Favoriete NL reeks?

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Welke?

Dragonball
4
13%
Akira
2
7%
Alice 19th
1
3%
Say hello to Black Jack
9
30%
20th Century Boys
12
40%
Shaman King
2
7%
Yu-Gi-Oh!
0
No votes
 
Total votes: 30

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ash Ketchum wrote:Het werkt IMHO wel beter, m'n covers van mijn US manga hebben wel eens de neiging te gaan krommen aan de randen door dat glossy gedoe als je ze gewoon neerlegt, terwijl bv. m'n Kana en JP manga dat echt nooit hebben.
Inderdaad, dat US formaat is wel stevig. Maar daar houdt het dan ook mee op.
In het algemeen vind ik beide formaten wel voor en nadelen hebben; Japans formaat is stijlvoller, terwijl het Amerikaans praktischer en duurzaam (al heb je geen 2e kaft die de eerste beschermt). Kortom, het maakt me niet echt uit.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ik vind het Japanse formaat eigenlijk wel het leukst het is ook goedkoper :P

Meestal haal ik de kaft eraf als ik ze lees zodat het net wat handiger is om te lezen en ik doe de kaft erop als ik ze heb gelezen.

Nu ik Shaman King heb gelezen moet ik wel zeggen dat het mss wel mijn favoriete Nederlandstalige manga kan worden.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

lambardi2 wrote:Ik vind het Japanse formaat eigenlijk wel het leukst het is ook goedkoper :P
Nee hoor, het 'jasje' is veel duurder dan een gewone cover om te drukken.
motivatiedip. help!

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

hij bedoeld dat de japanse/franse/nederlandse uitgaves goedkoper zijn dan de amerikaanse denk ik ^^

zelf vind ik origineel met dusk cover, dun papier en klein formaat ook stijlvoller.
Image

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ik heb ze liever met jasje, alhoewel ik niet echt kan zeggen waarom. Misschien omdat het beter 'conserveert'.

Het argument dat het onhandig is snap ik niet: als je het eraf doet is het hetzelfde als eentje zonder kaft. En soepeler daarbovenop. Maar goed, ik heb me nooit gestoord aan de Glénat pockets met kartonnen kaft (aan Tokypop uitgaves --- en bijgevolg die van Arashi --- stoor ik me dan weer wel.... ik ben een vreemde jongen).
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Trunks wrote:hij bedoeld dat de japanse/franse/nederlandse uitgaves goedkoper zijn dan de amerikaanse denk ik ^^

zelf vind ik origineel met dusk cover, dun papier en klein formaat ook stijlvoller.
@ Koen wat Trunks zei bedoelde ik eigenlijk.

Ik hoop echt dat alle Nederlandstalige uitgevers zich aan deze soort van covers gaan houden.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Ik hou ook wel van de jasjes. Als ik lees, laat ik ze er ook steeds rond en kan ik het als bladwijzer gebruiken. Daarenboven conserveren ze inderdaad beter dan andere kaften.

noot
Posts: 47
Joined: Sun Jul 09, 2006 21:54

Post by noot »

-
Last edited by noot on Wed Jul 05, 2017 9:46, edited 1 time in total.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Het doet mij wel deugd om te zien dat er zoveel mensen hier de kracht van SHTBJ hebben ontdekt. Echt een reeks waar je bitter weinig over hoort en ook niet direct heel toegankelijk is voor het grote publiek; maar die de verkopen gewoon keihard nodig heeft. ^^
Spread the doctor-love! ... :p

User avatar
Giel
Posts: 30
Joined: Mon Dec 05, 2005 13:04
Contact:

Post by Giel »

Heb 20th Century boys gestemd, omdat ik weer die rillingen van genot over m'n rug voel lopen als ik terugdenk aan dat gevoel dat ik had toen ik deel 1 uitlas. Overigens vind ik SHTBJ ook prachtig, en Alice 19th zeer vermakelijk.

User avatar
Ruben606
Posts: 1
Joined: Thu Aug 31, 2006 19:41
Contact:

Post by Ruben606 »

geen enkele NL reeks lees ik... ik lees mangas nu al jaren in het frans en als ik aan die NL versie begin dan is de frustratie te groot na 10tal paginas...

dus ik blijf mooi bij de franstalige
"Life is not measured by the breaths we take, but by the moments that take our breath away."

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ik blijf dat bullshit vinden, het is gewoon een kwestie van even wennen.
Nuja, het is nu eenmaal zo...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Kan hem begrijpen..Maar dan is het de feit dat ik ze bijna even goed in Frans kan lezen en dat ik niet moet wachten tot de volgende uitgave want er zijn er al zoveel uit...Hoelang gaat het niet duren voor 20 th Century Boys helemaal uit is in het Nederlands en hoeveel reeksen zijn al niet gestopt....En voor de prijs moet ik het niet doen...

Toch ga ik de Nederlandstalige verzamelen maar ik begrijp zijn punt.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ik begrijp zijn voorkeur, niet zijn uitleg.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

"Frustratie" mag wel uitgelegd worden ja.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Post Reply