Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

otaku's he...
terug naar de orde van de dag

Naruto 15
Goed gebalanceerd volume. Achtergrond over Gaara, niet te veel. Achtergond over Sasuke en zijn broer, maar ook weer net genoeg en niet te veel. Lekker veel actie. Naruto die opeens het verhaal weer binnenvalt en direkt wa kick ass action doet. Invocation van giant animals enzo. Best wel een cool volume dus.

Sancturay8
Tha plot thickens, AGAIN! Ja man, hoe thick kan de plot nog worden! Schitterend gewoon. Hojo weer in kick ass vorm. De wind van vernieuwing die de PDL langs binnenuit kapot wil maken. Zeer sterke reeks, ik blijf er bij.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Wimpuls wrote:lol. die kerel kocht er gelijk 15 , allemaal verschillende reeksen, vandaar... een waalse collega misschien.
C'était MOI...moehahaha...nee, ik pluk ze ook wel, maar nog niet met 15 tegelijk (13 is tot hiertoe het maximum, maar ik koop dan ook wekelijks en niet maandelijks :?)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Parallel 3
Het begin van het volume stond me niet zo aan met de regisseur en de actricescènes - iets teveel naar I''s gekeken, denk ik dan. Nadien komt de vaart er weer meer in, maar na een eerste volume dat veelbelovend was wordt het nu allemaal iets traditioneler en voorspelbaarder.
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

HC d'akira toriyama 3: Was wel een leuk nummer en de verhaaltjes duurde ook wat langer. Ik vond de hele reeks kortverhalen (ook de vorige nummers) wel leuk en luchtig. Maar ik heb nooit echt moeten lachen. Ik vind ackman wel een cool personage!
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Koen wrote:Parallel 3
Het begin van het volume stond me niet zo aan met de regisseur en de actricescènes - iets teveel naar I''s gekeken, denk ik dan. Nadien komt de vaart er weer meer in, maar na een eerste volume dat veelbelovend was wordt het nu allemaal iets traditioneler en voorspelbaarder.
Ongeveer wat ik dacht...vanavond de review op de Linkadoor (hopelijk)

Katsu! 2
Mja...Koen zegt dat Adachi in Niji-iro Tohgarashi soms te traag gaat, maar als ik dit deel lees denk ik net dat die traagheid Adachi's sterke punt is, want ik heb de indruk dat ie even te snel gaat bij Katsu!. Los daarvan blijft het altijd fijn met de typische humor van de man.

Slam Dunk 28-31
Heb even m'n achterstand opgehaald. Ik heb die 4 delen in 1.5 uur uitgelezen...wilt al wel wat zeggen denk ik...

Ray 4
Manman, voer die ziekenhuisdirecteur toch af, zo'n slecht personage... daarbij is dit deel weer wat minder. Te wisselvallend deze reeks.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Hikaru no Go 14
Ach we zitten echt bij de beste boekjes van de serie. De emoties beginnen op te laaien bij Sai na zijn match tegen Toya Koya, en hij begint stilaan aan te voelen waarom hij nog ronddoolt op deze aarde. We naderen een cruciale gebeurtenis in de reeks. Hikaru daarentegen blaakt van het zelfvertrouwen en nadert met rasse schreden op zijn rivaal Akira, ook al lijkt die voorlopig nog veel te hoog gegrepen.

Spirit of the Sun 1
Kan een manga actueler zijn? Aardbevingen, vloedgolven, vulkaanuitbarstingen, en Japan blijft achter in puin. Schitterende begin van een hopelijk sterke reeks!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Umizaru 4
Heel het volume zat ik me te vervelen met een oersaaie training om te leren duiken tot er op het einde dan een resem gebeurtenissen elkaar opvolgen die toch erg onvoorspelbaar zijn, en die nogmaals het talent van de mangaka in de verf zetten. Say hello to Blackjack is dan misschien wel zijn grootste succes, maar Umizaru komt niet slecht uit de vergelijking.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Banana Fish 14
Ik heb er bij deze reeks eigenlijk nog niet veel bij stilgestaan, maar er gebeurt toch heel wat in 1 deel...des te beter zou ik zo zeggen, want de eerste delen waar dit niet zo was waren van iets mindere kwaliteit. Ik blijf het wel spijtig vinden de zwakke kwaliteit van tekeningen, het had deze reeks echt naar de top kunnen voeren...

