biblotheken en manga

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

biblotheken en manga

Post by Ginrai »

zoals het topic-titel "impliceert"draait het om een ruwe indexering te maken van manga's die te verkrijgen zijn in de lokale bibliotheek en dient ook lichtjes voor het forum wat actiever te maken.

without further ado:

in de bibliotheek van Turnhout :

20th century boys volumes 1 t.e.m volume 7[glenat nl]
akira volume 1 t.e.m volume 6[glenat nl][compleet]
armageddon[manwha mana,kana nl] *1
astro boy volumes 1&2[de standaard uitgeverij]
Boedha volume 1 t.e.m volume 8[uitgeverij L][compleet][tezuka collectie]
death note volume 1 t.e.m volume 8 [kana nl]
domu [dark horse publishing]
detective conan volume 1 t.e.m volume 4[kana nl] [*2]
dragon ball volumes 68,72&74[glenat nl]
ghost in the shell volume 3&8[arboris]
M.W[vertical publishing][tezuka collectie]
monster volume 1 t.e.m volume 6[kana nl]
nana volume 1 t.e.m volume 4[kana nl]
ode to kirohito volumes 1&2[vertical publishing][compleet][tezuka collectie]
striker v1&2[baloon books]
shaman king volume 1 t.e.m volume 7[kana nl][*2]
yu-gi-oh volume 1 t.e.m volume 8[kana nl][*2]

*1=armageddon was qua uitgave&rechten ook geregeld door dupius en had het kana embleem op de kaft staan,ondanks deze door uitgeverij mana is uitgebracht.
*2= staat in de index-pc's maar ik heb ze nog nooit tegen gekomen

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: biblotheken en manga

Post by Koen »

Ow, dit topic zal Nele interesseren! Binnenkort gaat immers de mangatheek bij Japanologie van de KUL open... Maar daar laat ik haar alles over vertellen.

De Nekotachi kerels hadden het gisteren op de Boekenbeurs trouwens over de bib van Zandhoven die ook redelijk wat manga aanbiedt. Als Turvy dit topic vindt mag hij daar altijd z'n gedacht over komen spuien.

En we kunnen natuurlijk ook breder gaan dan welke titels ze waar hebben. We kunnen het ook hebben over de sectie waar ze onderverdeeld zijn en of er een onderscheid wordt gemaakt tussen de plaatsing van een vrolijke Marmalade Boy en een hevige Berserk.

Fijn topic, ginrai ;)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: biblotheken en manga

Post by barbapapa »

In Genk ligt er tegenwoordig wel wat manga.
Ode aan Kirihito, Boeddha, Say hello to Black Jack, Akira... van sommige wel alleen maar willekeurige delen.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: biblotheken en manga

Post by Ginrai »

In Genk ligt er tegenwoordig wel wat manga.
Ode aan Kirihito, Boeddha, Say hello to Black Jack, Akira... van sommige wel alleen maar willekeurige delen.
schijnheilige über-bastaard dat ik ben SHTBJ vergeten te vermelden is tegen de natuur van mijn smaak betreffende manga!
Ow, dit topic zal Nele interesseren! Binnenkort gaat immers de mangatheek bij Japanologie van de KUL open... Maar daar laat ik haar alles over vertellen.

De Nekotachi kerels hadden het gisteren op de Boekenbeurs trouwens over de bib van Zandhoven die ook redelijk wat manga aanbiedt. Als Turvy dit topic vindt mag hij daar altijd z'n gedacht over komen spuien.

En we kunnen natuurlijk ook breder gaan dan welke titels ze waar hebben. We kunnen het ook hebben over de sectie waar ze onderverdeeld zijn en of er een onderscheid wordt gemaakt tussen de plaatsing van een vrolijke Marmalade Boy en een hevige Berserk.

Fijn topic, ginrai ;)
interessant om te weten dat erbij de KUL een heuse mangatheek opengaat!naar de boekenbeurs zal ik ook wel gaan waar hoogstwaarschijnlijk op de vrijdag aangezien ik dan kan gaan met guy, en bedankt voor het compliment koen!

what next in the future-spam :
een mogelijke revival van J-spirit.
ik was met het project gestopt vanwege dat ik persoonlijk vond dat de kwaliteit van mijn reviews was aan het achteruit gaan en zo dien het hele gedoe in de koelkast te steken.

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Re: biblotheken en manga

Post by Koni »

In de kleine bib in de buurt werken ze met een soort "ruilsysteem" van strips met andere bibs in de buurt. Elke 3 maanden verandert het assortiment. Nu hebben we qua manga 20th century boys (1-5) en Boeddha (1-2).
Drinking with skeletons

nele
Posts: 23
Joined: Thu Sep 25, 2008 19:50
Location: Leuven
Contact:

Re: biblotheken en manga

Post by nele »

Koen wrote:Ow, dit topic zal Nele interesseren! Binnenkort gaat immers de mangatheek bij Japanologie van de KUL open... Maar daar laat ik haar alles over vertellen.
En de helemaal gratis en voor niks mangabib/mangatheek/den of depravity/hoe je het ook wil noemen is vanaf deze week ook effectief open ;) Neem een kijkje naar de homepage op http://japanesestudies.arts.kuleuven.be ... e/mangabib, waar de praktische details en een lijst met alle 800 manga in de cataloog te vinden zijn. Aan de layout van die lijst zijn we nog aan het sleutelen, maar bij de niet-Japanstalige delen staat in ieder geval de taal al vermeld zodat iedereen gemakkelijk iets leesbaars kan vinden. We hebben ook wat boeken over manga, losse magazines, en dojinshi die nog niet in de lijst staan. Openingsuren zijn vast op dinsdag- en donderdagnamiddag, en eender wanneer ik of mijn collega verder in het lokaal zijn (heel vaak, mail even naar nele.noppe@arts.kuleuven.be als je buiten de vaste uren wil komen om zeker te weten of de deur op een bepaald tijdstip open is).

Alvast een grote dankuwel aan Glénat, die ons twee grote dozen nederlandstalige manga stuurden en ook in de toekomst een exemplaar van elke nieuwe uitgave zullen doneren. Bedankt, Vanessa! Momenteel is het grootste deel van het materiaal in de bib nog in het Japans, maar via dergelijke donaties zal daar snel verandering in komen.

Over andere bibliotheken met manga in de rekken horen we heel graag -we hebben al eens exemplaren dubbel na donaties, die sturen we natuurlijk liever naar een plek waar ze geapprecieerd zullen worden. Veel amusement gewenst.

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Re: biblotheken en manga

Post by super_gohan »

Is deze bib ook open voor niet-studenten? Ik ben best wel geïnteresseerd, maar ik zit nog aan de middelbare school ;)
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

Post Reply