Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Maar wij hebben bloemen, frisse geurtjes én muziek! Aha!
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

Koni wrote:
rinosseros wrote:One Piece, Marmalade Boy en Hoshin zouden rechtstreeks uit het Japans vertaald worden.
Bij welke is dit momenteel niet het geval? En vanuit welke taal dan?
glenat heeft bevestigd dat de meeste nieuwe titels vanuit het japans worden vertaald!over de reeksen die al uit zijn is er niets over bekend in verandering van vertaal-methodes!

ik dacht dat koen dit al zou gepost hebben en het bleek va niet dan so i'm giving teh answers atm!

@koen: een mangaheuvel-staatsgreep zeg ik u! een mangaheuvel-staatsgreep XD!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik ben nog niet klaar om m'n sjerp af te staan :)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

SHBJ 10 zal deze maand uitkomen :o

Bron: Vanessa Aniway.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

lambardi2 wrote:SHBJ 10 zal deze maand uitkomen :o

Bron: Vanessa Aniway.
samen met *drumrolls*

battle angel alita v2 en one piece v1(wan pisû wan pisû)!ik denk dat de tijden des redemtie zijn aangebroken XD!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

One Piece én SHTBJ 10 binnen een week al? Hmmm, zou mooi zijn.
Ben heel benieuwd naar de adaptatie van OP.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Nice ^^'' Maar OP skip ik wel.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

:o :lol: de nieuwe lading van glenat manga's zijn al vandaag binne gekomen bij tisjen dop stripwinkel(ondanks het feit dat ad zen winkel pas te woensdag open gaat!maar ik denk eenderhoe dat glenat aatoont met deze dat ze hun oude manieren willen kwijt geraken en hoe.

maar technisch bekeken teveneens zouden deze titels toch niet mogen weergegeven worden vanwege indien de consument deze aankoopt voorheen officiële release-date deze aankoopt een boete zou kunnen krijgen!?

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ginrai wrote::o :lol: de nieuwe lading van glenat manga's zijn al vandaag binne gekomen bij tisjen dop stripwinkel(ondanks het feit dat ad zen winkel pas te woensdag open gaat!maar ik denk eenderhoe dat glenat aatoont met deze dat ze hun oude manieren willen kwijt geraken en hoe.

maar technisch bekeken teveneens zouden deze titels toch niet mogen weergegeven worden vanwege indien de consument deze aankoopt voorheen officiële release-date deze aankoopt een boete zou kunnen krijgen!?
Euhm...ze denken wrs..Hoe gaat Glenat dat nu te weten komen dat we ze vroeger verkopen =p.

Morgen eens zien dat ze in Antwerpen al te koop zijn...
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

lambardi2 wrote:
Ginrai wrote::o :lol: de nieuwe lading van glenat manga's zijn al vandaag binne gekomen bij tisjen dop stripwinkel(ondanks het feit dat ad zen winkel pas te woensdag open gaat!maar ik denk eenderhoe dat glenat aatoont met deze dat ze hun oude manieren willen kwijt geraken en hoe.

maar technisch bekeken teveneens zouden deze titels toch niet mogen weergegeven worden vanwege indien de consument deze aankoopt voorheen officiële release-date deze aankoopt een boete zou kunnen krijgen!?
Euhm...ze denken wrs..Hoe gaat Glenat dat nu te weten komen dat we ze vroeger verkopen =p.

Morgen eens zien dat ze in Antwerpen al te koop zijn...
mjah zoals ik zei tisjen dop gaat pas woensdfag terug open en heeft teveneens geen webshop ofzo dus ze kunnen pas vanaf woensdag verkocht worden daar!ik sprak vanuit het technische standpunt dat deze bij andere winkels ook al geleverd waren en zodien de wel al over de toonbank gingen.

kzal ze eenderhoe pas té woensdag halen verhoogdt wel een klein deel dat ze binnen zijn dan.btw is SDT niet dinsdag's dicht!?
*gooit een zwoel cdtje op*
who needs zwoele muziek when you can have schoolyard heroes
http://www.youtube.com/watch?v=V4GHDq5suFI

kweet lamme fanboi spam!maar echte promotie begint met spam XD.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Je kan niet gans Vlaanderen en Nederland op één dag van manga's voorzien dus de verdeling wordt gespreid over verschillende dagen. Het is dan aan de winkel om te belissen of hij ze reeds in de schappen legt of niet. Bij een simpele manga denk ik niet dat er evenveel heisa rond zal ontstaan als je vroeger verkoopt dan bij de laatste Harry Potter ;)
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

@Ginrai het klopt SDT is dinsdags dicht..Iets dat ik eigenlijk niet wist =p.

Mjah normaal heeft Mekanik ze ook wel..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Hola, morgen dan eens gaan kijken voor SHTBJ en OP.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

SHTBJ 10 lag er dus vandaag =p.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php
In maart verwachten we bij Glénat deel 85 van Dragon Ball, De Ontknoping. Zoals de titel doet vermoeden is dit inderdaad het laatste deel van de reeks. Exact zeven jaar verschenen de eerste twee deeltjes. Dankzij onder meer de animeserie die werd uitgezonden op Kanaal Twee, de maandelijkse frequentie en daarbovenop de lage prijs per deeltje is Dragon Ball de best verkochte mangareeks in vertaling geworden. In de afgelopen paar jaar verschenen nog meer mangareeksen in het Nederlands. Deze week kwam daar One Piece bovenop. Met het eveneens net verschenen Say Hello to Black Jack 10 staat Glénat dichtbij een nieuwe afronding van een mangareeks. Hier moeten nog drie deeltjes van verschijnen.
motivatiedip. help!

Post Reply