Plechtige communies

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Plechtige communies

Post by NeeNee »

Het is de tijd van de plechtige communies, en ik moet cadeautjes geven. Het liefst van al zou ik die kinders wat manga opsolferen, maar het probleem is dat ik niet meteen een geschikte reeks weet.

Zijn er manga reeksen op de Nederlandtalige markt die geschikt zijn voor 12-jarigen (die niet op hun leeftijd vooruit zijn, en waarvan ik niet weet hoe de moeder op overdadig bloed reageert)? Niet veel, he?

Op dit moment ben ik gewoon mijn overtollige Suske & Wiske's aan het uitdelen :twisted:, maar als ik een goeie manga kon vinden zou het wel beter zijn.

Terzijde, weet er iemand waar ik mijn oude (Europese) strips zou kunnen kwijtgeraken en er nog iets voor krijgen? Online verkoop is niet echt handig, aangezien het er niet zo veel zijn en van vrij uiteenlopende reeksen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Plechtige communies

Post by Koen »

Misschien One Piece? Omdat de 'feel' toch minder op geweld ligt dan bij bv. Naruto? Maar het blijft natuurlijk wat gewelddadiger dan de doorsnee Sus en Wis. Of anders Yugioh?

Voor meisjes lijkt Marmalade Boy me ideaal.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Plechtige communies

Post by NeeNee »

Marmalade Boy is zeker een optie, alleen jammer dat het zo nadrukkelijk voor meisjes is. Maar ik weet er wel eentje aan wie ik dat kwijt kan.

One Piece is goed van toon, alleen een beetje bloederig naar brave Europese normen. Hetzelfde geldt voor de eerste delen van Shaman King, hoewel dat later serieuzer wordt.

Yu-Gi-Oh is out of the question. Ik heb de eerste delen van de manga gelezen toen ik 20 was en ik was nog bijna geschokt. Al die doden zijn al erg genoeg, maar het is vooral de sfeer van totale straffeloosheid die ik ongezond vind. Kleine kinderen die elkaar met messen naar het leven staan, en geen enkele volwassenen die daar iets van zegt? :? Een 'strijder der rechtvaardigheid' die en passant mensen in zombies verandert, en niemand stelt zich daar vragen bij? :hmmm: Een pretpark speciaal ontworpen om een handvol scholieren en een kleuter te vermoorden, en iedereen vindt dat geweldig? :shock: Als ik dat gelezen had toen ik twaalf was, had ik er vast en zeker nachtmerries van gehad. Njet.

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Plechtige communies

Post by aya »

voor de meisjes vind ik fruits basket nog altijd leuk en voor jongens zou detective conan
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Plechtige communies

Post by NeeNee »

Detective Conan bevat ook behoorlijk wat bloed, hoor. Een onthoofding (compleet met fontein) in het eerste album.

Maar daar is het nog min of meer functioneel te noemen, dus misschien kan het er nog mee door.

Post Reply