Guest review: Soul Eater

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Guest review: Soul Eater

Post by Brook500 »

Mangaka: Ohkubo Atsushi
Genre: Shonen
Status: Nog lopend - 19 delen
Talen: japans (origineel/Square Enix), frans (Kurokawa/16 delen), engels (Yen Press/6 delen), duits (Carlsen Comics/9 delen)
Covers (franse)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

In de Nevada-woestijn in Amerika is een stad genaamd Death City die een wel heel bijzondere school heeft. De leerlingen bestaan daar uit Meisters en Weapons.
Weapons zijn mensen die (logisch) in wapens kunnen veranderen en Meisters hanteren de Weapons.
Als de leerlingen ervaren genoeg zijn mogen op zielenjacht gaan. Hun opdracht is om 99 zielen van kwaadaardige mensen te vangen plus nog ééntje van een heks.
Wanneer de Weapon ze allemaal opeet wordt hij gepromoveerd tot Death Scythe, het ultieme Weapon.

Maka is de Meister van Soul. Wanneer ze tijdens hun jacht op de laatste ziel het verknallen moeten ze helemaal terug opnieuw beginnen aan hun zielenjacht.
Buiten hun volgen we ook de teams Black Star - Tsubaki en Death the Kid - Thompsonzusters.

Al in het eerste deel komen we de 3 belangrijste personages van serie tegen en de plot gaat aanzienlijk goed vooruit.
De actie en de humor is geweldig goed gedaan en vooral het symmetriesyndrome van Death the Kid is hilarisch.
De tekenstijl is helemaal naar 't genre en de humor gericht.
Ook de ecchifans worden af en toe wel op hun wenken bediend.
Last edited by Brook500 on Thu Oct 20, 2011 14:29, edited 3 times in total.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guest review: Soul Eater

Post by pietel »

Eén van mijn favorieten! Ik ben het nu in het japans aan het lezen. Wel ja, lezen, ik oefen mijn katakana met de japanse versie want het grootste deel versta ik toch niet.
Maar ik hou nogal van de stijl die tamelijk cartoon-achtig is maar vooral ook heel slim gebruik maakt van zwart-wit contrasten en grafische motieven.
Zo heeft elk personage en locatie een zeer eigen stijl die doorgedreven is in veel leuke details. de slangenvectors van Medusa, de kikkers van Eruka, de piano bij Soul...
daardoor zijn de prentjes altijd leuk om zien.
het tempo is ook tamelijk hoog en hoewel het verhaal een beetje zwak begint (drie oneshots die de drie hoofdpersonages voorstellen worden in het eerste volume gebundeld en vormen zo zonder enige samenhang het begin van de serie), wordt tamelijk snel een interessante hoofdplot opgebouwd.
En de serie neemt zichzelf niet al te serieus. het is luchtig en snel en alle personages zijn een tikkeltje gek.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest review: Soul Eater

Post by Weertangel »

Absoluut geen slechte serie, maar ik vind de latere sub-plot over Soul's Corruptie en de gedoe over angst een beetje eentonig op de lange termijn..
Tekenstijl is echt gaaf en er zit inderdaad genoeg Ecchi in om iedereen wel tevreden te stellen ;)
Om die reden is Blair ook mijn favoriete personage :mrgreen:

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guest review: Soul Eater

Post by pietel »

Mijn favoriete personages zijn Kid, Eruka, Stein en Justin.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest review: Soul Eater

Post by Brook500 »

pietel wrote:Mijn favoriete personages zijn Kid, Eruka, Stein en Justin.
Buiten Eruka zijn de rest ook zo goed als mijn favorieten.
Image

mushimaru-chan
Posts: 7
Joined: Sat Jul 30, 2011 16:56

Re: Guest review: Soul Eater

Post by mushimaru-chan »

ik heb de manga nog niet gelezen, alleen maar de anime gezien. Maar ik ben wel van plan om het ooit eens te kopen.
Ik vond Soul-Eater echt wel een toffe shonen. Echt hillarisch :D Ook de eerste anime die ik voor de 2de keer heb gezien.
Ik vond het verhaal soms wel niet zo super,maar de actie en humor die er in zit vond ik zeer leuk.
Toch wel wat anders dan die mainstream shonen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest review: Soul Eater

Post by Weertangel »

mushimaru-chan wrote:ik heb de manga nog niet gelezen, alleen maar de anime gezien. Maar ik ben wel van plan om het ooit eens te kopen.
Ik vond Soul-Eater echt wel een toffe shonen. Echt hillarisch :D Ook de eerste anime die ik voor de 2de keer heb gezien.
Ik vond het verhaal soms wel niet zo super,maar de actie en humor die er in zit vond ik zeer leuk.
Toch wel wat anders dan die mainstream shonen.
het is een aanrader :) de anime volgt de manga behoorlijk precies dus je zult veel bekends zien.

Al viel mij wel meteen op dat ze veel ecchi uit de anime hebben geknipt, dus die zie je terug in de manga :)

Post Reply