Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by barbapapa »

Maakt niet uit in welke volgorde of hoe groot die top is, het is al moeilijk genoeg er uit te kiezen :)
Last edited by barbapapa on Wed Nov 16, 2011 20:10, edited 1 time in total.

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

inu-yasha:
Mijn eerste manga die ik gekocht had met het idee: ik ga een manga kopen. :P Daarvoor had ik al wat dragonballs maar ik wist niet dat dat manga was en wat manga eigenlijk is. Inu-yasha leest gewoon zo vlot. De eerste 6 delen zijn wat saaier maar vanaf deel 7 word naraku en wat meer geïntroduceerd en hup de trein vertrekt. Spijtig dat het zo vlot leest want in 15 minuten ben je klaar met een boekje.

chobits:
kweilart en super grappig! Ik heb nog maar de eerste 3 delen en ik schiet een euro te kort voor het 4de :lol:

hikaru no go:
Je word meegesleurd in het verhaal en je moet erg goed zijn om iemand die niets van het spel go kent mee te slepen in je verhaal. Verbazingwekkend dat iets dat op het eerste gezicht saai lijkt zo leuk kan zijn!
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Mijn top 5

Chobits: Mijn eerste manga dat ik had gelezen ik vond die super giere ik weet nog goed die lachbuien die ik tijdens de klas had!

Love Hina: De eerste manga die ik heb gekocht!!!
Ik vond hem zo goed!! Maar ik wou eerst Chobits lezen!
Die ik dezelfde dag nog heb gekocht!
Bij deze manga werd ik dan uit de klas gegooid! Omdat het de tweede dag was dat ik lachbuien had!

I's: Mijn manga die ik na het lezen van Love Hina en Chobits gekocht heb toen ben ik gewoon niet naar school gaan ik werd dan toch altijd buiten gesmeten!

Battle Royale: Mijn eerste serieuze manga nu moest ik niet meer lachen maar betreuren hoe men op zo'n ideeen van verhalen komt! Maar best een goede manga.

Tokyo Tribes: Een toffe manga! Een manga die over de hip hop wereld gaat. Best wel eens een manga op een andere manier getekent dan Clamp!
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Supermoeilijk, zeker voor mensen met een berg aan manga's (dat is waarschijnlijk de reden waarom Koen hier nog niet heeft gepost :lol:)
Toch hier 14 titels, alfabetsich gerangschikt:

20th Century Boys
Ongetwijfeld het beste verhaal dat ik ooit gelezen heb. Schitterende reeks, het haalt al 18 delen eenzelfde, zéér hoog niveau.

Asatte Dance
Een mix van alledaagse gebeurtenissen, hilarische humor en erotiek. De tekeningen zijn niet super, het amusement daarentegen...

Battle Royale
Enkel goor geweld? Je m'en fou. Supperreeks die me steeds opnieuw bij de keel grijpt. Ik ben trouwens ook voorstander van de tekeningen.

City Hunter
Of de werken van Tsukasa Hojo, ik heb er gewoon zijn langste en bekendste reeks uitgenomen. Het had eigenlijk evengoed Sous un Rayon de Soleil kunnen zijn.

Duds Hunt
Heb deze one-shot nu al een stuk of 4 keer gelezen, en telkens werd ie beter. Vooral Rêves Eveillés is schit-te-rend.

I"s
Mijn favoriete sentimentele shônen. Steengoede tekeningen, herkenbare situaties (algemeen gezien dan toch), drama, humor,... alles wat een sentimentele shônen nodig heeft.

Le Journal de Mon Père
Wat mij betreft veruit de beste Taniguchi. Heel pakkend. Magnifiek verhaal.

Maison Ikkoku
Ru-mi-ko Ta-ka-ha-shi --> voila, dat zegt genoeg :)

Ranma 1/2
Mijn allereerste manga, en simpelweg hilarisch. Beste humoristische reeks.
... En het is Takahashi natuurlijk :)

Short Program
Verhaaltjes van Adachi zijn algemeen gezien gewoon super te pruimen. Short Program is een collectie verhaaltjes van de man, allemaal heel vertederend.

Sing "Yesterday" For Me
Wat vind ik zo goed aan deze manga? Geen idee, maar de reeks heeft er wel voor gezorgd dat ik me stort op alles waar de naam Kei Toume op staat.

