Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
carrejans
Posts: 18
Joined: Wed Nov 16, 2005 17:39
Location: Leuven

Post by carrejans »

Koen wrote:
Trunks wrote:
rinosseros wrote:De wereld bestaat alleen nog uit mannen
T-T
Moet inderdaad een soort horror manga zijn van ongekende allure. :shock:
Ik ben op dit moment een comic aan't volgen; in die wereld zijn er enkel vrouwen en 1 man: Y: The Last Man
Hel of hemel?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Haha, dat lijkt me dan ook weer wat extreem ;)

Number Five 7
Heel goed volume waarin Mike aka ex-Number One op de black list komt te staan en we meer te weten komen over de geboorte van het Leger van de Vrede. Het eindigt ook enorm sterk en ik kijk uit naar het laatste volume waarin ex-Number Five zijn terugkeer gaat maken.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

carrejans wrote:
Koen wrote:
Trunks wrote: T-T
Moet inderdaad een soort horror manga zijn van ongekende allure. :shock:
Ik ben op dit moment een comic aan't volgen; in die wereld zijn er enkel vrouwen en 1 man: Y: The Last Man
Hel of hemel?
Dat kan even een hemel zijn....maar na een tijd ook een hel...altijd wel beter dan dan alleen maar mannen.. :wink:
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Sandland: Leuke One Shot van Toriyama. Beelzebub is een cool personage. het verhaal verveelt nooit en er zit een goede vaart achter.
Geen bezwaren tegen nog zo iets.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Lees dan zeker ook Cowa en eventueel Kajika, marv ;) Ooke oneshots van Toriyama.

Junk - Record of the Last Hero 1-3
Manga over iemand die zich afsluit van de wereld (hikikimori) en op het internet een superherosuit wint. Wordt hij een God of een Demon? Met andere woorden zal hij goed of kwaad verrichten. Leuke reeks die mij enorm wist te boeien. Ik kijk al uit naar meer...
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Koen wrote:Lees dan zeker ook Cowa en eventueel Kajika, marv ;) Ooke oneshots van Toriyama.

Junk - Record of the Last Hero 1-3
Manga over iemand die zich afsluit van de wereld (hikikimori) en op het internet een superherosuit wint. Wordt hij een God of een Demon? Met andere woorden zal hij goed of kwaad verrichten. Leuke reeks die mij enorm wist te boeien. Ik kijk al uit naar meer...
Ik zal het noteren op mijn 'to buy' lijst. Die nu al giga proporties aanneemt. maar bij wie niet , denk ik zo. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Neko Majin is ook een grappige verzameling van Toriyama over de Neko Majin, magische katten. ^_^

Excel Saga 6, 10, 11, 13

Ze waren afgeprijst en niet alles was er, dus een beetje chaotisch :P Maar goed, El Gala is een best grappige personage, een soort high class versie van Excel. Een paar hele vage gebeurtenissen als wat Iwata plots is geworden en zomgf, Rikdo probeert echt een plot in de manga in te stoppen? O_o

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Dys 01

Dit is echt wel een toffe manga...zoals alle die verwijzingen naar Brussel zijn leuk...bendes...de Heysel, (Heizel), Vandenbergh...

Het volgende deel komt binnenkort uit die ga ik zeker halen.. 8)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Berserk 11

Super weer!! Het zal niet lang meer duren voor i de volgende ga halen..

Guts laat in de latera manga wel meer gevoel zien dan de eerste manga
. Ik ben benieuwd hoe dit allemaal verder gaat.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

+Anima: 1
Ik had nog nooit van deze manga gehoord maar ik vond de cover best mooi. In een opwelling kocht ik dan ook de eerste 3 nummers.
Ook al is deze serie echt voor kinderen geschreven, die indruk heb ik toch, ik heb er wel van genoten. het verhaal is simpel met nergens grote verrassingen. De personages zijn vrij stereotyp maar wel cool.
Het character design vind ik dan wel weer sterk gedaan, alles ziet er mooi uit. De andere 2 nummers eens lezen en kijken hoe het verder gaat. Geen Tolstoj , wel Rowling. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Rough 8
Toch wel één van de beste Adachi reeksen na de trage eerste volumes. Hilarisch in dit volume is het springplank moment lol. Maar ook de serieuze kant met Ogata wordt sterk gebracht.

