Guest Review: Claymore

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Guest Review: Claymore

Post by Brook500 »

Mangaka: Yagi Norihiro
Genre: Shonen
Status: Nog lopend - 20 delen
Talen: Japans (origineel/Shueisha), frans (Glenat/18 delen), engels (Viz/18 delen), duits (Tokyopop/15 delen), spaans (Glenat/18 delen), italiaans (Star Comics/8 delen)
Covers (franse)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage


Het verhaal speelt zich af in een land tijdens de middeleeuwen.
Al jaren wordt dat land geteistert door kwaadaardige wezens genaamd Youma. Om die wezens te bestrijden is er een organisatie die jonge vrouwelijke krijgers inzet genaamd 'Claymore's' of 'Silver Eyed Witches'.
Ze hebben allemaal Youmabloed in hun lichaam waardoor ze halfmens-halfyouma zijn. Iedere krijgster heeft zowat haar specifieke eigenschap en ze zijn genummerd.
Hoe dichter bij nummer 1, hoe sterker ze zijn dus.

Het hoofdpersonage Claire is één van die krijgsters en is met nummer 47 de laagste van alle krijgsters.
Wanneer zij van de organisatie een missie krijgt en vervult, wordt zij achtervolgt door Raki, een jongen die na de missie zijn enigste familielid heeft verloren.
Samen gaan ze van de ene opdracht naar de andere en we komen uiteindelijk meer en meer over de Youma, Claymore's en de organisatie te weten.

Deze serie blijft mij nog altijd inspireren, heeft een boeiend verhaal en personages en leest overigens heel vlot.
Mijn favoriete arcs blijven nog altijd die van het verleden van Claire en Teresa en de battle in Pieta. Maar de plotdevelopment daarna is ook eentje om op het puntje van je stoel te zitten. :D
Ook de tekenstijl is mooi gedaan. Niet mijn favoriete, maar toch om te zeggen dat het mij zeer goed bevalt. :wink:
Last edited by Brook500 on Thu Oct 20, 2011 14:31, edited 4 times in total.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest Review: Claymore

Post by Weertangel »

Ook weer een goede aktie serie! en goed samengevat Brook!!

Trouwens, je moet toch echt wat aan je engels doen, of het zo min mogelijk gebruiken, want hier zitten best wel wat spelfouten in. belangrijkste zijn : Silver eyes witches moet silver EYED witches zijn.
En het hoofdpersonage heet Claire, niet Clare.

Voor de rest maak je echt goede reviews :)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Claymore

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:Ook weer een goede aktie serie! en goed samengevat Brook!!

Trouwens, je moet toch echt wat aan je engels doen, of het zo min mogelijk gebruiken, want hier zitten best wel wat spelfouten in. belangrijkste zijn : Silver eyes witches moet silver EYED witches zijn.
En het hoofdpersonage heet Claire, niet Clare.

Voor de rest maak je echt goede reviews :)
Dat van die SEW was idd een domme fout, maar van de naam Cla(i)re is het nogal wat verwarrend aangezien de ene vertaling met i & de andere zonder is. Zolang we maar weten wie wie is. :wink:
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest Review: Claymore

Post by Weertangel »

Dan ga gewoon met wat je zelf het beste vindt klinken, of hou het bij 1 versie. ik zelf vindt Claire het beste, maar ja, dat ben ik :wink:

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Claymore

Post by Berserker500 »

In de Franse versie is het Claire en ik vind trouwens dat de namen het best tot hun recht komen in de Franse versie vermits het eigenlijk allemaal franse namen zijn. Is het trouwens niet vooral Clare in de scans?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Claymore

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:Dan ga gewoon met wat je zelf het beste vindt klinken, of hou het bij 1 versie. ik zelf vindt Claire het beste, maar ja, dat ben ik :wink:
Berserker500 wrote:In de Franse versie is het Claire en ik vind trouwens dat de namen het best tot hun recht komen in de Franse versie vermits het eigenlijk allemaal franse namen zijn. Is het trouwens niet vooral Clare in de scans?
Ja, het is idd Clare bij de scans. Maar goed jullie winnen. Ik zal er Claire van maken. :wink:
Image

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Claymore

Post by Bart »

Weertangel wrote:Trouwens, je moet toch echt wat aan je engels doen, of het zo min mogelijk gebruiken, want hier zitten best wel wat spelfouten in.
Ik bedoel het heus niet gemeen, maar ik moet toch even zeggen: 'Pot, ketel en zwart.'
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Claymore

Post by pietel »

De officiele engelse vertaling zegt Clare. Maar ik vind Claire persoonlijk ook beter klinken.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guest Review: Claymore

Post by Weertangel »

Bart wrote:
Weertangel wrote:Trouwens, je moet toch echt wat aan je engels doen, of het zo min mogelijk gebruiken, want hier zitten best wel wat spelfouten in.
Ik bedoel het heus niet gemeen, maar ik moet toch even zeggen: 'Pot, ketel en zwart.'
Heh. helemaal waar, maar probeer ook te helpen, en ik ben er ook goed op vooruit gegaan niet?

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Guest Review: Claymore

Post by Saki »

クレア Kurea om precies te zijn

Dan ga ik ook voor Claire
Going to Atsusacon!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Guest Review: Claymore

Post by The Donkey »

mmm, het was zoiezo Claire in de fansub:P
was verbaast om Clare te zien in de Viz vertaling, kan ik me niets van herinneren:P
erg leuke serie, is 1 van mn eerste anime series die ik zag en ik heb er van genoten!:)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Claymore

Post by Brook500 »

the donkey wrote:is 1 van mn eerste anime series die ik zag en ik heb er van genoten!:)
Vind ik ook, tot de 3 laatste filler-episodes. :(
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Claymore

Post by pietel »

Ja het einde was een grote afknapper. je kan het moeilijk filler noemen, want vulsel is het niet, gewoon een ander einde.
maar ik vond er niets aan.
Op één of andere manier voel je ook dat de geest van het verhaal ineens veranderd door een groots spectaculair cliché einde te maken dat veel te weinig touwtjes aan elkaar knoopt. Sommige stukken in de anime waren wel redelijk geweldig, maar mijn eindscore is 'matig'.
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Guest Review: Claymore

Post by The Donkey »

idd einde was klote, had echt iets van dat is het?!
njaa de manga heeft nog altijd geen einde dus kan niet echt zeggen dat het slechter is dan de manga:P

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Guest Review: Claymore

Post by Brook500 »

Hopelijk komt er nog later een sequel van. Je weet nooit. :wink:
Image

Post Reply