iets te snel mee.
Wacht maar tot het topic zelf er is :wink: :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

Drazic wrote:"Moeten Nederlandse winkels stoppen met importeren van manga die een Nederlandse uitgave hebben?"
lijkt me een beetje heel hypothetisch, aangezien zo'n autoritaire praktijken hier nooit zullen plaatsvinden.
de keuze tussen een nederlandstalige en een import versie is ook gewoon heel persoonlijk en subjectief, daar kan je geen onderbouwde discussie over voeren.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Drazic wrote:Wat dachten jullie van deze:

"Moeten Nederlandse winkels stoppen met importeren van manga die een Nederlandse uitgave hebben?"
Aangezien verschillende mensen blijkbaar niet kunnen wachten om te reageren lijkt het mij een hele goeie.

Maak maar. Tenzij Koen hem liever wil samenvoegen met de "Is import illegaal"-discussie?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

NeeNee wrote:Aangezien verschillende mensen blijkbaar niet kunnen wachten om te reageren lijkt het mij een hele goeie.
reken je mijn reactie ook mee?
want ik meen toch dat ik juist heb gezegd dat ik het geen discussie waard vind.
het scenario is ronduit onrealistisch en druist in tegen alle democratische principes..
als je een topic wilt waarin je wilt verkondigen dat je de franse of engelse uitgave verkiest boven de nederlandse, dan zijn er genoeg topics daarvoor.

een ander voorstel:
wat vind je van de typische shonen actieseries waarin nooit iemand sterft?
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussietopics

Post by Weertangel »

pietel wrote:een ander voorstel:
wat vind je van de typische shonen actieseries waarin nooit iemand sterft?
Dat lijkt me ook niet echt iets om een discussie over te hebben, want het is niet alleen beperkt tot manga..

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

ok het feit dat de helden altijd miraculeus blijven leven is zowat standaard in elk medium. maar vele shonen manga houden ook de slechteriken angstvallig in leven.
(en die komen dan later nog wel eens terug om aan de zijde van de held te vechten)

bij mij valt het contrast altijd op tussen het extreem geweld en de afwezigheid van sterfgevallen.
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Discussietopics

Post by Wimpuls »

Ik vind het nog een discussie waard. Veel mangaka willen liever geen personage te laten sterven, zelfs als is het niet meteen het populairste. Als het dan wel gebeurt (FMA, Kekkaishi,...) dan is de impact wel des te groot. Als het niet gebeurt gaat de angel vaak uit de gevechten en kun je enkel winnen door je superieure logica (Bleach,...). En dan is er druk van de uitgever, de fans, het doelpubliek,...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

pietel wrote:
NeeNee wrote:Aangezien verschillende mensen blijkbaar niet kunnen wachten om te reageren lijkt het mij een hele goeie.
reken je mijn reactie ook mee?
want ik meen toch dat ik juist heb gezegd dat ik het geen discussie waard vind.
het scenario is ronduit onrealistisch en druist in tegen alle democratische principes..
als je een topic wilt waarin je wilt verkondigen dat je de franse of engelse uitgave verkiest boven de nederlandse, dan zijn er genoeg topics daarvoor.
Ja, ik reken de jouwe ook mee. Door te zeggen dat "zo'n autoritaire praktijken hier nooit zullen plaatsvinden" geef je al je mening over het onderwerp. En zoals ik het in gedachten had gaat de discussie niet over wie wat verkiest, maar over de legale en financiële consequenties voor uitgevers wanneer anderstalige manga worden ingevoerd in een taalgebied waar iemand anders de licentie heeft.

een ander voorstel:
wat vind je van de typische shonen actieseries waarin nooit iemand sterft?
Daarbij denk ik eerder aan Disney-films. :? Maar ook hierover is de discussie al volop losgebarsten (en ja, zeggen dat je dat niet typisch voor manga vindt is discussie), dus maak er maar gauw een topic over.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Koen, Pietel, maak die topics maar. We kunnen dringend weer wat nieuwe discussie gebruiken.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Pietel, je bent nog steeds welkom om dat topic te maken. (Is dat een anglicisme? :?)

Koen, kun je deze promoveren tot discussie nr. 14? Ik vind het eigenlijk wel een interessant onderwerp.

Tamara, wil jij de discussie over e-books voor je rekening nemen? Schrijf maar gewoon wat je goeddunkt.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussietopics

Post by Jarus »

Volgens mij hebben niet veel mensen zin om discussietopics aan te maken :lol:
Wel jammer van de moeite die je er in steekt Neenee.
Je doet zo je best maar niet veel mensen doen er wat mee.
Maar ik steun je hoor 8) want ik zal zo af en toe gewoon een idee van iemand pikken :twisted:
Of ik moet zelf natuurlijk weer wat ingenieuze ideeen krijgen :D
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by pietel »

Sorry ik ben een heel trage schrijver. Ik doe er heel lang over om mijn gedachten op een juiste manier te verwoorden.
en voor een openingspost ben ik nog veel kieskeuriger, dus ik begin daar liever niet aan tenzij ik teveel tijd heb.
ik post dan ook niet in dit topic om goedkeuring te krijgen voor een discussietopic,
maar om ideeën aan te reiken.
Anders zou ik het niet hier zetten en rechtstreeks een discussietopic aanmaken.
Image

Post Reply