Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

^ En Doubt is bijna weer gedaan.

Hebben ze nog geen nieuwe reeks aangekondigd? Of een nieuwe wedstrijd...

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Kana!

Post by PrIEsTER »

Wordt er in de "magere maanden" (jan,feb, maart) eigenlijk niet meer gelezen? Mij lijkt het dat in de zomermaanden de mensen toch meer op pad zijn. Terwijl in de winter de mensen liever wat gezelliger thuis blijven (en bv lezen). Maar er zal wel een marktonderzoek gebeurt zijn? Of ervaring opgedaan?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

De ervaring van Ballon Media met strips is natuurlijk enorm groot dus dat zal wel uit ervaring zijn. Maar de prijsstijging en het laag aantal releases duidt nu ook weer niet echt op een florisserende mangamarkt, me dunkt.
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

PrIEsTER wrote:Wordt er in de "magere maanden" (jan,feb, maart) eigenlijk niet meer gelezen? Mij lijkt het dat in de zomermaanden de mensen toch meer op pad zijn. Terwijl in de winter de mensen liever wat gezelliger thuis blijven (en bv lezen). Maar er zal wel een marktonderzoek gebeurt zijn? Of ervaring opgedaan?
Die magere maanden zijn eigenlijk vooral "januari". De mensen hebben vrolijk hun geld verbrast in december, en in januari is alles op. :D
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

Wat is er gebeurd met de Kanabox? Zijn ze ermee gestopt?

En de prijzen zijn ook nog steeds niet aangepast.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Ik denk dat enkel het strikte minimum wordt gedaan voor de site. Want de reeksen werden ook nog niet geupdate met de december releases... Tja, als manga zo weinig opbrengt moeten we ook geen grootse investeringen verwachten, vrees ik.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

^ De site up-to-date houden is het strikte minimum.

En de uitgaven voor februari staan er ook nog steeds niet op...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Tja, de releases van december staan er (en stonden er zelfs bij de release) ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Zojuist zijn de releases voor April en Mei bekend geworden:
Eerst even even ter herinnering februari en maart:

1 Februari:
Black Butler 4

7 Maart:
Doubt 3
Ikigami 4

4 April:
Shaman King 28

2 Mei:
Doubt 4
Ikigami 5

Helaas niet meer delen, dus voor Juni toch geen Naruto of Bleach;)... Waarschijnlijk worden we vooral het laatste half jaar (en evt Juni of Juli) overspoeld met die series. Doubt komt in ieder geval alweer tot zijn einde en Ikigami gaat in sneltreinvaart voort. Shaman King is ook nog maar 4 delen verwijderd van zijn eindpunt (volume 32). Zo kan het maar zo zijn dat Shaman King in 2013 gedaan zal zijn. Dit zal na Doubt de 4e serie van Kana zijn die volledig uitgebracht is (zie Death Note, Monster, Doubt en straks ook Shaman King).

Opvallend is in ieder geval dat de volgende series geen uitgaven kennen in het eerste half jaar van 2012:
- Naruto, Bleach, Nana, Psyren (!) en Yu-Gi-Oh
Daar Yu-Gi-Oh en Nana al op een flink lager tempo liepen valt het mij wel op dat Naruto, Bleach, maar ook Psyren nog geen volgend volume krijgen. Psyren vooral, omdat dit juist 1 van de nieuwe series was die Kana op de markt zetten. Loopt deze dan toch onvoldoende??

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Edward wrote:Opvallend is in ieder geval dat de volgende series geen uitgaven kennen in het eerste half jaar van 2012:
- Naruto, Bleach, Nana, Psyren (!) en Yu-Gi-Oh
Allemaal Shueisha... Ik ruik heronderhandelingen...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

^ Kun je het eens navragen? Want het is toch toch wel heel raar dat ze Naruto en Bleach opeens een half jaar stilleggen.

Als ze daar geen reden voor geven, dan denk ik wel dat veel mensen gaan aannemen dat de reeksen gewoon vertraagd zijn en gaan overstappen op de Engelse (zou ik ook overwegen als zo'n lange reeks opeens 6-maandelijks werd).

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

NeeNee wrote:^ Kun je het eens navragen? Want het is toch toch wel heel raar dat ze Naruto en Bleach opeens een half jaar stilleggen.

Als ze daar geen reden voor geven, dan denk ik wel dat veel mensen gaan aannemen dat de reeksen gewoon vertraagd zijn en gaan overstappen op de Engelse (zou ik ook overwegen als zo'n lange reeks opeens 6-maandelijks werd).
Koen zou wel eens gelijk hebben. Liar Game is ook van Shueisha en staat ook niet in dit rijtje. Soms moeten lezers gewoon even het geduld opbrengen. Het is waar de Kana series vertraagd en gestopt hebben. Maar o.a. Naruto en Bleach zijn altijd uitgegeven en hebben gemiddeld 4 tot 6 volumes per jaar op de markt gehad. Ik verwacht dat het wel goed komt in ieder geval, maar dat we daar wel ff het geduld voor moeten hebben;)

Trouwens... ik blijf erbij.. bij elke vertraging wordt er weer gesproken over overstappen e.d. En veel lezers zitten nog steeds bij de NL versies... Ik verwacht dat het overlopen niet zo hard loopt;)...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Ik had vorige keer naar Kim gemaild en toen kon ze niks zeggen, zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. Maar dit kan gewoon niet aan Kana liggen, met Naruto op 2BE is het gewoon dé moment om te profiteren. Denk ik dan. Als leek. ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

^^ Op Aniway is er op zijn minst één persoon die overstapt als hij geen duidelijkheid krijgt.

En Naruto en Bleach zijn toch nog toe altijd regelmatig uitgegeven (ik geloof niet dat er ooit eerder een half jaar tussenzat), dus fans hebben nooit eerder reden gehad om over te stappen. Als ze moeten kiezen tussen een 6-maandelijks schema hier of 2-maandelijks bij Viz, dan denk ik dat veel daar echt wel eens serieus over zullen nadenken.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Kana!

Post by The Donkey »

^ het overlopen miss niet, maar het vertrouwen in de uitgever word wel steeds slechter door dit soort dingen. ik zelf ben ooit overgestapt met naruto (ze waren bij 8 toen, dus was best te doen), maar ik kan me voorstellen dat je de onzekerheid kwijt wil. zelf ben ik al in geen jaren een nederlandse serie gestart puur omdat de markt hier te onzeker is. het is een stuk kleiner dan de engelse markt en dan kan een tegenslag heftige gevolgen hebben. conan droppen was voor mij het teken om niet weer een kana serie te starten (njaa miss doubt als die helemaal uit is, dan weet ik zeker dat ik geen incomplete serie heb). glenat aan de andere kand heeft dit probleem altijd al gehad en is veel slordiger met zn releases dus tjaa zo erg is het ook weer niet:P maar als je eenmaal gewent bent aan de strakke engelse releases wil je niet meer terugXD

Post Reply