MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Post by Koen »

Net buiten onze verjaardagsmaand brengen we jullie dan toch ons derde MangaHeuvelMagazine!

http://www.mangaheuvel.be/magazine/mang ... ine_03.pdf

Reacties zijn welkom.

Let ook op het feit dat ik m'n interview verklaar dat er geen technische aanpassingen aan de site moeten verwacht worden, en kijk wat HeuvelKenny klaarspeelde met ons menu ;) Gelukkig is er de disclaimer dat sommige informatie achterhaald kan zijn - alleen had ik niet gedacht dat dat bij m'n eigen interview zou voorvallen :)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Post by lambardi2 »

Hoera ^^''. De interviews zijn echt leuk om te lezen (ook al heb ik nog maar de eerste twee gelezen).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Post by barbapapa »

Leuke vraag ivm Say hello to Black Jack. :P
Wel een licht deprimerend antwoord. :(

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Post by Edward »

Ik vind het magazine weer erg interessant. Jammer dat Glenat ondertussen al bekend heeft gemaakt wat er met de heruitgave van Dragonball gaat gebeuren. Verder heel informatief magazine. Ik ben ook niet blij met antwoord op SHTBJ, maar nou weer iedereen iig waar die aan toe is;)

Netjes gedaan weer, koen

(owja, ben ook nieuw op dit forum:P)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Post by Koen »

Bedankt!

Ik denk niet dat het de bedoeling was dat de DB release al bekend werd gemaakt, Edward. Normaal ging de aankondiging immers plaatsvinden op de Boekenbeurs in Antwerpen. ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Post by Ginrai »

het is inderdaad erg jammer nieuws in verband met SHTBJ met enigszins verwachte ik het ergens aangezien o.a het hele gedoe tussen akata delcourt en kodonsha nog altijd niet opgelost is inverband met de shamo(coq de combat) licentie!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Post by Edward »

Ginrai wrote:het is inderdaad erg jammer nieuws in verband met SHTBJ met enigszins verwachte ik het ergens aangezien o.a het hele gedoe tussen akata delcourt en kodonsha nog altijd niet opgelost is inverband met de shamo(coq de combat) licentie!
Ja ik verwachte het ook al, Glenat had al meerdere malen op dit forum en op die van aniway aangegeven dat de serie niet zo best verkoopt, laten we zeggen één van de slechtst verkopende series van Glenat. Het is jammer, want het is echt een juweeltje! Maar goed, wie weet verandert het nog in de toekomst, een amerikaanse release zit er voorlopig ook nog niet in (nog niet gelicensed geloof ik).

Wel interessant dat Glenat een heruitgave van Dragonball gaat doen, en nog wel de Kanzenban editie (Perfect Edition). Heerlijk gewoon.

Het mooie aan de interviews vind ik eigenlijk het inzicht dat we krijgen in de betrokken bedrijven. Grappig dat Glenat zegt dat de licentie van Bleach een keuze is van de uitgever, en dat Kana er om heen draait dat de licentie in hun visie past. Heel bijzonder :lol: :twisted:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Post by NeeNee »

Ik heb eindelijk het MHM 3 eens doorgelezen. Goede interviews, Koen. Echt heel interessante lectuur, en nog leerzaam ook. Vooral van de vertalers heb ik nog wat bijgeleerd. Jezelf interviewen was ook een goed idee. :wink:

’t Is alleen jammer dat de uitgeverijen zo weinig kwijt wilden over hun (eventuele) nieuwe titels. Ik hoop dat ze niet allebei gaan stilvallen.

Nele, het taalgebruik van Luffy en het verschil met de andere crewleden is inderdaad opvallend, en wat mij betreft erg geslaagd. Sanji hebben we nog maar heel even gezien, maar de eerste indruk is wel goed. Hoever lopen jullie eigenlijk voor met die vertalingen?

Nu moet ik nog eens tijd vinden om die twee vorige magazines te lezen. Het wordt ongetwijfeld erg boeiend om te zien hoe achterhaald die intussen zijn. :twisted:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Post by Koen »

NeeNee wrote:Het wordt ongetwijfeld erg boeiend om te zien hoe achterhaald die intussen zijn. :twisted:
:lol:

Bedankt ;)

Uitgeverijen doen altijd wat mysterieus over nieuwe titels... Onder meer omdat de Japanse uitgeverijen héél moeilijk kunnen doen als er informatie lekt voor de contracten getekend zijn (en dat duurt enorm lang bij het werken met Japanners) en natuurlijk ook omdat ze zelf een idee hebben over wanneer de beste moment is om deze informatie naar buiten te brengen...
motivatiedip. help!

Siedjeey
Posts: 5
Joined: Wed Feb 04, 2009 17:12

Re: MangaHeuvelMagazine 3 - 5 jaar Mangaheuvel

Post by Siedjeey »

Gewoon om ff te melden dat ik de Magazines (alle3) enorm interessant vond! Vooral de verhaaltjes over Japan en je eigen ervaringen. De interviews brachten ook veel aan het licht van de huidige situatie in het nederlandse mangawereldje.
If you can't dazzle them with dexterity, baffle them with bullshit.

Post Reply