DNAngel ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

DNAngel ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Koen wrote:Net zoals in Frankrijk heeft Glénat Benelux reeds snel een erg diverse catalogus uitgebouwd. Waar de spil bij Kana toch de shonen is, biedt Glénat in gelijke mate seinen, shonen en shojo aan. DNAngel hoort in deze laatste categorie thuis en we bekijken van naderbij hoe goed ik me de rol van jong meisje kan aanmeten.

Daisuke Niwa is een veertienjarige jongen en zoals zo vaak in manga is hij maar een beetje een grijze muis. Hij is heimelijk verliefd op het mooiste meisje van de klas: Risa. Op zijn veertiende verjaardag besluit hij haar zijn liefde te verklaren. Maar het meisje vindt Daisuke veel te ordinair. Zij droomt van een prins op een wit paard en Daisuke ziet zij enkel als een goede vriend.

Wanneer de schooltijd om is keert Daisuke teleurgesteld terug naar huis. Daar hebben z’n moeder en opa een grote verrassing voor hem in petto. Maar het is geen verjaardagsgeschenk waar Daisuke op te wachten zit…

Blijkt dat de familie van Daisuke een befaamde dievenfamilie is. Bij elke generatie reïncarneert de meesterdief Dark in een lid van de familie. En ditmaal is het Daisuke die het DNA van Dark geërfd heeft. Japan is in rep en roer want de media is reeds ingelicht dat Dark na 40 jaar inactiviteit terug op het voorplan zal treden en wederom bekende kunstwerken zal stelen.

Dark huist als een tweede persoon in het lichaam van Daisuke. De transformatie zal echter op een weinig benijdenswaardige manier gebeuren voor Daisuke. Telkens wanneer hij te intens aan zijn liefde voor Risa denkt zal hij in Dark veranderen. Dark zal echter op zijn beurt al snel verliefd worden op de tweelingzus van Risa en wanneer zij in beeld verschijnt zal het Daisuke zijn die weer de overhand krijgt over zijn eigen lichaam. Gecompliceerd? Zeker en vast. En natuurlijk ook aanleiding voor een heleboel verwarring en quiproquo’s!

Het wordt pas echt moeilijk als blijkt dat Risa wel valt voor de charmes van de knappe en intelligente dief Dark, die er ouder en vooral mannelijker uitziet dan Daisuke. En bovenal zal Daisuke dit hele avontuur pas achter zich laten als Risa voor hem valt.

Het is duidelijk dat al deze ingrediënten vorm geven aan een romantische komedie. DNAngel is een humoristisch liefdesverhaal dat we wat kunnen vergelijken met het werk van Yuu Watase (Alice 19th,…). Ook hier spelen fantastische elementen een rol in een doordeweeks liefdesverhaal.

De tekenstijl is erg geslaagd en mangaka Yukiru Sugisaki beheerst haar stijl. De pagina-indeling en de opbouw van het verhaal zijn echter minder geslaagd. Je moet echt wel geconcentreerd lezen of je verliest al snel de draad van het verhaal.

Ik blijf achter met een dubbel gevoel over deze reeks. Enerzijds is DNAngel ideaal voor het doelpubliek van jonge meisjes, maar door de weinig eenvoudige opbouw van de scènes is het toch ook niet echt een ideale instapmanga voor de beginnende mangalezer.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Ik zal maar terug mijn reactie van de andere DN Angel-topic hierop zetten.

Ik heb D N Angel al tot deel 4 gelezen & ik vind het een leuke manga om te lezen.
Vooral de plot & de dialogen lezen vlot.
Ook de one-shots op het einde van deel 1 & 2 waren leuk.
Ga deze week zeker, als het er is natuurlijk, deel 5 (misschien zelfs 6) kopen want Dark vecht juist tegen Krad op het einde van de laatste chapter.
De extra's van deel 3 vond ik het beste: verzoeken van de fans, enkele vraagjes voor de personages & de eerste populariteitspoll van de personages.
Image

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Jarus »

Ik hoop toch wel dat de mangaka een beetje blijft door tekenen en schrijfen.
Want ik wil natuurlijk wel een mooi eind zien van dit verhaal :D
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Riku
Posts: 30
Joined: Mon Aug 16, 2010 5:19
Contact:

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Riku »

@Jarus: Ik vraag me af hoe snel die mangaka dan wel niet tekent. Want in Japan valt tot volume 13 te vinden en daarna niets. En dit volume werd al in 2008 uitgegeven. En helaas is het nog niet het einde.

