Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Geen flauw idee, dat zal ik je binnen enkele weken weten te vertellen ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Jij koopt echt gewoon alles, he. :lol:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Ik heb het de eerste maanden van het jaar goed volgehouden minder te kopen, maar blijkbaar is het tij weer aan het keren...
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Koen wrote:Ik heb het de eerste maanden van het jaar goed volgehouden minder te kopen, maar blijkbaar is het tij weer aan het keren...
't is zomer, de manga's staan in bloei.

Naruto 48

Ah, dus Pain bedoelde het allemaal zo slecht niet. Ik had nu wel een korte adempauze verwacht, maar nee: meteen weer ambras.

Kekkaishi 23

Soms weet ik het even allemaal niet meer. Wie hoort nu bij wie? Los daarvan is Kekkaishi nooit telleurstellend.

Nodame Cantabile 9

Chiaki en Nodame groeien iets meer naar mekaar toe. Wat zal dat geven eenmaal in Frankrijk...

Obrigado

Scans... Een kleine collectie van one-shots, vertaald door de mannen achter Historie. Best goed.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Life 12
Blijft een van de beste shojo's van het moment. De zwakkeren worden sterker, en de sterken tonen hun zwakheden.

Guin Saga 4
Quality fantasy die wel iets minder beklijft doordat je weet dat de serie zo kort zal zijn. Gewoon zalig plaatjes kijken en genieten.

Beach Stars 7
Dit einde dat geen einde is is weinig boeiend. De serie begon sterk en bleef wel overeind maar het vervolg zal toch zonder mij gebeuren.

Homunculus 11
Je hebt het ganse boekje het gevoel dat het einde in zicht is en dan komt er een wending die toch weer openingen toelaat. Een serie die volume na volume interessant blijft.

Full Ahead Coco 20
Deze shonen blijft een pareltje. Voor Naruto en One Piece moet deze FAC niet onderdoen hoor.

Ping Pong Dash 9
Vorig volume was een scharniermoment en het is dan altijd afwachten hoe de reeks zich herpakt, en PPD doorstaat het scharniermoment met verve. Het blijft gewoon zalige ontspanning.

H2 - 23
Owie, komt er dan toch een krak in de vierhoeksrelatie? Adachi blijft sterk, vooral in het sentimentele aspect dat hier de bovenhand krijgt op het sportieve.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Bitter virgin 1
Dit lijkt eigenlijk nog wel interessant, voor een shojo. 4 delen, hm? Dat moet ik aankunnen.

En mooie covers.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Bitter Virgin is een seinen, dacht ik.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Alive Last Evolution 13
Dit lijkt me een beetje een miskende reeks. Duidelijk niet echt succesvol aan het vertraagde ritme bij Pika te zien, maar oh zo boeiend en divers. Scenarist blijkt trouwens onlangs overleden te zijn...

Cross Game 16
Zalig volume. Adachi komt duidelijk beter tot z'n recht als je geen tien reeksen van hem tegelijkertijd leest ;)

My first Love 8
Blijft een leuke shojo - zeker nu de tortelduifjes zich weer aan elkaar overgeven. Harttransplantatie op komst voor happy end?

Go Tenba Cheerleaders 6
In het eerste deel van dit boekje ergerde ik me weer aan de tussenverhaaltjes maar nadien barst dan eindelijk nog eens een toernooi over cheerleading los. Eindelijk!
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Koen wrote:Full Ahead Coco 20
Voor Naruto en One Piece moet deze FAC niet onderdoen hoor.
Dat eerste overtuigt me allesbehalve, dat andere doet dan weer het tegenovergestelde.
Maar dan herinner ik me dat je One Piece nog niet zo ver hebt gelezen; dus begrijp ik het wel. ;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Ik vind het altijd leuk dat je ook bij kleinere Japanse uitgeverijen een klassieker kan vinden in iets zo klassiek en traditioneel als de avonturenshonen die anders volledig gedomineerd wordt door de titels uit Jump.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Koen wrote:Bitter Virgin is een seinen, dacht ik.
Als het over romantiek gaat, is het shojo voor mij. :P


Vampire Chronicles 5
We krijgen eindelijk de volledige achtergrondgeschiedenis te horen. Bridgets versie van de feiten dan. Waarschijnlijk laat ik door mijn persoonlijke antipathie meeslepen, maar als later blijkt dat het in feite zij was die Stella vermoord heeft, I called it. :wink:

Goede reeks trouwens. Wel erg veel geklets. Lang geleden dat ik nog een woordenboek Frans nodig had. :?

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2010

Post by barbapapa »

Koen wrote:Ik vind het altijd leuk dat je ook bij kleinere Japanse uitgeverijen een klassieker kan vinden in iets zo klassiek en traditioneel als de avonturenshonen die anders volledig gedomineerd wordt door de titels uit Jump.
Toch niet zo verrassend. Een goede reeks gaat zelfs veel vaker verneukt worden bij een populair magazine, tegenover een minder bekende die gewoon mag doen (en eindigen) wanneer de auteur het zelf wil.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Vampire Chronicles 6
WHAHAHAHAHA!! Arme Kayuki, dit had niemand haar verteld. Die trekt het niet lang meer.

Nog een vijfde partij erbij, leuk. En ondertussen is er niemand die zijn bondgenoten de volledige waarheid vertelt. De actie is momenteel tot een minimum beperkt, maar de reeks wordt er zeker niet minder interessant door.

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by aya »

libray wars - love war deel 1

een zeer verrassende eerste deel . het is eens een andere shojo dat we gewoon zijn .

DOUBT LAASTE DEEL

zeer teleurgesteld met het einde .Het was toch niet wat ik van verwachte echt spijtig voor een serie die zo strek begonnen was .

NABARI DEEL 10

dat is een shonen die aan mijn hart ligt . Het verhaal blijft boeiend .

SAINT SEIYA THE LOST CANVAS-HADES DEEL 12

Het blijft zeer goed je verveel je niet en de actie is echt goed .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

aya wrote: DOUBT LAASTE DEEL

zeer teleurgesteld met het einde .Het was toch niet wat ik van verwachte echt spijtig voor een serie die zo strek begonnen was .
En komt er nog een vervolg (sequel of zo)? Of is het gewoon echt gedaan en slecht?

Deze reeks leek mij interessant, maar als er één ding is dat ik haat dan is het wel mystery series met slecht afgewerkte eindes.

Locked