Monster ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Monster ~[Kana]

Post by NeeNee »

Bwa, als het een afgerond verhaal is ben ik al gerustgesteld. Ik kan sowieso maar weten of het mij aanstaat als ik het lees. :)

Monster en 20th CB zijn twee series die ik om de een of andere reden steeds weer op de lange baan schuif. Ik heb er wel een paar stukjes van gelezen, maar nooit de hele reeks. Misschien moet ik maar gewoon wachten tot het af is en dan alle delen tegelijk kopen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Monster ~[Kana]

Post by Koen »

Op 3 april 2009 verscheen Monster 14 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer erg spannende volume!

In het vorige volume zagen we hoe Tenma ontsnapte uit de gevangenis om het leven van Eva te redden. De zoektocht naar zijn ex brengt hem naar de villa met de rode rozen. Tenma is echter niet de enige die antwoorden zoekt in de beruchte villa. Zowat alle hoofdrolspelers hebben er zaken te vereffenen…

Dit volume spit het verleden van Johann en Anna nog wat verder uit. We komen meer te weten over wat er zich allemaal heeft afgespeeld in de villa met de rode rozen en wat de rol van Franz Bonaparta was. Voor de rest is dit eerder een overgangsvolume met maar weinig aandacht voor Tenma. Het zegt veel over Monster dat ook dan het niveau erg hoog ligt.

Kana levert bovendien een foutloos parcours af. Super!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Monster ~[Kana]

Post by Koen »

Op 5 juni 2009 verscheen Monster 15 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer erg spannende volume!

Eva speelde een prominente rol in het vorige volume maar nu lijkt haar rol uitgespeeld. Ze heeft Johann immers kunnen identificeren en meer wordt er niet van haar verlangd. De organisatie die haar feestjes liet afschuimen wou immers in contact komen met Johann. Ze hebben immers grootse plannen, demonische plannen…

Ondertussen probeert Nina zich nog steeds te herinneren wat er gebeurd is in haar verleden. Maar is het wel een goed idee om die opgelopen trauma’s weer op te rakelen?

In dit vijftiende volume lijkt de eindspurt ingezet. Het gaat er nu echt om spannen. De druk wordt opgevoerd. Nog drie spannende volumes en het mysterie wordt onthuld!

Hopelijk blijft Kana ons ook de rest van de serie foutloze boekjes voorschotelen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Monster ~[Kana]

Post by Koen »

Het is tegenwoordig in om van boeken en manga een trailer te voorzien. Een evenement als het laatste deel van Monster verdient er natuurlijk ook een.

De trailer van Monster 18: http://www.mangakana.com/nl/monster/index.php
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Monster ~[Kana]

Post by Edward »

Ah. jij had het ook al gepost :D

Ik vind de trailer eerlijk gezegd niet spectaculair en niet interessant. Ik denk dat het veel spannender is om een chapter in de Kanabox te zetten...
Noujah, leuk dat ze het doen :lol: :lol:

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Monster ~[Kana]

Post by Edward »

zoals ergens anders ook gemeld wordt is er in de maanden nvember en december een Naoki Urasawa wedstrijd bij www.stripspeciaalzaak.be
Prijzen zijn o.a. de dvd en de eerste 2 pockets van 20th century boys, de gehele anime dvd release van Monster van kaze Nl of de manga's van kana

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Monster ~[Kana]

Post by Koen »

Op 7 augustus 2009 verscheen Monster 16 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer erg spannende volume!

In dit volume draait het allemaal rond Peter Capek. Hij is het hoofd van de extreem-rechtse organisatie die de plak zwaait in Frankfurt, maar bovenal is hij een overlevende van de villa met de rode rozen. Op een eerder toevallige manier komt Tenma Capek op het spoor. Ook Nina is Capek echter op het spoor. Zij hoopt via hem Johanns locatie te achterhalen. Alles wijst er echter op dat Capek Johann gebruikt als pion voor zijn eigen plannen. Maar is Johann iemand die je kan manipuleren?