Karakuri Circus
Ik heb lang gewacht eer ik deel 7 in huis haalde, omdat er een nieuwe cyclus begon en deel 8 steeds op zich liet wachten, maar bon...ik vind het spijtig dat onze Nakamachi's worden achtergelaten...vond het best wel leuk met die heel ontspannende sfeer. Nu komen we terug op de gevechten tussen marionetten (en om het wat nieuw te maken robots)... ik hoop enkel dat het niet zo zal zijn als in de eerste albums waar marionetten bij de vleet werden opgevoerd en vreemd genoeg nog meer marionetten naar de haaien gingen...Nuja, het kondigt zich alvast mooi aan, laten we nu dus even positief zijn en gewoon kijken wat deel 8 ons brengt...

Sanctuary 8
Jezus, wanneer verdwijnt die oude vent nu in zijn graf :evil:? Bon, ik vind deze reeks goed, daar niet van, maar de auteurs mogen nu wel een einde breien aan het verhaal (al goed dat wij al weten dat het inderdaad bijna afgelopen is)...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

X Day 1
Eerste shojo van bij Asuka en het is een aangename verrassing. Modern en stijlvol getekend en een al even hedendaags verhaal. Niet teveel typische shojo clichés. Good stuff.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Say Hello to Blackjack 4
Het ganse verhaal breit voort met de te vroeg geboren tweeling waarvan de kleinste leidt aan het down syndroom. De ouders willen nog steeds niet instaan voor de operatie de de jongste nodig heeft, en onze 'held' doet er alles aan om het leven te redden van het boeleke. Hij lijkt ten dode opgeschreven, maar dan komt grote broer er zich efkes mee moeien... Wat een happy end! Beetje melig en belerend, zoals we gewend zijn, maar bij momenten ook gewoon mooi.

Entre les draps
Ugh, wat een verschrikkelijk 'lelijke' personages, en dan heb ik het niet alléén over het uiterlijk. Op welke manier kan je je ook maar enigszins hechten aan dergelijke personages? Het is mij alvast niet gelukt en hoewel ik verder kan zien dan m'n eigen subjectieve mening en best wel kan begrijpen dat deze manga kwaliteiten heeft, ligt dit allemaal ver uit de lijn van wat ik zoek bij de lectuur van een manga. Not my cup of tea zullen we zeggen. Waar X Day ook personages heeft waar niet iedereen zich kan mee vereenzelvigen was het daar wel nog mogelijk er sympathie voor te koesten (ook al willen ze hun school opblazen), maar hier... jeetje!
motivatiedip. help!

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Beck 4
De gitaren zijn weer schitterend en het verhaal begint eindelijk vorm te krijgen. Dat ernog veel volumes van Beck mogen volgen. Dit is een "must read". De vlotst lezende reeks van het moment.

Trigun Maximum 2
Ok deze reeks is te zalig. Ik vat ze best samen door de ondertitel te citeren "Deep Space Planet Future Gun Action!!" Pure cyber/cyborg trash/punk manga met een stevige scheut humor. Ik ben er wild enthousiast over al betwijfel ik of de mensen die de gewone trigun niet gelezen/gezien hebben wel zullen kunnen volgen.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Ryu
Posts: 20
Joined: Thu Mar 25, 2004 20:09
Location: Earth-Sol Sector

Post by Ryu »

Hey Gerrit, als je kan en wil, neemt die de 25 dan is mee naar den Italiaan, wil die wel is zien eigelijk :) .
Aja,heb het over de Trigun Max he^^.
A dropout will defeat a genious with hard work!("Lee")
Every wish is only a journey away!("Nightwish")
Image

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

sgoe doet er mij aan denken
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Pffff ik wacht tot dat het besloten land mijn bestelling eindelijk binnenkrijgt. Ik ging kijken en dan zijn alle gaten van hikaru no go weer opgevuld en natuurlijk buiten nummer 3 (juist degene die ik moest hebben). Ik vraag dan aan de kassa: ah is hng 3 opzij gelegd voor mij want de gaten zijn opgevuld.
Mevrouw aan de kassa: nee tonkam moet nummer 3 nog herdrukken :x .
Stomme tonkam.
En inu-yasha komt maar niet aan.
Puh stomme leveranciers!
Zo dit moest er ff uit.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Volgens de planning van Tonkam zou Hikaru no Go 3 tot 6 zopas moeten herdrukt zijn (28 januari), dus ja...
motivatiedip. help!

Locked