[Alice 19th]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

[Alice 19th]

Post by Koen »

Ik weet niet als er hier veel mensen zijn die de Nederlandse versie van Alice 19th volgen maar het kan geen kwaad er een threadje voor te reserveren, dacht ik zo!

De Franse versie is al een tijdje afgelopen en je kan dan ook reeds een review (zonder spoilers) lezen op de site:

http://www.mangaheuvel.be/index.php?con ... anga_id=57

Wat vinden jullie van deze reeks? Tevreden over het verhaal? De kwaliteit van de uitgave van Glénat?

Ik ben alvast blij dat Glénat meer manga's gaat uitgeven in ons taalgebied want de boekjes zien er gewoon goed uit, nergens minpunten vast te stellen. En het Nederlands in Alice 19th klinkt bij momenten even exotisch als het Frans. 'Mobieltje' waar halen de Nederlanders het toch ;) Niks op aan te merken dus...
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Mooie uitgave van glenat vind ik. Het verhaal vind ik ook goed en er zit duidelijk een moraal in.(niet dat dat hoeft voor mij)
Vertaling is ook oke. Frey is alleszinds een super cool personage (bij momenten zo grappig!)
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
BlackRose
Posts: 3
Joined: Tue Nov 01, 2005 16:42
Location: Prov. Utrecht

Post by BlackRose »

Idd, erg mooie manga ^__^
Soms kunnen sommige opmerkingen nogal lomp overkomen in het Nederlands, maar dat maakt mij niet echt uit. Het went wel XD
Ook leuk dat er nu eindelijk een shoujo manga is ^^
Image

User avatar
Taranee
Posts: 1
Joined: Wed Jun 14, 2006 18:42
Contact:

Post by Taranee »

Weet iemand toevallig ook waar je ze kan kopen?
Ik zag er een in de bieb, nummer 3, vet spannend maar een beetje lastig als je de rest niet had gelezen..... :roll: verder nergens te vinden in een boekwinkel in de buurt.
koefnoen, plien&bianca, kwil een interview met jullie!!

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

in een stripwinkel kan je ze vinden of op zijn minst bestellen

zelf heb in v1-3 maar nog nie van gekomen om het te lezen, hb genoeg shonen wat op me wacht :p
Image

User avatar
carrejans
Posts: 18
Joined: Wed Nov 16, 2005 17:39
Location: Leuven

Post by carrejans »

Taranee wrote:Weet iemand toevallig ook waar je ze kan kopen?
Ik zag er een in de bieb, nummer 3, vet spannend maar een beetje lastig als je de rest niet had gelezen..... :roll: verder nergens te vinden in een boekwinkel in de buurt.
Ook in de Fnac zijn al de Glénat manga's verkrijgbaar.

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

Ik vind ook dat Glénat prachtig werk levert de laatste tijd!
Met Alice 19th,Dn Angel en Say hello to Black Jack heb ik me goed geamuseerd.

Jammer wel dat de originele geluidstekens ontbreken wat bij Kana niet het geval is.

Voor de rest mooi gebracht.
En zo erg stoort dat niet.

Ja Frey vond ik een geweldig character ook de Hindouïstische Godennamen die als kracht word gebruikt (Vishnoe--->helen).

Ik heb het online in ht engels tot het 7de deel gelezen.
Hopelijk komt de rest hier snel uit!
Want bezitten is echt wel meer dan het ongrijpbare internet!
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Ik bezit Alice 19th in het Nederlands tot volume 3, en dat konijn bezorgt me de rillingen. Ik heb een beetje een afkeer voor overly schattige dingen :P Verhaal lijkt me een typische shojo, de enige van dat genre dat ik heb samen met dn.angel. Ik blijf liever shonen lezen, maar het is zeker geen misse reeks.
Drinking with skeletons

Vampheir
Posts: 23
Joined: Wed May 30, 2007 12:57

Post by Vampheir »

Koni wrote:Ik bezit Alice 19th in het Nederlands tot volume 3, en dat konijn bezorgt me de rillingen. Ik heb een beetje een afkeer voor overly schattige dingen :P Verhaal lijkt me een typische shojo, de enige van dat genre dat ik heb samen met dn.angel. Ik blijf liever shonen lezen, maar het is zeker geen misse reeks.
Shounen was ook eerst myn favo genre maar door Alice 19th,Fruits Basket en Dn Angel ben ik beginnen te twijfelen.
Seinen ligt me in ieder geval niet.
Behalve dan Say hello to black jack, die was echt geweldig! ^^ (sh*t myn avatar is veels te groot ff veranderen :p)
The road will lead me, destination unknown.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: [Alice 19th]

Post by Brook500 »

Alice 19th 1-4

Een reeks die ik qua verhaal & tekenstijl even goed vind al Fruits Basket & Marmalade Boy.
Het verhaal zit wel mooi in elkaar.
De gevecht tussen Lotusmeester & Maarammeesters met het gebruik van woorden. Leuk om te volgen.
Spijtig dat er af & toe Majuri i.p.v. Mayuri van gemaakt is.
Maar voor de rest is het een reeks die ik tot het einde met spanning wel zal lezen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: [Alice 19th]

Post by NeeNee »

Goh, deze was van voor we een vast format hadden.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: [Alice 19th]

Post by Brook500 »

Alice 19th 5-7

Goed verhaal & het tempo gaat tegenover DNAngel vooruit.
Ik blijf dat van de shojo's (van de nl-collectie) zowel Alice 19th als Marmalade Boy de beste tekenstijl hebben.
Ik wil later wel eens de andere reeksen van Yuu Watase lezen, want mijn ervaring met deze reeks is goed meegevallen.
Image

Post Reply