Monster 16 blijft ons opzadelen met een heleboel vragen. De tijd voor antwoorden nadert nu echter met rasse schreden…

Eén onoplettendheid in het werk van Kana. Op pagina’s 75/77 is de naam van het vermoorde meisje Shilling om op pagina 103 Schelling te worden.
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Monster ~[Kana]

Post by mangazot »

ALLE monsters zijn al uit in het NL. :bday:
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Monster ~[Kana]

Post by Koen »

jup, maar (as usual ;)) heb ik wat leesachterstand :o
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Monster ~[Kana]

Post by Koen »

Op 9 oktober 2009 verscheen Monster 17 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer erg spannende volume!

Nina staat oog in oog met Johann! Ze wisselen herinneringen uit, maar niets is wat het lijkt. En plotseling beseft Nina wat Johanns ‘plan’ is…

Ondertussen volgen we Lunge die verblijft in een idyllisch dorpje, omringd door bergen. Ook Grimmer komt toe in dat dorpje… Blijkt dat alle protagonisten op weg zijn naar dit dorpje: Ruhenheim.

Monster 17 is de aanloop naar de langverwachte conclusie. De ontknoping wordt langzaamaan ontrafeld. Johanns plan is eindelijk in werking getreden. Kan het nog gestopt worden? De conclusie in het allerlaatste deel van Monster!

Geen foutjes te bespeuren in dit voorlaatste volume. Enkel in de ‘Monster Chronicles’ lijken delen 2 en 3 van de samenvatting omgewisseld.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Monster ~[Kana]

Post by Koen »

Op 4 december 2009 verscheen Monster 18 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer erg spannende volume dat de ontknoping vormt van deze manga!

Bijna vier duizend pagina’s geleden was een hersenoperatie op een levensgevaarlijk gewonde jongen het begin van een lange lijdensweg voor doktor Tenma. Na 18 volumes intense spanning is de cirkel rond en vindt Tenma eindelijk rust…

Dit extra dikke laatste deel van ‘Monster’ biedt alles wat de lezer zo kon appreciëren in de voorgaande volumes. De apocalyptische spanning is te snijden, de psychologie van de personages is dieper uitgewerkt dan ooit, de emoties barsten los als nooit tevoren en de mysteries worden langzaamaan ontrafeld. Naoki Urasawa slaagt erin zijn lezer tot de laatste pagina te boeien en mee te slepen in de perikelen van zijn batterij beklijvende personages. ‘Monster’ valt te beschouwen als een klassieker die elke stripliefhebber in zijn bibliotheek moet hebben.

Ondanks alle gebruikte superlatieven zullen de laatste pagina’s de lezer toch wat verweesd achterlaten. En zeker zij die duidelijke antwoorden hoopten te krijgen, zullen een zweem van ontgoocheling niet kunnen onderdrukken bij dit open einde. En toch doet dat geen afbreuk aan het leesplezier dat ‘Monster’ ons gedurende 2,5 jaar bezorgd heeft.

Kana biedt ons een extra dik volume van ‘Monster’ aan zonder prijsverhoging, maar wel zonder cadeau zoals de shitajiki bij het laatste volume van ‘Death Note’. De uitgave was weer perfect behalve een klein foutje op pagina 198 (‘overleven(d)en’).
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Monster ~[Kana]

Post by Edward »

Het is jammer dat er bij deze serie niet ook een shitajiki wordt uitgegeven. Ik vind die van Death Note wel erg leuk :P
Maarja, verder doe je er ook niet veel mee (ik in ieder geval niet).

Ik heb laatst deel 1 t/m 17 aan één stuk gelezen (tot zover mijn vrije tijd dat toeliet). Het is een heerlijke serie en hij loopt als een trein.
Binnenkort het laatste deel nog aanschaffen en dan heb ik deze serie compleet;)

Post Reply