De Tedere Jaren ~[Casterman]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

De Tedere Jaren ~[Casterman]

Post by Brook500 »

Op 15 september 2010 verscheen De Tedere Jaren 1 in het Nederlands. Lees hier de review van dit spannende volume!

Op een dag ontmoet Tsukiko aan een bar een oude man. Die blijkt een leraar van haar geweest te zijn genaamd Matsumoto.
Hoe langer, hoe meer komen er meer herinneringen (die zij nog amper weet) van vroeger naar boven.

Tsukiko is van nature een dromerige karakter die steeds meer & meer herinneringen van vroeger probeert boven te halen door met Meester Matsumoto op stap te gaan.
Het einde was goed om te volgen.

Taniguchi blijft met zijn tekenstijl & japanse cultuur de lezers te charmeren. Voor een 'Slice of Life' manga vind ik het wel geslaagd.
Je zou DTJ beschrijven als een samenvoeging van De Herinneringen & De Wandelaar.
Toch blijf ik De Herinneringen beter vinden. Maar DTJ heeft wel meer diepte in 't verhaal dan De Wandelaar.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: De Tedere Jaren ~[Casterman]

Post by Berserker500 »

Heb ook deel 1 gelezen.
Met al die herinneringen in elk hoofdstuk deed het mij denken aan De Wandelaar.
Heeft inderdaad meer diepgang dan De Wandelaar maar De Herinneringen blijft mijn favoriet.
Zeker een leuke manga met weer veel dingen over de Japanse cultuur.
Ik hoop dat er bij Casterman nog meer Taniguchi gaat verschijnen.
Alleen vond ik het spijtig dat er een franse zin stond in dit deel.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: De Tedere Jaren ~[Casterman]

Post by Brook500 »

Juist, die franse zin was idd heel jammer. Maar voor de rest vind ik het een geslaagd deel.
Ik denk dat deze serie in 't totaal 2 delen zal bevatten. Aldus dat heb ik via een wikipedia-link toch gezien.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: De Tedere Jaren ~[Casterman]

Post by Berserker500 »

Deel 2
De band tussen de meester en Tsukiko wordt steeds sterker.
Ik vond het wel een sterk einde met als bonus een interview tussen Jiro Tanuguchi en Hiromi Kawakami.
Hopeljik komt er snel nog een werk van Taniguchi bij Casterman.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: De Tedere Jaren ~[Casterman]

Post by barbapapa »

Ik hoop echt ooit eens Chichi no Koyomi te kunnen lezen (in het Frans bekend als 'Le Journal de mon Père' dacht ik)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: De Tedere Jaren ~[Casterman]

Post by Brook500 »

De Tedere Jaren 2

Prachtig einde van deze tweeluik. Ik vroeg mij af of er iets van Tsukiko's schoolverleden zou komen, maar uiteindelijk kwam 't toch.
Ook de band tussen haar & haar leraar wordt sterker dan voordien.
Taniguchi's werken blijven goed maar zijn meesterwerk Herinneringen blijft wel mijn favoriet van zijn series. :)
Image

Post Reply