Guest Review: Negima!

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Guest Review: Negima!

Post by Weertangel »

Negima!, Magister Negi Magi is een shonen manga van Ken Akamatsu,(de artiest achter Love Hina) die gaat over de 10-jarige tovenaarsleerling Negi Springfield, die na afgestudeert te zijn aan de magie academie in engeland als trainingsopdracht naar japan wordt gestuurd als leraar op Mahora Acedemie, aan het hoofd van een klas van 31 14-jarige meisjes! :shock:

Hier ontmoet hij de koppige Asuna Kagurazaka, die echter al snel uitvindt dat Negi een tovenaar is, maar toch besluit het geheim te houden om problemen te verkomen en om hem te helpen zich aan te passen in zijn nogal benarde positie, sinds hij niet echt serious wordt genomen door zijn studenten, maar ook met zijn zoektocht naar Negi's verdwenen vader, de legendarische "duizend Meester" ,die 10 jaar geleden verdween en wat uitgegroeid is tot een obsessie voor de jonge Negi.
Eerst echter moet hij zijn studenten overleven, want naast de standaard "happy go lucky" dames zitten er ook nog een ninja, een robot en een eeuwenoude vampier in de klas! en hoe ga je daar mee om??

De serie weet de humor goed met aktie te combineren en zorgt ervoor dat het nooit eentonig wordt, wat perfect werkt met de hoge moë factor :) van standaard ecchi scenes en titaanse magie gevechten tot liefdesdrama's met een twist, het past er allemaal perfect in!

Andere Media
Negima! heeft veel succes in de anime sector, met 1 anime serie die de serie strak volgt en 1 spin-off serie genaamd Negima!? die een compleet andere verhaallijn heeft. er is ook een manga van genaamd Negima!neo.
Ook zijn er meerdere OVA's uit en komt er deze maand(augustus) een animatie film uit van negima die op de OVA's aansluit.
Er is ook een live-action serie van Negima! in Japan uitgebracht onder dezelfde naam.

dus gaat dat zien ;)

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Negima!

Post by pietel »

Wow goede review! ge wordt nog ne pro.
Negima is heel leuk. Het is een harem serie en die blinken nooit uit in originaliteit, maar Negima verveelt nooit.
Door een slimme combinatie van grote actie-avonturen verhalen met kleine romantische en grappige avontuurtjes, is het een grote aanrader in het genre.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Negima!

Post by Brook500 »

Klinkt interessant zal er ooit wel eens aan beginnen. En idd een goeie review, Weertangel. 8)
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest Review: Negima!

Post by Weertangel »

Dank je wel allebij :)
En brook, het is inderdaad een aanrader, voor zowel art als verhaal. en ik denk dat ie jou wel zal bevallen :)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Negima!

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:En brook, het is inderdaad een aanrader, voor zowel art als verhaal. en ik denk dat ie jou wel zal bevallen :)
Ik ga sowieso eerst aan Love Hina beginnen alvorens ik Negima ga lezen. :wink:
Image

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Guest Review: Negima!

Post by Ginrai »

Een aantal van mijn favoriete elementen in negima zijn de zeer strak getekende (magische) gevecht scenes en de Incantaties die o.a vertaald zijn naar het Latijns!
(Over de Latijnse incantaties gesproken,ondervind ik dat de extra pagina's hiervoor 1 van de leukste toevoegingen bij het lezen van elke volume.)


Op het vlak verhaal komt negima met kop boven schouders uit boven de concurrentie in het ecchi genre imo,ondanks de momenten waarop het verhaal deels word uit geroken(een goed voorbeeld hierbij is de "mahora festival/chao"-arc). Alhoewel het nooit te complex wordt blijven de verhaallijnen toch wel een continue niveau,waarbij love hina vervaagt tot een slechte herinnering en akamatsu beter uit zijn dak komt al schrijver .

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest Review: Negima!

Post by Weertangel »

Ginrai wrote:Een aantal van mijn favoriete elementen in negima zijn de zeer strak getekende (magische) gevecht scenes en de Incantaties die o.a vertaald zijn naar het Latijns!
(Over de Latijnse incantaties gesproken,ondervind ik dat de extra pagina's hiervoor 1 van de leukste toevoegingen bij het lezen van elke volume.)
En vergeet niet het oud-japans en oud-grieks! wat dat betreft leer je er ook nog wat van :)
Al vind ik de exstra uitleg over de herkomst van de spreuken een beetje overkill, ik bedoel, wie wil nu precies weten uit welk gedeelte van een romeinse text de spreuk naar verwijst?? leuk voor 1 keer maar ik heb liever een directe vertaling van wat er gezegt wordt dan directe quotes van Plato of zo...

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Guest Review: Negima!

Post by Ginrai »

O_O ok...mijn innerlijke fanboy zat zich dus niet dingen in te beelden,ik was even mijn mangakast aan het uitstoffen en had eventjes v4 vast van negima en zag de naam van peter A(llen) david staan als vertaler van de eerste volumes en na eventjes te googelen blijkt het dat echt om de comic schrijver gaat!

mss onnozele trivia voor sommige,maar ik vind dit toch de moeite om te posten :mrgreen: .

Post Reply