MHM - brainstorm topic

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

Klinkt interessant, maar je moet opnieuw oppassen voor overlap, want dat artikel over 10 jaar Aniway ging eigenlijk al grotendeels over de evolutie van de Nederlandse markt.

Als je dat toch wilt doen zou ik beginnen bij Frankrijk. :wink: Wanneer kwam manga voor het eerst naar het Westen, in welke landen werd het populair en hoe staat het nu zo'n beetje. Op die manier kun je de ontwikkeling van de Nederlandstalige markt er op een natuurlijke manier inschuiven en het toch boeiend houden voor wie het allemaal al eens gelezen heeft.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Koen »

Er moet inderdaad een interessante invalshoek gevonden worden. Ik dacht in de richting van het Focus Knack artikel dat hier ergens ingescand op het forum staat. Een echt overzicht van wat er naar het Nederlands vertaald werd.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

Misschien kun je al eens een voorproefje maken en dat alvast online zetten? We zouden iets moeten hebben om te kunnen posten in de Nieuwssectie van Aniway. Ik denk niet dat "Nieuw! Discussietopics" alleen aanvaard gaan worden, maar "MHM preview + nieuw initiatief op het forum" misschien wel.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Jarus »

Als ik dit zo allemaal lees krijg ik erg veel zin om de nieuwe MHM te lezen.
lijkt me een super boeiende uitgave te worden :o
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

^ Het je de vorige drie eigenlijk al gelezen?

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Jarus »

shit betrapt. :oops:
nee helaas nog niet.
maar ga het zeker nog wel doen.
eerst nog even lekker verder posten op het forum.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Koen »

Previews dat zie ik niet zitten, hier wat brainstormen over onderwerpen lijkt me dan toch nog iets anders dan al content weggeven voor het magazine verschijnt, dan is er niks interessants meer aan en gaat de aanwas aan volk ook wat uitblijven, denk ik.

Trouwens, ik dacht wel het magazine Aniway en niet het forum. Als er een nieuw MHM verschijnt wordt dat meestal vermeld in het tijdschrift. In de nieuwstopics van hun forum daar verschijnt zelden iets deftigs. Ook als ik een nieuwe manga of zo 'aanbreng' dan wordt dat topic toch nooit verplaatst. Lijkt me ook een redelijk 'doods' forum.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

Who cares of het verplaatst wordt, "Meld een nieuwsbericht" is ook zichtbaar voor iedereen. En ik denk dat de meeste mensen wel even kijken als er daar iets nieuws verschijnt, net omdat het zo zeldzaam is.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

Ik heb even een klein experimentje gedaan, en een nieuw topic met volstrekt oninspirerende titel in de Reglementen sectie van Aniway genereerd 67 views in het eerste uur (waarvan 45 in de eerste 30 minuten) en 165 in de eerste 24u.

Ik vermoed dat de activiteit in Nieuwsberichten ook zoiets is, dus dat lijkt me toch wel de moeite om daar te melden als we een MHM/prijsvraag hebben. Vooral omdat je daar volgens mij toch nog een iets ander publiek mee bereikt dan met het tijdschrift zelf.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Koen »

NeeNee wrote:Over MHM 1 gesproken, dat artikel over het Japanse schoolsysteem eindigt met een hele lijst dingen die nog besproken kunnen worden.
Zijn dergelijke artikels over het 'dagelijkse leven' in Japan interessant? Weten jullie dat te smaken? Ik vind dat best wel boeiend bij momenten en vind dat één van de voordelen van Aniway, dat ze dat ook wel eens durven aankaarten, maar weet niet of jullie daarop zitten te wachten of liever puur manga/anime hebben...

En qua anime... daar heb ik ook niet echt een idee van... Of jullie daarover willen lezen en indien ja, wat... :P
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

Hangt ervan af. Een artikel over het Japanse schoolsysteem zou mij wel kunnen boeien (misschien meteen met vergelijken met het Belgische/Nederlandse, Franse en Amerikaanse systeem, kwestie van te kunnen volgen in vertalingen). En beetje uitleg over begrafenissen en andere rituele plechtigheden lijkt mij ook wel interessant.

Een artikel over het metronetwerk in Tokio zit ik dan weer niet echt op te wachten. Maar da's eerder subjectief, denk ik.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Koen »

Ik heb ook zo de onderwerpen die me interesseren en heel wat andere - misschien gelijkaardige voor iemand anders - die me totaal niet boeien. Vandaar dat het niet eenvoudig is. Ik heb zo ooit eens over Valentijn/White Day geschreven in een Nana en dat was ook iets dat ik al erg lang wou doen - maar bon, das dus een artikel dat al bestaat ;)
motivatiedip. help!

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: MHM - brainstorm topic

Post by pietel »

Koen wrote:Zijn dergelijke artikels over het 'dagelijkse leven' in Japan interessant? Weten jullie dat te smaken? Ik vind dat best wel boeiend bij momenten en vind dat één van de voordelen van Aniway, dat ze dat ook wel eens durven aankaarten, maar weet niet of jullie daarop zitten te wachten of liever puur manga/anime hebben...
Ik vind dat juist heel interessant omdat het zoveel kleine details uit manga in perspectief zet.
dingen zoals openbare baden, bijgeloof en school/kantoorregeltjes komen in elk verhaal wel ergens voor.
en dan heb ik het nog niet eens over diepliggend psychologisch onderzoek waarom japanners een fetish hebben voor onderbroeken of dronkenschap zo geaccepteerd is.

geschiedenis vindt ik ook interessant. bv Rurouni Kenshin of Vagabond geschiedkundig situeren, of een artikel over de Sengoku periode op basis van Sengoku Basara (populair spel + anime)
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MHM - brainstorm topic

Post by Koen »

Ik ben allergisch aan samoerai dus daarover zal ik niet snel iets neerpennen. ;) Maar ik vind het ook leuk om zaken die vaak zijdelings aan bod komen in manga wat uit te diepen...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MHM - brainstorm topic

Post by NeeNee »

Het hoeft niet over samoerai te gaan, maar bijvoorbeeld die beginnende technologie in Kenshin zitten vast wel interessante dingen tussen.

Wel zorgen dat het geen droge geschiedenisles wordt...

Post Reply