Lanfeust Queeste ~[Uitgeverij L]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Lanfeust Queeste ~[Uitgeverij L]

Post by Koen »

Lanfeust Queeste 1

Troy is de unieke wereld waarop deze manga zich afspeelt. Een heleboel mensen op Troy beschikken over een speciale gave. Lanfeust is echter niet echt tevreden met zijn talent om metaal te doen smelten. Hij droomt ervan een held te worden maar zit door zijn specifieke talent vast aan het werk in een smidse. Op een dag krijgt hij echter een zwaard met ivoren knop in handen. En die ivoren knop heeft een wel erg krachtige uitwerking op Lanfeust…

En zo begint het avontuur, zeg maar de queeste, van Lanfeust. Het is onduidelijk welke kracht dat zwaard in hem oproept en daarom vertrekt hij met de dorpsoudste Nicoledes naar Eckmül, waar een raad van wijzen hem zal onderzoeken. Op hun reis worden ze vergezeld door de twee dochters van Nicoledes die elk op hun eigen manier een boontje hebben voor Lanfeust. Als dat maar goed komt!

Stripliefhebbers zullen Lanfeust wel kennen. Deze mangaversie van de gekende Franse strip moet de reeks bekendmaken bij een jonger publiek. En de adaptatie van het originele verhaal naar een mangaversie is echt wel geslaagd te noemen. Tekenaar Ludo Lullabi veroorlooft zich enkele vrijheden die nodig waren om er de look and feel van een manga aan te geven en benut deze mogelijkheden prima. Lullabi weet duidelijk wat het doorsnee mangapubliek wel weet te smaken!

De vertaling van Uitgeverij L is degelijk en buiten een onvertaalde voetnoot zijn er geen foutjes te bespeuren. Puik werk! Alleen slaat de uitgeverij de bal mis met de keuze voor een hardcover. Deze keuze maakt van Lanfeust Queeste een dure aankoop en dat is de doorsnee mangafan die zijn Kana en Glénat manga’s aan € 6-7 koopt niet gewoon. Maar misschien is dat niet het doelpubliek van L?
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Lanfeust Queeste ~[Uitgeverij L]

Post by Edward »

De stripspeciaalzaak is het volledig met je eens, Koen. Ook zij vinden het nemen van een hardcover een keuze waarmee de plank misgeslagen word.
Lijken deze tekeningen ook echt op manga?

Ik ben wel benieuwd, maarja, ook ik vind het een heel bedrag
(ik vind de tezuka boeken al aan de prijs, maarja, men wil wat he)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Lanfeust Queeste ~[Uitgeverij L]

Post by Koen »

Tekeningen en vooral pagina-indeling en 'uitsmeren' van scènes is erg manga, jup.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Lanfeust Queeste ~[Uitgeverij L]

Post by NeeNee »

Ik heb deze ook wel eens bekeken (in de winkel), maar om de een of andere reden voelde het toch niet echt als manga. Ik weet niet precies waaraan het ligt; de tekeningen en pagina-indeling waren inderdaad best wel manga-stijl, maar de... manier van vertellen? was een beetje anders dan ik gewend ben.

Misschien had ik anders geoordeeld zonder voorkennis, ik weet het niet. Het is hoe dan ook geen slecht verhaal, al is de prijs met die hardcover inderdaad wel overdreven.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Lanfeust Queeste ~[Uitgeverij L]

Post by Weertangel »

Geef mij de strip maar, die heb ik eens uit de bieb geleend(NL versie) en was er erg tevreden mee!
hoe duur is die hardcover trouwens dat zelfs jullie er moeilijk over doen?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Lanfeust Queeste ~[Uitgeverij L]

Post by NeeNee »

^ Ik geloof dat het destijds iets van een €14,5 was.

Twee keer zoveel als een gewone Nl-manga dus.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Lanfeust Queeste ~[Uitgeverij L]

Post by Edward »

NeeNee wrote:^ Ik geloof dat het destijds iets van een €14,5 was.

Twee keer zoveel als een gewone Nl-manga dus.
14.95 zelfs... het heeft niet lang geduurd voordat er 2 delen voor 14.95 van Lanfuest Queeste werden aangeboden...
Maarja, de 3, 4 en 5 hebben nog nooit het daglicht mogen zien. Al bevielen de eerste delen mij nog zo.. 2 delen is wel heel weinig om te bewaren,
dus ik heb ze verkocht. Mochten 3,4,5 ooit het levenslicht zien zal ik ze zeker nog oppikken (maar dan niet voor 14.95, maar zoeken naar een plek waar ze
dan goedkoper zullen worden aangeboden)

Post Reply