Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by kolemijn »

Ik ga ook mijn stem terug intrekken, ik denk dat we nu wel zo goed als zeker kunnen zijn dat Britt inderdaad Pandaman is (wat inderdaad wel een zalig personage is, goede keus the donkey :P)
Stem intrekken

Dus, mogelijke verdachten dan nog
Basti-B
NeeNee
LukeVonPerrywinkle
Koen
kolemijn

Aangezien ik van mijzelf weet dat ik ook safe ben, is er sowieso 50% kans dat ik op een maffia stem als er twee zijn. Luke heeft het minst voor de hand liggend personage van die lijst, maar het is dus duidelijk dat het niet noodzakelijk de belangrijkste personages zijn.
NeeNee wrote: Basti-B - Nami
Koen - Sanji
Dit zijn volgens mij de enigste die nog geen bevestiging hebben gegeven over hun rol. Dus, Koen en Basti, klopt dit?
Over mij had NeeNee gelijk, ik ben inderdaad Luffy.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Kira »

Het kan toch dat ik of Saki nu maffia zijn geworden?

Moet ik anders nog een tip geven of is mijn personage duidelijk?

(En waarom heb ik het gevoel dat er geen ziener ofzo is?)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Kira »

NeeNee wrote:Wij waren niet de enige spelers online.
Niet aan gedacht... Er zijn al een hoop leden die niets meer van zich laten horen!
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

aangezien britt gecleared is door donkey, is het voor mij simpel

Stem intrekken: Britt_
Stem: kolemijn
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

Kira wrote:Het kan toch dat ik of Saki nu maffia zijn geworden?
In principe kan dat, maar dat lijkt me niet logisch. Want toen was er al iemand weggestemd, meen ik me te herinneren, dus dat zou unfair zijn tov jullie om jullie dan nog van kamp te veranderen. Ik ga er dus vanuit dat jullie gewoon townies zijn gebleven. En sowieso blijft het dan hetzelfde voor de overige personages die nog in het spel waren - abstractie makend van jullie 'aanwezigheid'. cf. mijn redenering van gisteren...
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by The Donkey »

NeeNee wrote: (PS. Donkey, het correcte antwoord zou zijn geweest: "Alle personages zijn bij naam bekend, maar vermeldingen in de sbs tellen ook mee." Door elke keer onze verdachten onschuldig te verklaren ben je het spel wel een beetje heel erg aan het beïnvloeden.)
The Donkey wrote:daar gaan we dus weer...
Je vraagt er direct naar, het enige personage wat voorkomt in de SBS en niet in de serie is panda-man, dus ja, beetje lullig om dat gwn geen antwoord te geven aan jou he? begin wel wat zat te worden van je continue geklaag/kritiek.

@kira: regel 13 betreft de gaves, dus als je vraagt wat een cop is moet ik daar antwoord op geven. das heel wat anders dan hier gebeurt en die regel zit er bij omdat ik in het verleden geen antwoord kreeg toen ik zn vraag stelde. Deze vraag komt natuurlijk naar voren omdat ik zelf rollen kan bedenken. Ik kan bijv. cop ook iets heel anders laten betekenen dan normaal en ik vind dat je dat als speler moet kunnen opvragen, dus vandaar;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

kolemijn wrote:Dit zijn volgens mij de enigste die nog geen bevestiging hebben gegeven over hun rol. Dus, Koen [...], klopt dit?
Yah... Ik ben Sanji. Ne rokende kok :roll:
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by The Donkey »

kolemijn wrote:Ik ga ook mijn stem terug intrekken, ik denk dat we nu wel zo goed als zeker kunnen zijn dat Britt inderdaad Pandaman is (wat inderdaad wel een zalig personage is, goede keus the donkey :P)
tjaa, jammergenoeg is het dus niet mogenlijk om dat soort personages te gebruiken...

stemmentelling:

britt_: saki
koen: basti-b
kolemijn: koen

koen, je moet in vet stemmen anders tellen ze niet (dit is omdat je anders kan stemmen in niet vet en daarmee anderen op het verkeerde been kan zetten. zonder echt een stem uit te brengen.)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

damn, dat wqas de enige regel die ik eigenlijk kende, en dan vergeet ik em toe te passen :roll:

Stem intrekken: Britt_
Stem: kolemijn


;)
motivatiedip. help!

