Discussietopics

Site, MangaHeuvelMagazine & Media

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by Brook500 »

Een goede art is voor mij altijd een pluspunt. Als de serie een goed verhaal heeft, dan is het voor mij een aanwinst.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Je hoeft hier nog niet je mening over de onderwerpen te geven, Brook. Wacht tot het discussietopic gemaakt is.

Dit is enkel maar een lijst met ideeën.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Discussietopics

Post by Brook500 »

Sorry, ik was wat overhaast.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Je kunt die "Krijgen mangafans de uitgeverijen die ze verdienen?" wel Discussie 10 noemen, dan hebben we meteen al onze discussie voor volgende week. (Kunnen er nog bijkomen.)

Waarom staat die trouwens in Free Talk? Het gaat toch echt wel over manga (en anime).

En Disc. 8 zou ik persoonlijk in Actualiteit gezet hebben, omdat daar de meeste conventies staan. Maar da's wel voor interpretatie vatbaar.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussietopics

Post by Koen »

Ik vond dat geen discussie waard omdat het gewoon een ingeving was (en eigenlijk ook niet om te discussiëren, gewoon om een stelling mee te geven). Maar als er in gediscussieerd wordt kunnen we er natuurlijk een officieel topic van maken. En dan verplaats ik het naar manga omdat het toch eerder daarover zal gaan...

*edit* oké, titel te lang met discussie ervoor :lol: btw, iets dergelijks (maar dan beter geschreven en uitgewerkt) zou dus als columnachtig iets in MHM4 kunnen verschijnen. Mijn mening over iets waarover dan gediscussierd of nagepraat zou kunnen worden op het forum. (iets zoals dees zou ik niet in MHM zetten omdat ik niet nog meer mensen wil laten kennismaken met scnas/fansubs ma soit)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Dan moet je de titel inkorten, he. :) "Krijgen mangafans wat ze verdienen?" of zo.

Maar als je hier in MHM een column over gaat schrijven, zou ik zeggen: niet zo belerend/beschuldigend doen. Je gaat veel mensen afschrikken als je ze vertelt dat het allemaal hun schuld is, en in het bijzonder diegenen die de markt wel nog steunen. Dan ben je nog verder van huis.

Een bedachtzaam stukje over vicieuze cirkels kan wel.

En ik vind het zeker goed genoeg voor een discussie. Als je ziet hoeveel respons er nu al is, zou ik zelfs zeggen dat het een van de succesvollere onderwerpen kan worden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussietopics

Post by Koen »

Sowieso wordt dit geen onderwerp voor MHM4. En zo'n scherpe toon wordt bij mij meestal na elke naleesbeurt afgezwakt ;) En in tegenstelling tot forumposts lees ik de mogelijke artikels/columns voor MHM wel na, dus ik denk niet dat de toon ooit zo scherp zal zijn. Zoals je zegt moet je in MHM juist een positieve boodschap brengen. In tegenstelling tot de website die voornamelijk toch de fans zal aantrekken, moet MHM ook toegankelijker zijn voor de leken/nieuwe fans.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

^ Ja, dat verwachtte ik wel. Maar ik dacht, ik zeg het maar even voor de zekerheid. :)

Een column is geen slecht idee... alhoewel zoiets waarschijnlijk beter werkt als het regelmatiger verschijnt.
Nou ja, desnoods kun je altijd nog stukjes op de site zetten. Als er eens een week weinig nieuws is voor de update of zo.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Ik heb de eerste post geüpdatet, voor wie alle discussies nog eens wil bekijken.

Wow, we zitten al aan 11.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Discussietopics

Post by Wimpuls »

Misschien een iets gevoeligere discussie: geld ! In hoeverre houd je je aan een budget, wanneer vind je van jezelf dat je te ver gaat, moet je geld opzij leggen of denk je er niet bij na,... Het moet daarom niet over absolute bedragen gaan. Toen ik gisteren hoorde van een vriend dat hij voor +/- 100 Euro per maand rookt, dacht ik: hé, mijn verslaving is lang zo duur nog niet :D

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

Dat is niet echt iets voor een discussie aangezien je er niet echt over kunt discusiëren. Het is gewoon ieder zijn ding.

Maar wel een goed idee voor een topic, dus maak maar.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Discussietopics

Post by Tamara »

UHm...

"Manga spiegelen is niet altijd verkeerd."

"Nederlandstalige manga moeten beschikbaar worden gemaakt als e-books."

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussietopics

Post by NeeNee »

E-books stond op de lijst, spiegelen nog niet (maar het is een hele goeie). :)

Wil je ze zelf maken? We zitten aan nr. 12.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussietopics

Post by Jarus »

Ja die spiegelen lijkt mij wel wat.
Wie doet hem want als het er morgen niet is doe ik hem morgen wel.
sorry tamara ik steel dan lekker je idee :twisted:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Discussietopics

Post by Tamara »

Je mag 'm hebben. Deze newbie kijkt nog even de kat uit de boom :)

Post Reply