Spirale
Horror. Prachtig getekend, en écht wel grellig. Iets wat vele horrorreeksen/films/spelletjes/... missen.

Le Vilain Petit Canard
De jongste toevoeging aan m'n favo's :) Hilarische reeks.

Zetman
Katsura's tekenwerk is hier gewoonweg verbijsterend. Tel dat op bij een (tot hier toe, ik heb slechts drie delen) boeiend verhaal en dat is genoeg om hiertussen te staan.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

ff keer zien voor een goeie update (:
een top 10 is al lang niet meer mogelijk :lol:
Dus ga ik even kijken per genre.

shounen:
666 Satan
Naruto
One Piece
Bleach
Eyeshield 21
Hunter x Hunter
Flame of Recca
Dragonball
Yakitate!! Japan
Fullmetal Alchemist
I''s

seinen:
Say hello to Black Jack
Monster/Pluto/20th Century Boys
Homunculus/Koroshiya Ichi
Vinland Saga
Zetman
Mushishi
Ciguatera
Ryuguden
Vagabond
Chokotto Sister
Yokohama Kaidashi Kikou

en dan nog Cromartie High School en Yotsubato, die gewoon in de categorie 'humor' vallen 8)

User avatar
Mr.FoDDeR
Posts: 3
Joined: Fri Sep 23, 2005 13:25
Location: if i knew i could get home...
Contact:

Post by Mr.FoDDeR »

1. Berserk => blijft gewoon een van de sterkste reeksen die ik ooit te lezen heb gekregen.

2. Samurai Deeper Kyo => wederom een sterke reeks, die gepaard gaat met een goed en leuk verhaal, de nodige humor en knappe gevechten. Een pareltje om te lezen...

3. GTO: een van de eerste reeksen die ik volledig heb gelezen, echt humor op en top, tegelijkertijd ook wel spijt dat ik op school nooit beter heb gestudeerd aangezien ik leraar wou worden en via deze reeks op nog extra voordelen ben uitgekomen (op de maanden vakantie na :lol: )

4. Vagabond => een knappe reeks, fijn getekend, leuke setting, ten tijde van de grote oorlogen in Japan, heel je leven lang op zoek naar de betere zwaardvechter...

5. Chobits => knap, ontroerend, en niet te lang verhaal maar wel pakkend, tranen schoten me in de ogen op het einde van deze reeks...

6. Hentai-Kamen => Humor (met grote "H") een superheld die zn krachten ontleend aan de slipjes die hij als vermomming draagt...

-*-*-*-EDIT-*-*-*-

en natuurlijk niet te vergeten, de bijbel inzake manga (imo)

AKIRA => geen verdere uitleg nodig bij deze reeks veronderstel ik...
Last edited by Mr.FoDDeR on Fri Apr 28, 2006 13:00, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

De reeksen zijn allemaal top in iets anders.

HxH : pure shonen, gekruid met een paar atypische elementen

NGE : of hoe mens zijn soms zo pijnlijk kan zijn... de humor is bij wijlen kurkdroog en goed.

Vagabond: filmisch mooi samoeraiverhaal

Eyeshield 21 : ik die American Football haatte... Not anymore !

Cromartie : Ooga?

Yakitate Japan : mijn favoriete brood-manga

en verder alles van Urasawa, en Bleach en Naruto, en SD Kyo natuurlijk, Dragonball ook... Zetman ! ook goe :D

User avatar
Cloud8x4
Posts: 14
Joined: Fri Feb 17, 2006 18:29
Location: Heusden-Zolder
Contact:

Post by Cloud8x4 »

Heb maar 13 manga's gelezen, omdat ik meer een anime fan ben. Ik lees de manga enkel als ik de anime gezien heb en als de anime nog in productie is of als ik lees dat de manga veel beter is da de anime.

In volgorde van leesplezier:
Rurouni Kenshin - vooral aan het deel dat niet verfilmd werd, de jinchu arc, is schitterend.

Berserk - mooi getekend, veel actie en verassing. Enkel het verhaal zou naar mijn mening wat mogen opschieten.

Hellsing - prachtig getekend, zeer boeiend, ben hier op het moment het meeste enthousiast over.