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Saki »

Ok, laten we het misschien helemaal over een andere boeg gooien en helemaal niet naar de rollen kijken.

Het ging een speciaal spel worden, dat is het nu ook. Wat als iedereen nu goodguys zijn in karakter, maar gewoon de stempel maffia hebben gekregen?

In dat opzicht kan Britt nog steeds maffia zijn.

Helaas ben ik niet zo goed in menselijke gedragingen te lezen als anderen, dus heb atm ook geen echte verdachten meer...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

Ging dit een speciaal spel worden? Ik dacht dat het vorige, afgelaste mini-spel een test case vol speciallekes ging zijn. En dat dit gewoon een OP spel ging worden… Want momenteel vind ik er niet echt veel aan… Alles lijkt gewoon in het honderd te lopen en het gaat zo fucking traag. Ik had altijd schrik dat ik niet zou kunnen volgen met de snelheid van het spel, maar zelfs slowbro me vindt het te sloom… :lol:

Vandaar dat ik er een beetje vaart achter zet en puur statistisch te werk ga. Zou in het geval van Britt dus tegengevallen zijn (want ga er toch vanuit dat ze nu gecleared is door donkey) en het bijna niet anders kan dan kolemijn zijn die maffia is... Zeker als hij dan plotseling mijn eigen statistische tactiek gaat toepassen... Dat maakte hem in mijn ogen nog extra verdacht...
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by The Donkey »

het zou idd een speciaal spel worden, maar ik heb ook gezecht dat de belangrijkste factor daarvan er uit is omdat we te weinig spelers hadden. Dus het is idd niet veel anders dan anders. Verder vind ik het ook tergend traag gaan, niet zo zeer dat er niet gepost word, maar er is geen enkele discussie gaande en er word alleen maar gewezen naar elkaar. jammer imo, zo ging het de vorige spellen niet...

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by kolemijn »

^^ Jij (en iedereen anders) mag gerust op mij stemmen, maar je verdoet er wel je tijd mee.
Saki wrote: Het ging een speciaal spel worden, dat is het nu ook. Wat als iedereen nu goodguys zijn in karakter, maar gewoon de stempel maffia hebben gekregen?

In dat opzicht kan Britt nog steeds maffia zijn.
Dat zou wel kunnen, maar zouden de twee maffia dan niet toch tenminste een soort duo vormen/bij elkaar passen? Dus dan lijkt Britt mij al minder verdacht.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by kolemijn »

Waarom ben jij eigenlijk zo overtuigd van mijn schuld Koen, de rest lijkt mij toch niet extra verdacht te vinden (of wel?).
Kira wrote:Moet ik anders nog een tip geven of is mijn personage duidelijk?

(En waarom heb ik het gevoel dat er geen ziener ofzo is?)
Ik denk dat jij en Saki nu wel gewoon jullie rol kunnen zeggen. Aangezien bijna iedereen anders nu al een rol geclaimed heeft, is het nut van de tips een beetje weggevallen.
Als er een ziener is, zal die waarschijnlijk niet veel nuttigs te weten gekomen zijn. Dan is het beter om dat gewoon nog even stil te houden. Kan ook natuurlijk dat the donkey geen ziener erin heeft gestoken om het 'roleclaim-->zienercheck'-ding te voorkomen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

Jij was van in het begin eigenlijk mijn eerste verdachte (met die smileys en dat tijdstip en waarschijnlijk nog andere dingen die ik toen ik ze las wel verdacht vond maar al laaaang weer uit m’n werkgeheugen verdwenen zijn). Ik had eigenlijk twee verdachte ‘koppeltjes’ in gedachten omdat iedereen zei dat er ws twee maffia waren. Sakira en jij/Britt waren die koppeltjes. Aangezien Sakira gecleared werd als townies bleven jij en Britt over. Dat jij dan zelf als eerste op Britt stemde deed mij jou volgen, maar nu donkey britt ook gecleared heeft blijkt duidelijk dat ik beter bij m’n eerste gedacht was gebleven. Always trust a gutt feeling!

En statistisch gezien is het ook gewoon weinig risicovol op jou te stemmen. Met nog vier mensen over waarvan er toch mag vanuit gegaan worden dat er minstens (!) twee maffia zijn, neem ik weinig risico…
motivatiedip. help!

Post Reply