MHM - brainstorm topic

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Berserker500 »

Misschien over wat er allemaal komt kijken bij het lincenceren van series voor de uitgeverijen.
Hoe groot de oplagen moeten zijn of wanneer ze een contract van een lopende reeks moeten vernieuwen.
Of Kendo dat komt och ook regelmatig aan bod in sommige reeksen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Weertangel »

Ik weet niet of dit al is genoemd, maar misschien iets over Japan zijn herstel van de 2de wereld oorlog en hoe dat invloed had op de manga(als die er al waren voor die tijd)

dit is gewoon iets dat in mijn hoofd sprong. dus laat maar horen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Koen »

Berserker > dat van die licenties en oplagen etc. zal allemaal behandeld worden in het artikel over de 'eigen uitgeverij', dus dat komt sowieso aan bod (als ik het ooit geschreven krijg ;))

Kendo (of andere gevechtsporten) ligt moeilijker omdat daar toch enige voorkennis van nut kan zijn (en ik die niet heb)

Weertangel > Het herstel na WOII van Japan is te geschiedenissy voor mij, maar wat de invloed van WOII was op manga, kan dan wel weer interessant zijn. Dat hou ik in het achterhoofd. Ik zocht al een tijdje naar een leuke invalshoek om het toch wat over Tezuka te hebben maar had nog niets gevonden. Misschien is jouw idee een mogelijkheid.

Nu neem ik al jullie ideeën in mij op maar sommige zijn ook voor op (veel) langere termijn dan MHM4 uiteraard. Het hangt allemaal wat samen met hoeveel interviews er mogelijk zijn en hoeveel tijd ik mezelf geef en weet te vinden om de artikels te schrijven ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Berserker500 »

Ik raak hoe langer hoe meer benieuwd naar het nieuwe MHM.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Weertangel »

Ideen zijn tijdloos, dus dat geldt ook voor deze :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

Ga je nu ook over reeksen schrijven? Of enkel over Japan en de evolutie van de markt enzo?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Koen »

Daar ben ik nog niet uit, NeeNee. Als ik over specifieke reeksen schrijf dan moet het wel een meerwaarde bieden tov de doorsnee wekelijkse recensie op de site. En kies ik dan iets dat we nog niet kennen in het NL of juist een uitgebreider 'dossier' over een NL reeks? Qua content zijn er nog heel weinig beslissingen genomen en qua interviews probeer ik te wachten tot wanneer ik een idee heb van het verschijnen zodat ze niet al volledig achterhaald zijn op het moment van publicatie... En zo kom je eigenlijk een beetje in een vicieuze cirkel. Dit weekend moet ik sowieso eerst aan de volgende Stripgids werken.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Koen »

Het nieuwsbericht over de nieuwe manga's van uitgeverij EPO brengt me inhoudelijk wat in de problemen, ik hoopte daar stilletjes mee uit te pakken... Het is iets waar ik al enkele maanden op de hoogte van ben en mee advies heb gegeven over bepaalde zaken. SSZ pakt me op snelheid ;)

Heb wel nog wat ideetjes voor de interviews... Waar een kop vol snot niet allemaal goed voor is! Hatsjoe!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

Je kunt je nieuwe moderator interviewen? :wink:

Ik heb deze morgen out of the blue een uitnodiging ontvangen om moderator te worden op een ander forum waar ik al een paar jaar ga. Life is weird. -_-

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Koen »

Met mijn laatste zin doelde ik eigenlijk niet op nieuwe interviewmogelijkheden maar op een (misschien) leuke invalshoek voor interviews die ik al in gedachten had ;)

Trouwens, NeeNee (en eventueel andere lezers mochten die er zijn!), als ik X aantal interviews heb, vind je het dan belangrijk dat er een gelijkaardig getal gewone artikels zijn. Of maakt dat niet echt uit? Ik had deze keer graag een evenwicht gevonden tussen interviews enerzijds en artikels anderzijds, maar vermits ik nu al gepakt ben in snelheid, begin ik te twijfelen. Misschien is dat totaal niet belangrijk?
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

Te veel interviews is nooit leuk. Probeer het een beetje uit te balanceren.

Persoonlijk zou ik waarschijnlijk niet meer dan 40% artikels en 60% rest doen, maar ik weet niet hoeveel en wat voor rest je allemaal hebt. Is het ofwel interviews ofwel achtergrondartikels? Of zitten er nog andere dingen tussen?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Koen »

Dus MHM3 vond jij niet super, want dat was uitsluitend interviews?

Ik spreek maar over twee dingen: interviews en artikels. Maar met artikels bedoel ik alles wat niet interview is, wat dus zelf geschreven moet worden (achtergrond, recensie, column, etc.).
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

Koen wrote:Dus MHM3 vond jij niet super, want dat was uitsluitend interviews?

Ik spreek maar over twee dingen: interviews en artikels. Maar met artikels bedoel ik alles wat niet interview is, wat dus zelf geschreven moet worden (achtergrond, recensie, column, etc.).
Ja, maar recensies wist je nog niet zeker en columns is het eerste wat ik ervan hoor. Dat was dus mijn vraag, wat voor artikels heb je zoal.

En ja, MHM3 vond ik nogal eenzijdig. Niet dat het daarom meteen slecht is, maar als je de keus hebt zou ik toch iets meer variëren.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Jarus »

Een beetje balans lijkt me ook beter.
Teveel van het een of ander is ook niet wat en zoals neenee ook zei hoeft dat niet slecht te zijn.
Maar met verschillende dingen blijft wel interresanter naar mijn mening.
Maar je doet het heel goed hoor koen.
En je verteld als zeer vermakkelijk vind ik :D
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Weertangel »

Interviews zijn een leuk iets, maar ik zou het op 2 houden,anders wordt het gewoon saai, je moet de afwisseling erin houden, anders wordt het inderdaad eentonig.

Een andere manier die je kunt doen is door een soort special te maken over een serie met het interview als middenpunt, zo krijgen mensen genoeg achtergrond info zodat ze snappen als ze bij het interview aankomen waar het over gaat en wie die persoon is.

goed genoeg?

Post Reply