Love Hina - veel mooier dan de anime, vooral het einde dat in de anime nogal verpest is naar mijn mening. Voor de hopeloze romantici is dit zeker een aanrader :wink:

Saint Seiya - klassieker van een manga, heb enkel de latere volumes in de Hel gekocht, omdat deze niet verfilmd zijn. Gaf een grote voldoening om eindelijk het einde te lezen :)

Naruto - lees de manga vooral omdat de anime nog niet zo ver is, want heb het altijd enorm goed gevonden hoe ze geanimeerd was, zzer goede muziek ook. Behalve het Sasuke-Naruto gevecht en wat erna komt. Dit was een nogal grote teleurstelling.

Bleach - geen schitterende manga imho, maar toch probeer ik hierop bij te bijven, gewoon omdat ik het verhaal wil kennen.

Bijna allemaal vechtmanga's dus. Het lieft zou ik hebben, een vechtmanga gemixt met een of meer liefdesverhaaltjes, maar ook niet te cliché erover lopen. Nog een reden waarom ik Rurouni Kenshin zo enor goed vind.
You can destroy planets, but you can never destroy what I am
I am the hope of the universe, I am the answer to all living things that cry our for peace
I am true!
Ally to good, Nightmare to you!!

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Wel, ik moet redelijk ver reizen voor ik een winkel bereik die ietwat manga verkoopt, dus het is eerder een kwestie van "wat heb ik" dan "wat vind ik leuk"...

Inuyasha: Kennis mee gemaakt op het www, als anime. Overgeschakeld naar de manga nadat de anime offline was genomen (en bittorent heb ik niet), en ik me verveelde op het vliegveld in Spanje... Dus heb ik nu 2 Spaanse en 1 Frans volume.

Naruto: Wederom, eerst naar de anime gekeken. Maar waar ik IY even goed vind in beide versies, lees ik liever Naruto dan dat ik het bekijk. In de anime komt al die uitleg over die aanvallen nogal schoolmeester-achtig over. Engelse versie, jammer dat de geluidseffecten volledig vertaald zijn.

Love Hina: Na vele positive recensies ervan gelezen te hebben heb ik me er eentje aangeschaft... viel redelijk tegen, IMO. Ieder diertje zijn pleziertje..

FMA: niet veel over te zeggen... Gister gekocht, spaar het nog eventjes om te lezen...
Drinking with skeletons

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Post by webster »

Alles van Takehiko Inoue ( vagabond, real , slam dunk )

One Piece : een gigantische wereld, nog zo veel onbeantwoorde vragen, en o zo grappig

en verder nog ( waar ik geen zin heb om iets over te schrijven )
vinland saga
berserk
yakitate japan
Hajime No Ippo
Eden
hunter x hunter
....
Last edited by webster on Tue Jun 27, 2006 22:26, edited 1 time in total.

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

ik ga het kort houden met een top 5 deze keer :p

1. Vagabond
2. 20th Century Boys
3. Hunter X Hunter
4. Yotsubato!
5. I"s
Image

Ailyn
Posts: 2
Joined: Fri Oct 20, 2006 21:32
Location: BE

Post by Ailyn »

1. Furuba - fruits basket
2. Karekano
3. Kenshin (oud maar één van de beste)
4. X-clamp
5. Saikano
6. RG-Veda
7. Maburaho

Ja, ik ben een meisje. Er zit te veel Shojo in mijn lijst
:lol:

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Nice Saikano !!!!



Leuk te weten dat er nog mensen zijn die ze kennen.


Welkom op het forum :wink: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Nu ik wat meer gelezen heb dan Akira en Dragonball, zal ik de mijne eens posten:
1) Death Note
2) Bleach
2) One Piece
3) Lone Wolf & Cub
4) Akira


En Inugami zal er wss ook in komen. Kan ik zeggen als de reeks gedaan is.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by NeeNee »

Inuyasha
Dragon Ball
Death Note
YuYu Hakusho
Yu-Gi-Oh

Op dit moment zo’n beetje in die volgorde, maar dat wisselt. Ik vind het moeilijk om te zeggen welke mijn all-time beste reeks is, ik heb niet het gevoel dat er eentje echt bovenuit steekt. Misschien komt dat nog als ik wat meer reeksen leer kennen (ik zit tenslotte nog steeds maar aan 35 :P).

Post Reply