Shaman King 29
Yoh doet een klapke met Hao en neemt het nadien op tegen team The Ren die er allemaal op uit zijn Yoh het hoekje om te doen, nu ze toch weten dat resusciteren elke vijf seconden mogelijk is.
motivatiedip. help!

Akane
Posts: 27
Joined: Tue Mar 22, 2005 19:22
Location: Doos

Post by Akane »

rinosseros wrote:Marginal 1 (Moto Hagio)

Image

De eerste manga die ik lees in de moedertaal, en het heeft een tijdje geduurd -_-

De wereld bestaat alleen nog uit mannen, allen tot leven gebracht door de Holy Mother (in't Japans: horii maza, het heeft 50 pagina's geduurd eer ik doorhad wat die naam wilde zeggen :lol: ). Maar deze is oud en verwekt nog maar weinig kinderen waardoor de bevolking begint te morren.
En dan gebeurt het ondenkbare, de Holy Mother wordt vermoord! De daders vluchten weg via de woestijn en vinden op hun pad een vreemde jongeman (nuja, jongeman... eerder een kleuter).
En bon, vanaf dan wordt er rond de pot gedraaid :P

Het is duidelijk een yaoi of tenminste shounen-ai, maar goed, dat heeft me absoluut niet gestoord in de eerste twee hoofdstukken. Erna...tja, niet dat het shokerend is ofzo (hey, de manga dateert al van 1986), maar het verhaal valt stil en er ontstaat een wat vreemde driehoeksrelatie tussen twee mannen en een jongen... dat krijg je ervan als je in een wereld van enkel mannen zit zeker?

Nubon, dit eerste deel bestaat uit 4 hoofdstukken waarvan twee best interessante en twee echte shounen-ai hoofdstukken...
Al bij al ben ik content dat ik hem gelezen heb, alhoewel dat niet zo veel met het verhaal te maken heeft :?

Heb hier ook nog Doraemon, H2 en die Robot boeken liggen, die zijn voor in de niet-nader-bepaalde-toekomst :)

(excuses voor het ietwat Antwerpse taalgebruik :p)
...GIMME~! XD
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Rozen Maiden 1
Ik kende PEACH-PIT niet (onder meer DearS is van diens hand) maar Rozen Maiden stond me qua plot wel aan. Moet zeggen dat dit zeker niet slecht is maar dat iker toch net dat tikkeltje meer van verwachtte. Het is iets dat de jongeren wel zal aanstaan, of misschien de mensen die niet veel manga lezen, maar ik mis toch bezieling. Iets teveel neigend naar (vakkundig) bandwerk.
motivatiedip. help!

User avatar
Cloud8x4
Posts: 14
Joined: Fri Feb 17, 2006 18:29
Location: Heusden-Zolder
Contact:

Post by Cloud8x4 »

Hellsing Volume 09 - Chapter 05 :shock: :o :D Geweldige hoofdstuk, het einde van een tijdperk, triestig ook. Demons do cry :(

Berserk Volume 31 - Chapter 271 :shock: :o Het Berserk gehalte wordt nu wel enorm hoog, doet zijn naam eer aan.

Beide manga's bereiken ongeveer een hoogtepunt nu denk ik, hoewel met Berserk weet je nooit ....
Verschrikkelijk jammer dat het elke keer zo lang wachten is op de uitgave van een nieuw hoofdstuk.
You can destroy planets, but you can never destroy what I am
I am the hope of the universe, I am the answer to all living things that cry our for peace
I am true!
Ally to good, Nightmare to you!!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Cloud8x4 wrote:
Berserk Volume 31 - Chapter 271 :shock: :o Het Berserk gehalte wordt nu wel enorm hoog, doet zijn naam eer aan.


Verschrikkelijk jammer dat het elke keer zo lang wachten is op de uitgave van een nieuw hoofdstuk.
Wow lees je die in het Japans ofzo?

Die is in het Frans en in het Engels toch niet zo ver toch? :?
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

Locked