De manga zelf is inderdaad erg leuk, erg interessant... af en toe misschien moeilijk te volgen, maar als je er eenmaal aan gewend ben is er geen enkel probleem meer. Het is jammer dat de serie door glenat pas tot deel 11 is uitgegeven op een zeer traag tempo. En ik heb op één of andere manier het idee dat het echt nog een jaar gaat duren voordat deel 13 uiteindelijk al vertaling in de winkel ligt. (dus heb ik deel 12 en 13 in ieder geval al in het Japans aangeschaft)

Tja... ik weet niet wat ik precies over de serie moet zeggen. Hij gaat uiteindelijk een hele andere kant op dan ik had verwacht. ^-^
"Until I can fly, Until I can fly HIGH, I'll try my best!"

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Jarus »

Het duurt allemaal ZOOOO lang.
Zowel in japan als hier in het nl.
poe het is gewoon niet leuk meer :cry:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by NeeNee »

En voor één keer kunnen we het niet enkel op Glénat steken. :P

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Jarus »

hahaha ja dat is ook voor het eerst hahaha.
Maar toch ook wel een beetje want er zijn 2 delen die nog uitgegeven kunnen worden.
Maar ja al te veel kunnen ze met deze serie er ook neit aan doen.
Dus yeah we hebben een plus puntje voor glenat :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Brook500 »

DN Angel 5 gelezen.
Beste volume tot nu toe. Het gevecht tussen Dark & Krad is beëindigd. Daarna wordt het leuk als ze in de wereld van een magische spiegel terecht komen.
Straks deel 6 eens lezen. Ik hoop dat Krad nog eens terug verschijnt want zijn karakter is best wel cool.
Image

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Jarus »

Moeten we eigenlijk niet een regel tegen spoilers hebben???
want soms word er wel het 1 en ander gezegt dat wel wat kan verklappen ???
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by NeeNee »

De regels zijn simpel:
- in het topic voor de Nederlandstalige release praat je enkel over de delen die al in het Nederlands verschenen zijn;
- als je weet dat iets een zware spoiler is (belangrijk voor het vervolg van de reeks) formuleer je het zo dat alleen mensen die dat stuk al gelezen hebben het kunnen snappen, of je geeft een duidelijke spoilerwarning vooraf.

Logisch, toch? :)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Jarus wrote:Moeten we eigenlijk niet een regel tegen spoilers hebben???
want soms word er wel het 1 en ander gezegt dat wel wat kan verklappen ???
Als je goed kijkt naar mijn post zie je dat ik geen namen heb gebruikt bij de 2de zin. Ik heb alleen juist het woordje "ze" gebruikt omdat je dan nog niet weet wie die "ze" zijn. Het kunnen 2 of meerdere personages tegelijk zijn.
Image

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Jarus »

Brook500 wrote:
Jarus wrote:Moeten we eigenlijk niet een regel tegen spoilers hebben???
want soms word er wel het 1 en ander gezegt dat wel wat kan verklappen ???
Als je goed kijkt naar mijn post zie je dat ik geen namen heb gebruikt bij de 2de zin. Ik heb alleen juist het woordje "ze" gebruikt omdat je dan nog niet weet wie die "ze" zijn. Het kunnen 2 of meerdere personages tegelijk zijn.
IK bedoelde het niet persoonlijk sorry als je dat dacht Brook500.
Het was gewoon een algemene vraag dus bij deze.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Geeft niets hoor, Jarus. Maar als ik mijn mening zeg over een deel wil ik de andere forumleden ook informeren over hoe goed of minder goed dat deel is.
Ik dacht dat ik even iets verkeerd had gezegd in mijn vorige post, dus ik wilde even meer uitleg geven over mijn mening. Vat het niet persoonlijk op hoor Jarus.
Image

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Jarus »

Nee uiteraard niet Brook500.
Ik voel me niet zo snel aangevallen hoor :lol:
Als ik ooit een keer naar een meet ga en we ontmoeten elkaar dan zal je zien wat voor een sfeerverhogend persoon ik ben :D
En ik snap wat je wou doen met je uitleg dus geen schade :wink:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: DNAngel ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Oef, wat een geluk. Ik had op de forum al door dat je een sfeervolle kerel bent.
Misschien ga ik naar die van Brussel als er een meet komt.
Image

Post Reply